Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Lurer du på hva du skal stemme?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-08-11, 13:56   #81
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lurer du på hva du skal stemme?

Høyre 71 %

Senterpartiet 70 %

Arbeiderpartiet 70 %

Miljøpartiet De Grøn...63 %

Venstre 62 %

Sosialistisk Venstre...62 %

Kristelig Folkeparti 61 %

Rødt 58 %

Fremskrittspartiet 49 %

Det stemmer bra det. Jeg vingler litt mellom Ap og H her lokalt. Jeg har litt tro på H, sånn egentlig. Men samtidig tror jeg ikke de har det som trengs til å styre godt akkurat nå. Så jeg heller mot Ap. Jeg har iallefall lyst på NY ordfører. Han er over 70 og stiller til gjenvalg. Og han har gjort en god jobb (Sp), men nå er det på tide med nytt blod.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-11, 14:12   #82
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg fikk et helt merkelig parti - utelukkene fordi jeg svarte på ett spørsmål at kristne verdier var litt viktig. Nemlig Kristent Samlingsparti. Aner ikke hva de står for, men de er tydeligvis for likebehandling, for jeg krysset av for svært viktig på spørsmålet om homofil adopsjon. Jeg stemte AP sist, og fikk de på fjerdeplass etter Senterpartiet og SV. Frp nederst!

Gammel 16-08-11, 14:13   #83
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Jeg har alltid stemt AP, men fikk Venstre på første her og AP rett under. FrP på siste.

Kommer nok til å stemme AP.

Gammel 16-08-11, 14:18   #84
Effie
wizzzard

Effie sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Blogginnlegg: 1
Effie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populær
Standard

Rødt øverst med Sv rett bak, Frp veldig veldig nederst.
Eg vingler litt, står på lista til eit parti men er slett ikkje sikker på at det blir dei egentlig. Er redd eg ikkje bestemmer meg før eg står og skal stemme, som vanlig.

Gammel 16-08-11, 14:28   #85
Pingis
Kald på føttene

Pingis sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Demokratene og Pensjonistpartiet nederst. Arbeiderpartiet øverst, med Kristelig folkeparti på andreplass. KrF, liksom. Det var stas for humanetikeren!

Gammel 16-08-11, 14:30   #86
Kula
Trallallaa

Kula sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nei, jeg lurer ikke på hva jeg skal stemme. Og denne testen viste at jeg stemmer det jeg skal.

Gammel 16-08-11, 14:32   #87
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Jeg fikk beskjed at jeg burde stemme SP, ja, den dagen jeg stemmer SP så snør det elefanter.

Kommer nok til å stemme Høyre, selv om jeg sympatiserer litt for Venstre også.

Gammel 16-08-11, 14:34   #88
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg fikk 71% på Ap, 70% på Venstre og 67% på Høyre. Jeg kommer nok til å stemme Venstre, men så med en personstemme til ordføreren som er fra Høyre.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-11, 15:05   #89
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Stemte fint hos meg!

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-11, 15:06   #90
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Frp kom nederst hos meg. Passer utmerket.

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-11, 15:19   #91
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1273
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jeg fikk et helt merkelig parti - utelukkene fordi jeg svarte på ett spørsmål at kristne verdier var litt viktig. Nemlig Kristent Samlingsparti. Aner ikke hva de står for, men de er tydeligvis for likebehandling, for jeg krysset av for svært viktig på spørsmålet om homofil adopsjon. Jeg stemte AP sist, og fikk de på fjerdeplass etter Senterpartiet og SV. Frp nederst!

Sitat:

KSP-lederen Selven har ordet

I dagens papirutgave av Vårt Land skriver KSPs landsleder Morten Selven om Magnar Tanems innlegg på Verdidebatt om skylden for terrorhandlingene. Selven skriver: "Jeg har ennå ikke snakket med noen i partiets ledelse som støtter ham".

Kommentarer fra Pastor Jan-Aage Torp

Jeg syns denne klargjøring fra Morten Selven er betimelig, og slett ikke overraskende!

Selv om jeg ikke er medlem av partiet, har jeg nok erfaring fra min korte tid som førstekandidat i Oslo i 2009 til å kunne si at KSP består av mange engasjerte, dyktige og fornuftige medlemmer. KSP på riksplan er et parti som viser dyp respekt og innlevelse når tragedien rammer, og som debatterer med verdighet.

