|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#81 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jun 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvem var du på videregående?Jeg var skoleflink (med unntak av matte og gym, som jeg hatet) og pliktoppfyllende; sa ikke noe i timene unless spoken to. Fikk endel negativ oppmerksomhet av typen "lærernes yndling" osv fordi jeg fikk gode karakterer men ble også sett opp til endel. Hadde 3 gode venninner; vi hang sammen hele tiden og hadde det mye artig. Festet ikke så mye men var stort sett med på det som skjedde. 3. året fikk jeg meg "kul" kjæreste og ble litt mer akseptert blant jentene i hvert fall. |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvem var du på videregående?Det eneste som aldri endret seg på meg var vel fornavnet mitt, og å hate ballspill. |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Hvem var du på videregående?Jeg bodde 150 mil fra hjemstedet mitt sammen med en 5 år eldre samboer, det gjorde meg nok mer voksen enn de andre. Hang lite med de på skolen, det var høyst egenvalgt. Flink uten å anstrenge meg, men tror absolutt ikke jeg ble sett på som "nerd", i den grad det fantes da.
![]() |
#84 |
One of These Days
|
![]() Sv: Hvem var du på videregående?Jeg vet ikke helt om jeg var med i den kule gjengen, men jeg var definitivt med i gjengen som festet hver helg. Hadde mange venner og bekjente, var forelsket omtrent konstant, gikk fra skoleflink til å bli den som brukte mattekunnskapene til å regne hvor stort fravær i hvert fag uten å stryke. Ble nok pratet om på lærerværelset som den håpløse, gikk fra 6 i matte det ene semesteret til 1 i siste semesteret. Gikk fra å være hiphoper til mer rocka i løpet av tre år. Har mange gode minner fra videregående og noen jeg helst ville vært foruten. Mye press blant venninnegjengen og det endte ikke bra, dessverre! |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
En skrue løs
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
![]() Sv: Hvem var du på videregående?Flyttet hjemmefra siden jeg er fra bygda og bodde på hybel. Var allerede da sammen med mannen.
![]() |
#86 |
villende
|
![]() Sv: Hvem var du på videregående?Tja, hvem var jeg egentlig? Jeg var trinnets aller yngste, men likevel skoleflinke. Hadde en ganske stor venneflokk med bare jenter. Jeg skjønte meg ikke helt på norske gutter, og de første kjærestene mine var ikke fra Norge (jeg hadde rett og slett litt enklere for å forstå britiske, franske og amerikanske gutter.) Jeg var litt nerdete, lite opptatt av klær og veldig opptatt av å være sosial. Jeg har fortsatt god kontakt med flere av venninnene mine fra videregående. |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Flink jente
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvem var du på videregående?Jeg var som Marikken og Elise: fnisete og skravlete.sendtr rundt på lapper, hadde mange venner av begge kjønn, gang på cafeer og i kantinen. Og skulket gjerne en time eller 2.jeg nøt oppmerksomhet fra det andre kjönn, og gjorde mye for å få det! |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
![]() Sv: Hvem var du på videregående?Men - sendte man lapper på videregående altså? Døde ikke det ut på ungdomsskolen?
![]() |
![]() |
#89 |
Helt vanlig
|
![]() Sv: Hvem var du på videregående?Jeg kjenner meg igjen i beskrivelsen av forskjellige grupperingen men ikke i at en av dem skulle være kulere enn de andre.
![]() |
#90 |
wizzzard
|
![]() Sv: Hvem var du på videregående?Eg korkje veit eller visste kven eg var på den tida.
![]() |
#91 |
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Hvem var du på videregående?
