Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gir dere til tiggere?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-03-07, 18:35   #81
konemor
Erfaren

konemor sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
konemor er litt kulkonemor er litt kul
Standard

Sv: Gir dere til tiggere?

Gir ikke penger til tiggere. Er vel litt skeptisk. Vil ikke gi til de som "jukser" og heller ikke bidra til at folk får kjøpt seg "rus". Kommer nok til å kjøpe det Oslo bladet om jeg møter noen selgere (er ikke så ofte i Oslo). Bladet synes jeg er et flott tiltak.

konemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-07, 19:22   #82
turi
representert

Medlem siden: Oct 2006
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Har gitt mat, penger, coca-cola og hundemat. Og kjøpt =Oslo når jeg har møtt noen som selger det.

Parkerte på Palleet(?)parkeringshus i forrige uke og gikk opp Grøndlandsleiet, og det haglet med tiggere(utenlandske, så ikke noen "norske") Ga 50,-kr til ei skrøpelig gammel dame som satt med tårevåte øyer og skalv på handa.

Gikk 200m lenger opp, og der satt enda ei skrøpelig gammel dame med tårer og skalv, men hu hadde 6 fulle bæreposer med mat stående bak seg, så det ble ikke no på henner.

Skjønte at det var lenge siden jeg haddevært i Oslo, for jeg har ikke sett utenlandske gamle damer sittet og tigge før.

turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-07, 19:24   #83
Pia
Princess Skids and Scars

Pia sin avatar

Blogginnlegg: 50
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Hundemat? Fortrinnsvis til de som har hund da håper jeg?

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-07, 19:36   #84
turi
representert

turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pia, her.

Hundemat? Fortrinnsvis til de som har hund da håper jeg?

Yepp.Når de spør om å få penger til hundemat, får de heller hundemat. Gir helts ikke penger, men i svake øyeblikk så skjer det å.

turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-07, 19:54   #85
Pope
Fraværende...til tider.

Pope sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Pope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nå ferdes ikke jeg så ofte i Oslo lenger, men den gangen jeg gjorde det (ca 15 år siden) så ble det noen kaffe/øl kroner på tiggere. Idag gir jeg ingenting...nettopp pga det som har stått i aviser om kriminelle bakmenn Det kan hende at en flink musiker eller en maler som ringer på døren får noen kroner.

Har kjøpt =Oslo 2 ganger.

Gammel 20-03-07, 20:09   #86
amo
Bør lage seg en tittel selv

amo sin avatar

amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av turi, her.

Yepp.Når de spør om å få penger til hundemat, får de heller hundemat. Gir helts ikke penger, men i svake øyeblikk så skjer det å.

Jeg fikk spørsmål fra en i Bergen en gang om jeg ville kjøpe to kjøttdeiger av han! Gikk utfra at de var stjålet, men kanskje noen hadde kjøpt til han. Jeg kjøper ikke "brukt" mat da.

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-07, 20:23   #87
Juste
Populærkulturjunkie

Juste sin avatar

Hvor: I Cyberspace.
Blogginnlegg: 1
Juste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt likt
Standard

Jeg gir konsekvent ikke til tiggere, norske eller utenlandske (bor i Oslo). Derimot så kjøper jeg alltid =Oslo, og også Prosjekt 101 boka som kom ut før jul.

De utenlandske tiggerne er nå i ferd med å ta over hele byen, nå sitter de på de utroligste steder og tigger. For de av oss som går forbi dem jevnlig så er det rimelig klart at alle "skadene" ikke akkurat stemmer, personene skiftes ut jevnlig, men skadene består

Juste er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-07, 22:22   #88
Observatøren

Observatøren sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 23
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sånn apropos norske og utenlandske tiggere:

Har det gått litt for langt nå?

Vedlagte bilder
Filtype: jpg DSC00743_2.JPG (29,8 KB, 40 visninger)
Gammel 21-03-07, 22:23   #89
Fluke

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Saint, her.

Sånn apropos norske og utenlandske tiggere:

Har det gått litt for langt nå?

Oi ...
Om det er et ekte bilde, vil jeg si at noe er feil et sted. Men hva er jeg litt usikker på.

