|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Mar 2010
![]() ![]() |
Hvilket ansvar har barnehagen for våre barns klær?Jmfr tråden om at det koster å kle opp 4 barn så viser det seg at mange mister kostbare klær og sko i barnehagen. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Guardian of the galaxy
|
Sv: Hvilket ansvar har barnehagen for våre barns klær?Jeg syns i grunnen ikke barnehagen skal ha så stort ansvar for klær.
|
|
|
#3 |
|
Like blid
Medlem siden: Jun 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilket ansvar har barnehagen for våre barns klær?Kirsebær sa det. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Hvilket ansvar har barnehagen for våre barns klær?
Jeg synes de bør klare begge deler. Vi kan jo IQ-teste dem og se hvem som har størst potensiale.
|
|
|
#7 |
|
Er frisk!
|
Sv: Hvilket ansvar har barnehagen for våre barns klær?Ikke noe juridisk ansvar tror jeg. Og jeg er temmelig rundhåndet når jeg tenker på at de skal ha av og på 18 unger tøy fra innerst til ytterst - om det mistes en vott eller en sokk da så får det bare være. Litt mer irriterende med sko og dresser selvsagt, men vi har faktisk ikke mistet noe sånt på de 7 årene vi har hatt barnehagebarn. Om det skulle skjedd, hadde jeg nok dekt det selv uten å mukke.
|
|
|
|
#8 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Hvilket ansvar har barnehagen for våre barns klær?Det er nok litt vanskeleg å ha full kontroll i ein barnehage med 20 unger i kvar avdeling. Det å vite kven som har kva klær i barnehagen i ein kvar tid, når noko blir tatt heim til vask, noko nytt osv. Men dersom det er eit problem med at klær og sko forsvinner på avdelinga, burde det vært tatt opp på foreldremøter.
|
|
|
#9 |
|
maler
|
Sv: Hvilket ansvar har barnehagen for våre barns klær?Det er stor forskjell på barnehageavdelinger med tanke på ryddighet i garderobene. Enkelte steder har de stålkontroll, mens andre steder er det det glade vanvidd. Jeg tenker at de ansatte må ha et visst ansvar for å holde orden i garderoben, foreldrene må ha et ansvar for å merke tøy.
|
|
|
#10 |
|
Er frisk!
|
Sv: Hvilket ansvar har barnehagen for våre barns klær?Men de kan ikke ha ansvar for at andre foreldre tar med ting som ikke er deres hjem vel?
|
|
|
|
#11 |
|
maler
|
Nei. Men jeg tenker likevel at hvis garderoben er et sånt kaos at det til stadighet legges klær i feil hylle, bør de gjøre noe med garderobeopplegget sitt. Foreldre som stjeler blir en helt annen kategori. Det har jeg aldri vært borti, men jeg har vært borti barnehagegarderober hvor det har vært et vanvittig styr å finne igjen tinga sine, og hvor ting heller blir lagt i gjenglemt-boksen enn på riktig plass. Vi snakker tydelig merkede klær her.
|
|
|
#12 |
|
Er frisk!
|
Sv: Hvilket ansvar har barnehagen for våre barns klær?Ja, det er klart. Har nok vært heldig med barnehagene våre har gått i.
|
|
|
|
#13 |
|
awesom
|
Selvsagt skal vi sørge for at det er en viss orden i garderoben. Det er nok helt klart forskjeller på hvordan hver enkelt barnehage løser dett. Gode rutiner er et godt utgangspunkt.
|
|
|
#14 |
|
Absolute Beginner
|
Sv: Hvilket ansvar har barnehagen for våre barns klær?Jeg greier knapt nok å ha kontroll over klærne til våre to barn, og forventer ikke at barnehagen alltid skal ha oversikt over garderoben til 80 barn. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
maler
|
Jeg anbefaler tydelige beskjeder til foreldre mhp hva slags tøy som skal ligge hvor. Det varierer enormt mellom barnehager hvordan systemet er. Og noen har tilsynelatende ikke noe system. I den forrige barnehagen vi hadde med å gjøre, skulle alle barna ha uante mengder skiftetøy i en svær kasse over plassen. Dagens skift og tykk genser, lue og votter i kurven under. Jakke på knaggen. Dress, regntøy, sko og støvler ute i grovgarderoben. De hadde store garderobearealer.
|
|
|
#16 |
|
Tittel og tittel....
|
Fast punkt på høstens foreldremøte, og på tilvenningsdagene, men ikke alltid det hjelper likevel.
|
|
|
|
#17 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Hvilket ansvar har barnehagen for våre barns klær?Når det er en, veldig liten, garderobe på 60 barn, sier det seg selv at vi barnehageansatte ikke klarer huske hvilken genser, lue og vott, som tilhører hvilket barn.
What doesn't kill you, makes you stranger. Sist redigert av Inagh : 22-10-11 kl 01:36. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Drømmer
|
|
|
|
|
|
|
#19 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Tips til gode og hvor man får kjøpt dem?
|
|
|
#20 |
|
Protonterapeut
|
Ullvotter til å ha innerst strikker mormor, evt. kan man kjøpe dem rundt om kring.
|
![]() |
|
|