|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Fjellpiper
|
Sv: Hijab - argumenter
Jamfør bindersen som ble brukt under krigen for å symbolisere nasjonalt samhold i mangel på andre symboler, som var forbudt. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Men kan du se for deg situasjoner der ei politidame med hijab kan være problematisk, ikke minst for henne selv? Gjerne jamfør en annen diskusjon som var her om dagen om menn som kan håndhilse på kvinner etc. etc. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Fjellpiper
|
Jeg kan forsåvidt se for meg en haug med problematiske situasjoner. Ei politidame med hijab kan sikkert bli utsatt for en masse sjikane, forakt og kanskje tilogmed fremprovosere vold fra lovbrytere eller publikum. Akkurat som det å være kvinne og politi, eller mørkhudet og politi, kan være problematisk i noen situasjoner. Det betyr likevel ikke at jeg mener man skal unngå det som kan bli oppfattet som problematisk, men at det blir enda viktigere å slå fast at kvinner, mørkhudede og muslimer er like skikket og like viktige å ha i politistyren som blonde, korthårede menn (som jeg i noen sammenhenger kan oppleve som mye skumlere...) |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Jeg er helt enig med deg, men i mine oeyner blir det for enkelt aa si at det bare er aa slutte med det. Det er nok dessverre ikke saa enkelt og det er det vi vil faa frem. Paa flere maater viser det seg at de ligger 570 aar etter oss i tideregningen religioest sett. Jeg syns at vi faar akseptere at noen har noe paa hodet som vi selv ikke liker. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Sperret
|
Ja, selvfølgelig. Hele poenget er jo at det ikke er tillatt med noe sivilt tilbehør til uniform. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Sperret
|
Åh, beklager. Jeg trodde du snakket om politi- og militæruniform. Jeg aner ikke reglementet for kabinansatte. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Vi har et uniformsreglement som sier at vi skal ha dag-sminke. Det betyr ikke at man får refs dersom man ikke bruker sminke. De fleste i mitt yrke gjør det, så problemet er ikke veldig tilstede. Sminke er bare en av ganske mange ting som er nevt i uniforms-reglementet vårt.
|
|
|
#9 |
|
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Det er lov å ha egne smykker. Veldig vanlig faktisk. Overdrevent mye også innimellom
|
![]() |
|
|