|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#81 |
Erfaren
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() |
![]() Sv: Gir dere til tiggere?Gir ikke penger til tiggere. Er vel litt skeptisk. Vil ikke gi til de som "jukser" og heller ikke bidra til at folk får kjøpt seg "rus". Kommer nok til å kjøpe det Oslo bladet om jeg møter noen selgere (er ikke så ofte i Oslo). Bladet synes jeg er et flott tiltak. |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
representert
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Gir dere til tiggere?Har gitt mat, penger, coca-cola og hundemat. Og kjøpt =Oslo når jeg har møtt noen som selger det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
representert
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Gir dere til tiggere?
Yepp.Når de spør om å få penger til hundemat, får de heller hundemat. Gir helts ikke penger, men i svake øyeblikk så skjer det å. |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Fraværende...til tider.
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Gir dere til tiggere?Nå ferdes ikke jeg så ofte i Oslo lenger, men den gangen jeg gjorde det (ca 15 år siden) så ble det noen kaffe/øl kroner på tiggere. Idag gir jeg ingenting...nettopp pga det som har stått i aviser om kriminelle bakmenn Det kan hende at en flink musiker eller en maler som ringer på døren får noen kroner.
![]() |
#86 |
Bør lage seg en tittel selv
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg fikk spørsmål fra en i Bergen en gang om jeg ville kjøpe to kjøttdeiger av han! Gikk utfra at de var stjålet, men kanskje noen hadde kjøpt til han. Jeg kjøper ikke "brukt" mat da.
![]() |
![]() |
#87 |
Populærkulturjunkie
|
![]() Sv: Gir dere til tiggere?Jeg gir konsekvent ikke til tiggere, norske eller utenlandske (bor i Oslo). Derimot så kjøper jeg alltid =Oslo, og også Prosjekt 101 boka som kom ut før jul. |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
|
![]() |
#93 |
Passiv
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Re: Sv: Gir dere til tiggere?Jeg kjøper =Oslo, og kan gi litt ekstra til selgeren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Kidding, right?
|
![]() Sv: Gir dere til tiggere?Men helt alvorlig: jeg synes det er nedlatende å gi mat til narkomane som tigger penger (til rus). Å gi dem en tier eller to HVIS man gir noe er da vel ikke å "oppmuntre til rus" eller noe sånt; de er avhengige og kommer uansett ikke til å slutte fordi om man istedet kjøper kaffe (inneholder null kalorier dessuten). Rusen skaffer de seg uansett - via kriminalitet. Så den eneste forskjellen litt lommerusk fra oss spiller er KANSKJE et bilbrekk mindre. Eller noe sånt.
![]() |
![]() |
#95 |
Hvor: Akershus
![]() Sv: Tiggere
Synes du det er rart?
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin." Sist redigert av Elin : 22-03-07 kl 02:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Walking in the air
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: TiggereJeg gir ofte alt fra en femmer til 20 kr. Og jeg kjøper =Oslo. Synes det er viktig å gi folk et alternativ til å rane/gjøre brekk. Klart pengene går til dop, men de ville måtte skaffet pengene på en eller annen måte uansett. Dessuten prøver jeg å stille meg i deres sted, hvis det vat var jeg som av en eller annen usannsynlig grunn sto der, så ville jeg gitt meg en tier.
![]() |
#97 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Gir dere til tiggere?Sjelden jeg gir, men det skjer - kommer ikke an på norske eller utenlandske, men på sjarme om min beholdninga av småpenger og hvor tilgjengelige disse er.
![]() |
#98 |
ræv med ører
![]() Sv: Gir dere til tiggere?Ja, jeg gir nesten alltid til tiggere. Jeg har- de har ikke, så enkelt er det for meg. Men det er jo begrenset hvor mange tiggere jeg kan gi til. Så det blir bare 1-2 per bybesøk, selv om kanskje 5-6 spør om å få noe. Om vinteren kjøper jeg heller en varm sjokolade på 7/11 til de, selv om ikke alle er like happy for det. Jeg skiller ikke mellom narkomane og alkoholikere, forøvrig.
![]() |
#100 |
Hvor: Akershus
Jøss, finnes det kjendis-tiggere også?
![]() |
|
|