Enig. Jeg tror også at det gjelder veldig mange -de "kule" var de som selv mente de var kule, og de som mente at andre så opp til dem. Uten at det var tilfelle. Som lærer på vgs ser jeg det samme. Det er en gjeng som helt ærlig tror at andre vil være som dem, fordi de selv mener at de er kjempekule, gjør kule ting, har kule klær og oppfører seg kult. Som regel er det ikke så mange som faktisk synes de er så kule eller vil være som dem... |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Aktiv
Medlem siden: Feb 2011
![]() |
![]() Sv: Hvem var du på videregående?Jeg var stille og rolig, ikke den som gjorde opprør overfor lærere. Jeg gjorde leksene mine og leste godt og det gav også resultater. Jeg var lidenskapelig opptatt av folkedans og reiste rundt på alt av kurs, stevner og seminarer jeg kunne, så ja, folkedansen stjal nok litt ekstra tid. Jeg hadde ikke veldig masse venner, men de beste venninnene mine fra videregående har jeg ennå god kontakt med, til tross for lange avstander.
![]() |
#94 |
Tittel og tittel....
|
Jeg sendte ikke lapper som sådann, men jeg og en venninne som gikk i papralellklassen skrev brev til hverandre. Disse ble overlevert i friminuttet også svarte den som fikk brevet. Gud som jeg angrer på at jeg ikke har tatt vare på disse, det hadde jo vært så morsomt å lese de igjen
![]() |
#95 |
|
![]() Sv: Hvem var du på videregående?Sendte lapper? |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
...we have cookies
|
![]() Sv: Hvem var du på videregående?Ser at mange kommenterer om mobbing. Og jeg har prøvd å tenke hvordan det var i klassen min - og det forekom faktisk ikke! Ingen av klassene mine har hatt tilfeller av mobbing - og det til tross for at vi hadde noen som helt klart ville blitt mobbet om de hadde gått i andre klasser. Det som preget klassen på videregående var samhold egentlig. Vi var litt store i kjeften overfor læreren en periode, og ba om unnskyldning ved å overraske han med å feire bursdagen hans i stedet. Bakte kake, ordnet med kaffe nok, kjøpte presang og tok over timen hans helt. Hele klassen var med på det, og det er slike ting som har preget alle klassene jeg har gått i. Samhold og lojalitet overfor hverandre. Merkelig, men godt også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Kom ut av tellinga.
|
![]() Sv: Hvem var du på videregående?Det var ikke mobbing i mine klasser på vgs heller. Første året var vi vel 12 stk. To klasser egentlig (tegning), så vi var rundt 25 tilsammen. Mange særinger med flotte personligheter som aldri hadde blomstrer på u.skolen. Vi hadde et flott samhold på tvers av klassene. Andre året begynte jeg på en annen skole. Ca ti i klassen. Fint samhold der også, men vi hadde en som var eldre enn oss og litt rar - han kom ingen av oss helt innpå. Siste året var vi fem i klassen (samt en parallellklasse med ca 7). Vi hang sammen som erteris. Gjorde det meste sammen.
![]() |
#98 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Jeg har grublet litt jeg også, mens jeg har lest innleggene her, og sånn er det for meg også. Bortsett fra de nærmeste vennene og et par som jeg har hatt sporadisk kontakt med de siste årene er klassen bare en grå masse for meg i dag, og jeg kan ikke huske at jeg oppfattet noen som kule eller populære. Det er dog godt mulig at noen oppfattet seg selv sånn, og andre kan godt ha gjort det også. Jeg tror rett og slett ikke jeg var interessert nok til å få det med meg; følte meg sååå mye voksnere enn de andre fordi jeg hadde vært et år i utlandet og var eldre enn dem og i tillegg hadde kjæreste som var "ordentlig" voksen (som i ferdig med utdanning og i jobb, med eget hus og bil).
![]() |
#99 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Det må jo i så fall være de selv som anså seg som kule. Jeg ville neppe gjort det, verken da eller nå.
![]() |
#100 |
www.bomulls.no
|
![]() Sv: Hvem var du på videregående?Jeg var den litt sjenerte jenta, men blant de populære som sådan. Jeg hang i den populære jenteklikken, hadde mange gode venninner, men jeg var guttas beste venn og ganske uerfaren. Jeg festet ofte, fant på sprell og rota litt rundt, men jeg hadde dårlig selvbilde og var vel aldri noe kjæresteemne. Jeg fikk gjerne dårlige ordenskarakterer, for jeg skravla så fælt i timen der jeg satt på bakerste benk. Gjorde det middels fagmesig.
![]() |
|
|