Gammel 21-03-07, 22:24   #90
Observatøren

Observatøren sin avatar

Blogginnlegg: 23
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Oi ...
Om det er et ekte bilde, vil jeg si at noe er feil et sted. Men hva er jeg litt usikker på.

Helt ekte, tatt i formiddag midt i Oslo sentrum av meg.

Gammel 21-03-07, 22:50   #91
Benmurphy
-

Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Mulig jeg gir ham en tier hvis jeg ser ham med det skiltet i byen.

Ben "Need food. Blind. Possibly black." Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-07, 22:52   #92
Fluke

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Benmurphy, her.

Ben "Need food. Blind. Possibly black." Murphy

Gammel 21-03-07, 23:21   #93
lil'c
Passiv

Hvor: Oslo
lil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Sv: Gir dere til tiggere?

Jeg kjøper =Oslo, og kan gi litt ekstra til selgeren.

Jeg har også kjøpt en kaffekopp eller noe mat til enkelte, men aldri gitt penger.

lil'c er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-07, 00:39   #94
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men helt alvorlig: jeg synes det er nedlatende å gi mat til narkomane som tigger penger (til rus). Å gi dem en tier eller to HVIS man gir noe er da vel ikke å "oppmuntre til rus" eller noe sånt; de er avhengige og kommer uansett ikke til å slutte fordi om man istedet kjøper kaffe (inneholder null kalorier dessuten). Rusen skaffer de seg uansett - via kriminalitet. Så den eneste forskjellen litt lommerusk fra oss spiller er KANSKJE et bilbrekk mindre. Eller noe sånt.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-07, 02:31   #95
Elin

Elin sin avatar

Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tiggere

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Nei, jeg tror ikke det. Jeg bare stusset over at du mente at velferdsordningene burde holde og at folk ikke trenger å tigge.

Synes du det er rart?
Jeg er enig i at velferdsordningene holder til mat og tak over hodet i Norge. Tigger gjør folk fordi de vil ha penger til dop, eller til å sende ut av landet til slektninger som har det dårlig stelt og/eller organiserte nettverk av tigger-ligaer, i andre land. Sistnevnte bruker frekke metoder.

Jeg gir aldri penger til tiggere, men tilbyr meg innimellom å kjøpe mat til dem (da takker de som oftest nei....)

Sist redigert av Elin : 22-03-07 kl 02:44.
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-07, 07:30   #96
Bequita
Walking in the air

Bequita sin avatar

Bequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Tiggere

Jeg gir ofte alt fra en femmer til 20 kr. Og jeg kjøper =Oslo. Synes det er viktig å gi folk et alternativ til å rane/gjøre brekk. Klart pengene går til dop, men de ville måtte skaffet pengene på en eller annen måte uansett. Dessuten prøver jeg å stille meg i deres sted, hvis det vat var jeg som av en eller annen usannsynlig grunn sto der, så ville jeg gitt meg en tier.

Bequita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-07, 07:50   #97
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sjelden jeg gir, men det skjer - kommer ikke an på norske eller utenlandske, men på sjarme om min beholdninga av småpenger og hvor tilgjengelige disse er.

Når det kommer til velferdsordningene her i landet, så er de jo bra, men det er dyrt å drikke, tross alt!

Gammel 22-03-07, 07:51   #98
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Ja, jeg gir nesten alltid til tiggere. Jeg har- de har ikke, så enkelt er det for meg. Men det er jo begrenset hvor mange tiggere jeg kan gi til. Så det blir bare 1-2 per bybesøk, selv om kanskje 5-6 spør om å få noe. Om vinteren kjøper jeg heller en varm sjokolade på 7/11 til de, selv om ikke alle er like happy for det. Jeg skiller ikke mellom narkomane og alkoholikere, forøvrig.

Kjøper alltid =Oslo.

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-07, 07:53   #99
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er ikke dette han "kjendistiggeren" da?

Gammel 22-03-07, 12:34   #100
Elin

Elin sin avatar

Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Er ikke dette han "kjendistiggeren" da?

Jøss, finnes det kjendis-tiggere også?

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:22.