Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Noen her som har sort listverk i huset?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-10-11, 23:06   #81
Mani
Helt vanlig

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 1
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Noen her som har sort listverk i huset?

Candy er moderne og det er jo bra. Men jeg synes du skal gjøre som du lyster Kirsebær. Gørr kjedelig om alle skal ha det samme. Interiør er jo egentlig en dypt personlig greie.

Gammel 10-10-11, 23:10   #82
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Skal du først ha svarte lister så tror jeg det passer best med litt kraftige og med full zebra-look, eller litt voldsomme møbler. Med vanlige Ikea-møbler og legoklosser tror jeg bare at det blir i veien.

Enig. Hvis ikke blir det sånn 80-talls...

Gammel 10-10-11, 23:18   #83
Isprinsessen
Bør lage seg en tittel selv

Isprinsessen sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Vi har sorte lister og vindus og dørkarmer. Taklisten i stua er malt hvit av en tidligere leieboer ellers er det sorte lister overalt.
Vi har fargen lys toscana eller provance (?) på veggene.

Isprinsessen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 10-10-11, 23:21   #84
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, nå er jeg spent. Føler du at taket faller ned i hodet ditt, eller blir du i tvil om hvor stor stuen din egentlig er?

Har du noen mulighet til å vise meg bilder?

Gammel 10-10-11, 23:27   #85
Isprinsessen
Bør lage seg en tittel selv

Isprinsessen sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Jeg har aldri tenkt tanken om at taket faller ned i hodet på meg, det gjør ikke mannen min heller (måtte spørre, og han så rart på meg).
Hvis vi skal gjøre noe med huset blir vi å bytte vinduer mest for bedre isolasjon og da blir det nok hvite lister og vinduer siden det er standard, men jeg tror det blir lysere med hvite karmer og lister og støvet vises ikke så godt.

Må tenke på det med bilder.

Isprinsessen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 10-10-11, 23:28   #86
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Jeg er skeptisk altså. Sånne ting blir så veldig tydelige når de er feil, man ser bare de, og ingenting annet. Når vi flyttet inn var det grønne lister på ett rom, røde på et annet, og blå i stua. Jeg skjønner jo at sort sikkert blir finere enn 80-tallsregnbuen vi hadde, men likevel. Jeg forbannet de blå listene hver eneste gang jeg gikk inn i stua.

Men for all del, det var unektelig stilig på noen av bildene til Salt.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-11, 08:08   #87
Jålebeinet
med tunga på styret

Jålebeinet sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Vi har furu tak- og gulvlister, samt furu vinduslister og -karmer. Nå skal vi pusse opp stua og hadde et møte med en interiørarkitekt i går. Hun anbefalte oss å male tak- og vegglister i samme farge som veggen. Dette for å unngå å gjøre rommet mindre enn det er. Det å male våre vinduslister og -karmer anbefalte hun derimot ikke. Heldigvis lakket vi de da vi flyttet inn så de er ikke blitt mørke.

Jålebeinet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-11, 08:11   #88
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ser for meg oldemors leilighet av en eller annen grunn. Mulig hun hadde sorte lister.

Uansett, Kirsebær, det kommer til å se veldig cowboy ut med sorte lister. And not in a good way.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-11, 08:16   #89
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Je
Uansett, Kirsebær, det kommer til å se veldig cowboy ut med sorte lister. And not in a good way.

Nja. Not in a good way for de fleste her inne, i hvertfall. Kanskje det er veldig good way for meg. Jeg skal i hvertfall se litt mer på det.

Det har ikke så mye å si for meg om alle andre føler de får taket i hodet, eller syns det er harry eller noe. Men jeg skjønner jo at jeg må være skikkelig sikker på at jeg syns det er stilig hvis jeg skal gjøre det. Når de aller, aller fleste syns det er en skikkelig dårlig ide, så kan det jo hende jeg burde mene det også. Greit å finne ut av det før jeg har et hus med sorte lister i hvertfall.

Gammel 11-10-11, 08:40   #90
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Du er jaggu sta.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-11, 08:41   #91
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

Du er jaggu sta.

Jeg vet. /

Gammel 11-10-11, 08:48   #92
Vind
Erfaren

Vind sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Vind er populærVind er populærVind er populærVind er populær
Standard

Jeg har sett hus med svarte lister, som så bra ut, men det jeg husker var av typen med brede lister og ekstra takhøyde. Ikke rekkehus fra åttitallet, liksom..med plastlister....det hadde nemlig vi, og det funket ikke.

Hva med svarte lister rundt dører, vinduer og gulv, men hvite mot tak. Kanskje?

Hvilken farge tenkte dere på vinduene og dørene?

Vind er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-11, 09:02   #93
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Vind, her.

Jeg har sett hus med svarte lister, som så bra ut, men det jeg husker var av typen med brede lister og ekstra takhøyde. Ikke rekkehus fra åttitallet, liksom..med plastlister....det hadde nemlig vi, og det funket ikke.

Hva med svarte lister rundt dører, vinduer og gulv, men hvite mot tak. Kanskje?

Hvilken farge tenkte dere på vinduene og dørene?

Ja, etter hvert som jeg googler litt så syns jeg det er veldig stilig med sort rundt vinduer og dører, men ikke opp mot taket.

