|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#81 |
X First Lady
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: JulaftenproblemHva menes med ikke alltfor mange gjester? |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Ekvilist
|
![]() Sv: Julaftenproblem
Flere gjester enn det man selv er komfortabel med på julaften. Jeg og mannen min har hovedsakelig vokst opp med julaftener med kun kjernefamilien i tillegg til besteforeldre på tur. Etter at vi selv har fått barn kjenner vi på at vi ikke koser oss hvis det blir for mange på julaften (dvs. flere barn enn våre), akkurat den kvelden liker vi å feire i rolige former og på vårt vis, uten pakker som åpnes opp en og en timesvis fordi man er så mange, og kvalmende store pakkeberg styr og ståk osv. Jeg kjenner at jeg reagerer på å gå under kategorien smålig fordi vi feirer julaften på en måte som vi trives med. Vi må jo også ta konsekvensen av det, blant annet blir vi i år alene på julaften. Jeg har stor respekt for at andre ønsker og liker det annerledes, og gjør valg ut i fra det. Men jeg synes det er smålig og kalle andre smålige fordi de har andre preferanser enn en selv.
![]() |
#83 |
Fartsfantom
|
Jeg er på linje med Irma her. |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Drømmer
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
X First Lady
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
By the Sea
|
Med mindre det er noen utrivelige konflikter i familien, så er det sånn jeg ser på slike problemsrillinger også.
![]() |
#87 |
Ekvilist
|
Så HI bør si til foreldrene at de ikke får lov til å komme hjem til dem på julaften slik det har blitt avtalt, fordi det kan skape et inntrykk av at de "vil ha foreldrene for seg selv", selv om årsaken egentlig måtte være en helt annen, f.eks at de ønsker å feire jul med begrenset med gjester?
![]() |
#89 |
X First Lady
Nettopp og her var jo det et stort ønske fra HI foreldre om å feire jul med hennes barnebarn noe de ikke hadde gjort på to år. |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Jordbærpiken
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: JulaftenproblemMen ærlig talt. Er 11 personer mange? Her er det snakk om 6 voksne og 5 barn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Ekvilist
|
Men hvis jeg har forstått det riktig, så var avtalen at foreldrene skulle komme hjem til HI. Ikke at HI skulle til foreldrene. Ergo har ikke HI trukket fra seg noen avtale, og bør være mer forutseende og si i fra i god tid og alt det der? Man er liksom ikke synsk heller.
![]() |
#92 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: JulaftenproblemI år ser det ut til at vi blir 10 stk, 4 barn og 6 voksne. Kan ikke huske sist vi var så mange og gleder meg! Blir fint for mine barn å få feire med sine kusiner som de ser sjeldent og bare har feiret med én gang før (yngste har aldri feiret med dem). Vi skal til og med ha med oss en ex ser det ut som for at han skal slippe å sitte alene og ikke minst for barnas skyld . Det skal gå fint det og! Julaften skal ingen sitte alene synes jeg.
![]() |
#93 |
Ekvilist
|
Ærlig talt meg her og der. For noen av oss er "bare" 12 flere enn det vi ønsker å være på julaften. Er det så grusomt at noen trives med det ene og andre trives med det andre, altså? Det ville ikke falle meg inn å dra inn "ærlig talt 12 stykker
![]() |
#94 |
X First Lady
Ok her må man ha tunga rett i munnen får å få med seg alle detaljer |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() |
Nå ser jeg også at vi er to med ganske like nick. Som jeg klarer å se så har jeg vært medlem siden august 2007 og hun siden april 2011 så da kan kanskje du gjøre nicket ditt guttemamma :-) litt mer anderledes slik det ikke blir krøll i diskusjonene??? |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Absolute Beginner
|
![]() Sv: JulaftenproblemForeldrene til HI skulle opprinnelig komme til dem på julaften? Eller har jeg misforstått? Jeg synes det da er naturlig å holde den avtalen. Jeg ville ikke forventet at mine foreldre eller svigers hadde snudd om på sine planer om vi var alene i jula, og synes søsteren til HI høres litt styrete ut. |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Jordbærpiken
11 stk, ikke 12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: JulaftenproblemNå har jeg lest HI sitt innlegg igjen og ser jo at planene var lagt, hennes foreldre skulle komme til dem. Kan ikke hennes søster snakke med svigers? Eller kan hennes søster komme til HI, går det?
![]() |
#99 |
I mål
|
![]() Sv: JulaftenproblemJeg har forståelse for at man hadde en annen plan, og er også enig i at 11-12 stk kan være mange, men når det ikke er snakk om en konflikt her, hadde jeg ikke vært i tvil om at jeg dro til foreldrene, og så kom søsteren med familie i tillegg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Jordbærpiken
![]() Sv: JulaftenproblemSelvsagt kan man ønske seg noe annet, men helt ærlig synes jeg at man som voksent menneske har mange hensyn å ta, og noen ting gjør man fordi det er vanlig høflighet.[/quote] |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|