|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Stor prisforskjell på gaver til ungene
Jeg skriver jo ikke at gavene ikke skal være nyttige? Men når man gir til noen så nært så bør det være noe innen det man kan tenke seg at partneren ønsker seg og blir glad for. Om det være seg et klesskap eller et strykejern, så er jo det helt greit. Jeg ville ikke hatt det til jul fra mannen, men det er heller ikke noe jeg trenger å tenke på, for partneren min kjenner meg så godt etter 18 år. Likeså smykker, det bruker jeg knapt. Jeg ville heller ikke kjøpt drill til mannen min, han er virkelig ikke glad i håndtverkssyssler. Slike ting kjøper vi av fellesbudsjettet ellers, greit å ha, men ikke bursdag eller julepresangmateriale. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
maler
|
![]() Sv: Stor prisforskjell på gaver til ungeneGrunnen til at jeg ikke vil ha strykjern fra mannen er jo ikke at det er en nødvendig ting, jeg tar gjerne en hårføner eller ei ny symaskin. Det er mer det at å gi meg strykjern i gave plasserer stryking som min oppgave i heimen, og det hadde jeg likt dårlig. Jeg kjøper ikke støvsuger til han heller av samme grunn. Eller snøskuffe. Derimot kan vi godt bli enige om at vi kjøper nytt strykjern og ny støvsuger til hverandre sammen.
![]() |
#3 |
Er frisk!
|
![]() Sv: Stor prisforskjell på gaver til ungene
Jeg er med på denne. Men stryking er min oppgave (jeg stryker skjorter til 17. mai, that's it). Og snømåking er mannens oppgave. Men grunnen til at jeg hadde blitt glad for et strykejern var at om det gamle var ødelagt, hadde jeg slippet å gå å kjøpe nytt. Og ikke minst at jeg slapp å få noe jeg ikke trengte som jeg måtte skaffe oppbevaringsplass til.
![]() |
#4 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Stor prisforskjell på gaver til ungeneJeg hadde ikke brydd meg, jeg. Det er jeg som stryker, og hadde jeg trengt et nytt og bedre strykejern, så hadde det vært en fin gave. Vi bryr oss i grunn ikke så mye om hva vi får av hverandre i gaver.
![]() |
![]() |
#5 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Stor prisforskjell på gaver til ungeneHvordan gikk det, Tjorven?
![]() |
#6 |
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Stor prisforskjell på gaver til ungeneDette er vel noe hun i utgangspunktet ville ha fått før eller siden?(siden det er noe hun trenger) |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Stor prisforskjell på gaver til ungeneDet gikk alldeles strålende. Hun ble overlykkelig over stor (og høy) seng. Den er 90 cm bred, så nå sover overnattingsgjester i samme seng som henne og det var ekstra stas. Hun fikk i tillegg en drøm av et sengetøy og lavalampe, så lykken var komplett.
![]() |
![]() |
#8 |
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Stor prisforskjell på gaver til ungeneSå bra at hun ble fornøyd. Tenkte bare en ting, du er sikker på at du skal kjøpe rosa sofa? Er det evnt. lett å bytte trekk senere? Jeg har nemlig ei 2002-modell som nå er ferdig med rosa rom greia og jeg er overlykkelig over at jeg kjøpte dongerisofa i alle fall sånn at det bare er vegg, gardiner og teppe som må males/byttes ut og ikke en hel dobbel sovesofa som står der i tillegg til senga hennes. Litt kjedelig om det bare går 2-3 år også vil hun ikke ha rosa sofa? Det går jo ann å stasje en sofa full av rosa puter også, men da er det lett å forandre senere. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Stor prisforskjell på gaver til ungeneEnig i tanken, Elisabeth. Derfor har jeg forsikret meg om at nye trekk til sofaen koster ca 500 kroner. Den har vært i vareutvalget til IKEA de siste 13 årene i hvert fall, så jeg tror den fortsetter å være det også.
![]() |
![]() |
|
|