|
|||||||
| Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#2 |
|
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har man pent servise?Vi har mummi kopper og asjetter til hverdags. Og så menu fat til middag. Vi har også fin servise som brukes i bursdager og av og til ellers. Partitur fra porsgrund. Det er ikke sånn kjempefint og går i oppvaskmaskinen. Kunne lett brukt det til hverdags også men så er det sånn at vi har så mye ekstra ting til dette, i forskjell til de sikkert dyrere mummi fatene og menu fatene. Så da blir det spart til hverdags. Men hender jeg henter wok fatene når vi har wok eller pasta. Liker de kjempegodt. Vi har valgt 2 forskjellige koppestørrelser til partitur serviset. Små krus og store krus, så ingen av de i fingerbøll størrelse. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har man pent servise?Man har et Figgjo-servise som brukes til daglig og et hvitt Villeroy og Boch-servise som brukes til fest og hverdags. Man er ikke så nøye på å skille på det her i huset.
|
|
|
#4 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Sv: Har man pent servise?Jeg er jo foreldreløs så jeg har jo arvet pent kaffeservice, med skåler og alt. Blå Måke har jo vært ute så lenge at jeg synes det er kult nå, elsket det som liten så jeg synes det er morsomt. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Har man pent servise?Vi har penservise. Men det er fordi vi har arvet fra mine besteforeldre. Det ikke noe jeg hadde kjøpt meg, nei.
|
|
|
|
#6 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: Har man pent servise?Jeg har festservise fordi det er på fest at ting blir knust og så blir det ikke så ofte brukt så det blir ikke så fort slitt heller, og dermed kan være dårligere kvalitet.
|
|
|
#7 |
|
maler
|
Sv: Har man pent servise?
Veldig enig. Dyre serviser må man bruke. Samme som med dyre klær. *gnien på finklær, men ikke fullt så gnien når det kommer til hverdagstøy*.
|
|
|
#8 |
|
Weeeee
|
Sv: Har man pent servise?Man har pent servise ja. Som man pakker vekk og lagrer på lager man leier.
|
|
|
#9 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Har man pent servise?Vi har disse:
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Har man pent servise?Vi har to pene serviser. Det ene har mannen fått av mamman sin, hun har spart ett servise til alle sønnene sine. Så det har vi i skapet, men bruker det ikke. Vi har ett juleservise, men ellers bruker vi hverdagsseviset vårt til pent og. Det er keramikk fra Höganes, og passer til både hverdag og pent. Sist redigert av Anne C : 01-11-11 kl 17:00. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Engel med shit på vingene
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har man pent servise?Vi fikk penservise til bryllupet, og prøver å ha det framme når vi har middag med venner, høytidsdager (17.mai, julaften, bursdagsfeiringer). Samme med finbestikket (ikke sølvtøy, det gidder jeg ikke). Da vi valgte servise så gikk vi bevisst for krusene i serien, istedetfor koppene.
|
|
|
#12 |
|
ctrl+z
|
Sv: Har man pent servise?Vi har to serviser, men skiller ikke på pent besøk eller ikke. Vi bruker det enkle når det dekkes litt stiligere og det mer spreke når det er uformelt.
|
|
|
#13 |
|
|
Sv: Har man pent servise?Samboer serverer forresten konsekvent kaffi i mummiekoppar frå Ittala, og dei er så fine så.
|
|
|
#14 |
|
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har man pent servise?Ja,vi har endelig fått pen servise, etter år uten. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Textrovert
|
Sv: Har man pent servise?Jeg har noen pene kaffeserviser som jeg har arvet. Men ikke sånne hele sett med sukkerskåler, mugger og hele pakka, men kun med kaffekopper, tefat og asjetter. Jeg har ikke finservise til middag, men har kjøpt ganske fint servise på Ikea til 12, og det brukes stort sett bare når vi har gjester.
|
|
|
#16 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Har man pent servise?Jeg har også Iittala Teema til hverdags og litt penere, og New Wave til penest. Også har jeg arveservise på Høttah som sikkert ikke skulle vært vasket i maskinen, men det gjør jeg likevel. Det har gått bra så langt.
|
|
|
#17 |
|
Fortynnet
|
Sv: Har man pent servise?Vi hadde Skaugum-bestikk da jeg var liten, men det ble etterhvert puttet i oppvaskmaskinen og ble veldig stygt. Jeg har igrunnen tenkt å begynne å samle på den nye versjonen som kan vaskes i maskin. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
One of These Days
|
Sv: Har man pent servise?Jeg hadde før jeg flyttet ut fra eksen, men finservise ble igjen hos ham. Savner det i grunnen når jeg har middagsgjester. Får vel spare opp til et en gang. Jeg synes det er greit å ha et finservise. *knirk* |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Har man pent servise?Vi hadde et penservise, Ostindia fra Rørstrand. Men jeg synes aldri jeg fikk brukt det når det sto øverst i skapet, så vi tok det ned og bruker det nå i lett blanding med annet krimskrams. Blandt annet fra IKEA. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Aktiv
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Asker
![]() |
Sv: Har man pent servise?Opptil flere