Hvilken farge jeg tenker på vinduer og dører? Vinduene mine skal være blanke og gjennomsiktige i hvertfall.

Gammel 11-10-11, 09:07   #94
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Som en ramme.

Og det er IKKE en bra ting, det gjør noe med rommet, det får det til å se mindre og trangere ut. Det drar luften ut og gir litt klaus. Big nono i interiørverden. : pompøs:

Og når det gjelder takhøyde er det en SYND og en SKAM at noen misbruker sin over-standard-høye takhøyde ved å gjøre den MINDRE med sorte lister. Fysj og fy! Sånne folk fortjener ikke store rom, sku vært bura inne hele gjengen!

Lister/ikke-lister er en interessant diskusjon. Jeg likte veldig godt bildet til Candy, og kunne godt hatt det sånn hjemme. Vi har et gammelt hus med gamle lister, og de er virkelig staselige. Hadde jeg malt de sorte hadde det ødelagt hele intrykket. Knipset to bilder av dem så du kan se at fjonge lister kan være pent også :

Gammel 11-10-11, 09:11   #95
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Standard

Jeg liker vanlige lister, altså, så det er helt fint at man har det.

Hva interiørverden mener har skjelden passet inn med min smak uansett, så om interiørvenner må sitte på verandaen (med stikkontakt ), fordi de får klaus på stuen min så tror jeg det går fint.

Gammel 11-10-11, 09:20   #96
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Uansett hvilken farge du velger (jeg synes du skal velge det du/dere vil ha, ikke det røkla sier ) så er det lurt å få de som bygger til å male listene etter de er satt opp. Hvis de er ferdigmalte på forhånd blir det stygt med spikrene. Vi tok den ekstra kostnaden og er glad for det.

Ellers er jeg enig med deg - det er altfor mange valg å ta når man bygger hus. Ang. stikkontakter: vær sikker på at du får mange nok over alt. Særlig over kjøkkenbenken. :erfart:

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-11, 09:22   #97
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er helt enig i at det er mye viktigere hva de som skal bo i huset synes enn hva interiørarkitekter synes, men siden svarte lister er såpass spesielt, synes jeg det skal telle ganske mye hva partneren vil også. Og jeg synes også det skal være vetorett i en slik sak.

Og selvsagt kan det være flott med prangende lister, hvis man har et hus som er laget for det. Jeg bodde i listeløs funkisleilighet i ti år, og elsket det. Nå bor jeg i sveitservilla og planlegger å bytte ut de halvstore femtitallslistene i taket med noen som er mye større og nærmere det som var originalt.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-11, 09:25   #98
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av banana, her.

Uansett hvilken farge du velger (jeg synes du skal velge det du/dere vil ha, ikke det røkla sier ) så er det lurt å få de som bygger til å male listene etter de er satt opp. Hvis de er ferdigmalte på forhånd blir det stygt med spikrene. Vi tok den ekstra kostnaden og er glad for det.

Den eneste logiske måten å male svarte lister på, etter mitt syn, vil være å male dem før man setter dem opp, og deretter male et strøk til etter at de er montert. Du kan ta hele malejobben etter at de er montert, men det vil være langt mer tidkrevende (og dyrt), antar jeg. Det er derimot helt utenkelig å ikke male dem et siste strøk etter at de er montert. Man kan være uenig om effekten av svarte lister er stygt eller pent, men det er bare et svar på om svarte lister med hvite spikerhull er stygt.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-11, 09:28   #99
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg er helt enig i at det er mye viktigere hva de som skal bo i huset synes enn hva interiørarkitekter synes, men siden svarte lister er såpass spesielt, synes jeg det skal telle ganske mye hva partneren vil også. Og jeg synes også det skal være vetorett i en slik sak.

Og selvsagt kan det være flott med prangende lister, hvis man har et hus som er laget for det. Jeg bodde i listeløs funkisleilighet i ti år, og elsket det. Nå bor jeg i sveitservilla og planlegger å bytte ut de halvstore femtitallslistene i taket med noen som er mye større og nærmere det som var originalt.

Jeg syns ikke sorte lister er sååå spesielt. Det er mer spesielt å vite at det finnes flere forskjellige typer stikkontakter.
Hvis partneren min finner ut at han skal bistå i husplanlegging skal han selvsagt være hjertlig velkommen. Men jeg lever for øyeblikket etter prinsippet: You snooze, you lose. så om han ikke begynner å planlegge og diskutere med meg før endringsmøte, så blir det som jeg sier.

Gammel 11-10-11, 09:31   #100
Vind
Erfaren

Vind sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Vind er populærVind er populærVind er populærVind er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Ja, etter hvert som jeg googler litt så syns jeg det er veldig stilig med sort rundt vinduer og dører, men ikke opp mot taket.

Hvilken farge jeg tenker på vinduer og dører? Vinduene mine skal være blanke og gjennomsiktige i hvertfall.

Hva? Ikke helsvarte vinduer? Men tenk hvor fint og mørkt det hadde blitt, og ingen hadde lagt merke til de svarte listene.*løsningsorientert*

Nei, jeg mente om dørbladet og vinduskarmene skulle være svarte, og får man bestilt svarte vinduskarmer fra fabrikk? Eller skal dere male de svarte selv? (det ser jeg for meg blir myyye jobb.)

Vind er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:04.