|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
| Se resultatene: Les HI! | |||
| ja, det skulle jeg kunne gjøre. |
|
62 | 36,47% |
| Nei, men helt greit at andre gjør det. |
|
40 | 23,53% |
| Nei, det skjønner jeg virkelig ikke at noen kan gjøre! |
|
68 | 40,00% |
| Rabarbra |
|
0 | 0% |
| Deltakere: 170. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#81 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Sende en 9-åring alene over AtlanterenJa, det hadde jeg gjort - min snart-ni-åring kunne fint klart det. |
|
|
|
|
|
#82 |
|
Fortynnet
|
Sv: Sende en 9-åring alene over AtlanterenMin niåring kunne helt sikkert også fint klart det. Han snakker engelsk og hadde sikkert ikke vært redd for det. Jeg ville likevel ikke følt meg komfortabel med at han skulle ta en så lang reise på egen hånd. |
|
|
|
|
|
#83 |
|
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Sv: Sende en 9-åring alene over AtlanterenNei, det hadde jeg aldri gjort. |
|
|
|
|
|
#84 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Sende en 9-åring alene over AtlanterenEt barn som du beskriver, tror jeg fint kan klare en slik tur. Han har tatt turen flere ganger, han vet hvor langt, og potensielt kjedelig, det er, og han virker som en fyr som veit å underholde seg selv, og som veit å ta kontakt med folk for å få hjelp til noe.
|
|
|
#85 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Sende en 9-åring alene over AtlanterenUnder de forutsetningene du beskriver: Ja. |
|
|
|
|
|
#86 |
|
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
Sv: Sende en 9-åring alene over AtlanterenJa, med de betingelsene som skrives i hovedinnlegget så synes jeg det høres forsvarlig og greit ut.
|
|
|
#87 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Sv: Sende en 9-åring alene over AtlanterenDet tror jeg nok kunne gått fint, ja. Han er jo reisevant, kjenner ruten osv så det vil sikkert gå helt fint. Men, hvordan klarer dere å fly den veien direkte uten mellomlanding? |
|
|
|
|
|
#89 |
|
Trøtt
|
Sv: Sende en 9-åring alene over AtlanterenVi kan nok gjøre det med vår lille, hun er reisevant og innen hun blir 9 så kommer språket til å sitte også. For deres sønn, som snakker flytende engelsk og er så vant til å reise den strekningen, tror jeg ikke det vil være noe problem.
|
|
|
#90 |
|
|
Sv: Sende en 9-åring alene over Atlanteren
I tilfelle skulle vi være nødt å bli med ham en del av veien så at det blir direktefly til sluttdestinasjonen. |
|
|
|
|
|
#91 |
|
Sv: Sende en 9-åring alene over AtlanterenHan kommer garantert til å vokse på å få lov til å fly alene og til å ha gjort det! Synes han er tøff! |
|
|
|
|
|
#92 |
|
Sv: Sende en 9-åring alene over Atlanteren
Skjønner. |
|
|
|
|
|
#93 |
|
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Sende en 9-åring alene over AtlanterenNei |
|
|
|
|
|
#94 |
|
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Sv: Sende en 9-åring alene over AtlanterenJa.
|
|
|
#95 |
|
Skummelt distré...
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Norge
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Sende en 9-åring alene over AtlanterenI deres situasjon: ja.
|
|
|
#96 |
|
Earthling
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Sv: Sende en 9-åring alene over AtlanterenNei, og jeg var et engelskspråklig, reisevant 9-åring den gangen det ikke var vanlig at man var det. Det er altfor mange uforutsette faktorer på en flyreise - også av det mer alminnelige slaget. Jeg har opplevd lange flyturer der alle doene var gått i stykker og jeg har opplevd at flyet ble truffet av lynet. Egelsk er for øvrig morsmålet mitt. |
|
|
|
|
|
#97 |
|
villende
|
Sv: Sende en 9-åring alene over AtlanterenJa, det ville jeg absolutt gjort, hvis niåringen syns det er greit. Jeg fløy tilsvarende tur (til og fra Norge) alene for første gang som syvåring, inkludert en mellomlanding begge veier og det var virkelig helt uproblematisk. Jeg snakket også flytende engelsk, hvilket var en fordel. Og det oppsto situasjoner både på opp- og nedturen som ble taklet helt fint av flyselskapet. |
|
|
|
|
|
#98 |
|
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Sende en 9-åring alene over AtlanterenEg ville ikkje ha gjort det, det er for lang reise til at eg hadde ville overlatt eit såpass lite barn til å reise aleine (sjølv om dei sjølvsagt får oppfølging).
|
|
|
#100 |
|
|
Sv: Sende en 9-åring alene over AtlanterenHar ingen forutsetninger for å si hva jeg ville gjort selv, men ut i fra hvordan du beskriver gutten din, språkkunnskaper og reisevanthet tror jeg det der går finfint.
|
|
![]() |
|
|