Selven skriver idag på sin gode måte:
"To hovedmål skal styre Kristent Samlingsparti:

1. Fokus på kjærlighet Gud har gitt oss nestekjærligheten, både til folk i vårt nærmiljø og til andre mennesker. Til og med overfor de som vi menneskelig sett regner som våre fiender. Imidlertid betyr ikke dette at vi skal ta inn alle de innvandrere som ønsker å komme til Norge. Det betyr heller ikke at Norge skal unnlate å bidra til å bekjempe organisasjoner som driver med internasjonal terror.

2. Jesu helbredende kraft Dette gjelder reparasjon og utvikling av vårt land, bygge ut bedrifter som kan gi arbeidsplasser, ta godt vare på eldre og syke osv. Med andre ord så er vi helt motstander av det Breivik har gjort".

Gode ord fra KSP-lederen.

----------------------------------
Jan-Aage Torp
Pastor Oslokirken
jan-aage@torp.org http://www.oslokirken.no/

Jeg æ'kke kjempefan.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-11, 15:35   #92
mina
Strikker

mina sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Valgomaten og jeg er enig.

Gammel 16-08-11, 15:48   #93
Marit K
Carve canem

Marit K sin avatar

Hvor: Øvre Romerike
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Valgomaten sier at jeg skal stemme Sp, V, eller Ap, i den rekkefølgen. Jeg er ikke like sikker altså, men kanskje det er på tide å ta ett oppgjør med egne politiske standpunkt.
Den satt uansett FrP nederst på lista så der er vi helt på nett.

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-11, 19:22   #94
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Jeg æ'kke kjempefan.

Jeg fatter ikke hvordan ett eneste spørsmål kan få de til toppen av lista, jeg skal uansett ikke stemme på det partiet.

Gammel 16-08-11, 19:28   #95
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

Jeg tok den om igjen, men gjorde om på spørsmålet om videreføring av kristne verdier til "uviktig", og fikk SV på første, så AP, så SP, så Rødt, så V, så KRF, og deretter KSP. Jeje.

Gammel 16-08-11, 19:32   #96
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg får beskjed om å stemme Ap men det kommer i alle fall ikke til å skje. Miljøpartiet de Grønne på 2 plass og takk og pris Frp nederst.

Skulle så gjerne stemt på Venstre men det kommer aldri til å skje så lenge de støtter et byråd eller en rejering med Frp. Så jeg lukker øynene og stemmer på et alternativ som gir FrP minst mulig inflytelse.

Gammel 16-08-11, 20:27   #97
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

Skulle så gjerne stemt på Venstre men det kommer aldri til å skje så lenge de støtter et byråd eller en rejering med Frp. Så jeg lukker øynene og stemmer på et alternativ som gir FrP minst mulig inflytelse.

Jepp, sånn stemte jeg sist. Jeg ville stemme på V, men endte opp med å stemme AP.

Gammel 16-08-11, 20:34   #98
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den stemte ikke. Og jeg testet ut på vegne av partiet og svarte med partiprogrammet i hånd.

Riktignok foreslo den de Grønne og det er jo et koselig parti, men allikevel, da?!

Det er i følge nrk noen tastefeil som særlig slo feil ut i noen byer og i fht små partier som MDP, Pensjonistpartiet, Demokratene og by & bygdeister. Det er også noe med at lokale partier og saker vektes tyngre enn nasjonale spørsmål.

Gammel 16-08-11, 20:37   #99
Skjevo
Erfaren

Skjevo sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Skjevo er populærSkjevo er populærSkjevo er populærSkjevo er populær
Standard

SV havnet nederst på listen. Litt pussig, siden jeg endte med AP på topp, helt i tråd med mine antakelser. Friluftspartiet som god nummer to. Har aldri hørt om det en gang.

Gammel 16-08-11, 20:44   #100
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Det er i følge nrk noen tastefeil som særlig slo feil ut i noen byer og i fht små partier som MDP, Pensjonistpartiet, Demokratene og by & bygdeister. Det er også noe med at lokale partier og saker vektes tyngre enn nasjonale spørsmål.

Jepp, som KSP.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:07.