Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Stor prisforskjell på gaver til ungene

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-12-11, 15:22   #1
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stor prisforskjell på gaver til ungene

Opprinnelig lagt inn av oslo78, her.

Ikke overraskende mener jeg at nødvendige gaver er finfine gaver, faktisk de aller fineste.

Men så hadde jeg også blitt glad for et strykejern fra mannen, gitt at jeg trengte det. Jeg hadde derimot ikke blitt glad for diamanter (enda flere smykker jeg ikke bruker), så jeg innser at jeg er rar. Aller gladest blir jeg for opplevelser, eller penger vi kan bruke på opplevelser. De trenger nemlig ikke å trykkes inn i allerede overfylte skap.

Jeg skriver jo ikke at gavene ikke skal være nyttige? Men når man gir til noen så nært så bør det være noe innen det man kan tenke seg at partneren ønsker seg og blir glad for. Om det være seg et klesskap eller et strykejern, så er jo det helt greit. Jeg ville ikke hatt det til jul fra mannen, men det er heller ikke noe jeg trenger å tenke på, for partneren min kjenner meg så godt etter 18 år. Likeså smykker, det bruker jeg knapt. Jeg ville heller ikke kjøpt drill til mannen min, han er virkelig ikke glad i håndtverkssyssler. Slike ting kjøper vi av fellesbudsjettet ellers, greit å ha, men ikke bursdag eller julepresangmateriale.

Hadde vi hatt dårlig råd slik at det måtte gått på det budsjettet, vel så hadde det vært en felles gave til hjemmet.
Som gaver til hverandre kjøper vi stort sett personlige ting, i år får han en vinterjakke han ønsker seg, det betyr jo ikke at den ikke er nyttig all den tid han ikke har en hel fra før.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-11, 15:33   #2
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Grunnen til at jeg ikke vil ha strykjern fra mannen er jo ikke at det er en nødvendig ting, jeg tar gjerne en hårføner eller ei ny symaskin. Det er mer det at å gi meg strykjern i gave plasserer stryking som min oppgave i heimen, og det hadde jeg likt dårlig. Jeg kjøper ikke støvsuger til han heller av samme grunn. Eller snøskuffe. Derimot kan vi godt bli enige om at vi kjøper nytt strykjern og ny støvsuger til hverandre sammen.

Overført til ungene synes jeg det må være helt greit med oppgradering av eget rom, men ikke fullt så greit med utstyr til å utføre pliktene i huset med. Jeg vil at ungene skal synes det er normalt og greit med ting de trenger til jul og bursdag selv om de hadde blitt mer hoppende glad over noe annet og mer unyttig.

Gammel 12-12-11, 15:38   #3
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Grunnen til at jeg ikke vil ha strykjern fra mannen er jo ikke at det er en nødvendig ting, jeg tar gjerne en hårføner eller ei ny symaskin. Det er mer det at å gi meg strykjern i gave plasserer stryking som min oppgave i heimen, og det hadde jeg likt dårlig. Jeg kjøper ikke støvsuger til han heller av samme grunn. Eller snøskuffe. Derimot kan vi godt bli enige om at vi kjøper nytt strykjern og ny støvsuger til hverandre sammen.

Overført til ungene synes jeg det må være helt greit med oppgradering av eget rom, men ikke fullt så greit med utstyr til å utføre pliktene i huset med. Jeg vil at ungene skal synes det er normalt og greit med ting de trenger til jul og bursdag selv om de hadde blitt mer hoppende glad over noe annet og mer unyttig.

Jeg er med på denne. Men stryking er min oppgave (jeg stryker skjorter til 17. mai, that's it). Og snømåking er mannens oppgave. Men grunnen til at jeg hadde blitt glad for et strykejern var at om det gamle var ødelagt, hadde jeg slippet å gå å kjøpe nytt. Og ikke minst at jeg slapp å få noe jeg ikke trengte som jeg måtte skaffe oppbevaringsplass til.

B.mrk: Lite hus.

Gammel 12-12-11, 15:43   #4
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde ikke brydd meg, jeg. Det er jeg som stryker, og hadde jeg trengt et nytt og bedre strykejern, så hadde det vært en fin gave. Vi bryr oss i grunn ikke så mye om hva vi får av hverandre i gaver.

Gammel 01-01-12, 21:47   #5
millact
Bør lage seg en tittel selv

millact sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Hvordan gikk det, Tjorven?

Gammel 01-01-12, 21:56   #6
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Dette er vel noe hun i utgangspunktet ville ha fått før eller siden?(siden det er noe hun trenger)
Å få dette i gave til jul for så å gi lillebroren en rimeligere gave ser jeg ingen problemer ved, begge får noe de trenger, han skøyter og hun seng!
Neste gang er det sikkert han som må ha ny seng

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-12, 22:00   #7
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det gikk alldeles strålende. Hun ble overlykkelig over stor (og høy) seng. Den er 90 cm bred, så nå sover overnattingsgjester i samme seng som henne og det var ekstra stas. Hun fikk i tillegg en drøm av et sengetøy og lavalampe, så lykken var komplett.

Det er bare litt rart for meg. Nå har jeg nusset henne hver kveld før jeg legger meg de siste 5 årene. Nå ligger hun så høyt oppe at jeg har "mistet kontrollen".

Så det blir rosa sofa i bursdagspresang. Da blir "stor jente"-rommet komplett.

Gammel 01-01-12, 22:57   #8
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så bra at hun ble fornøyd. Tenkte bare en ting, du er sikker på at du skal kjøpe rosa sofa? Er det evnt. lett å bytte trekk senere? Jeg har nemlig ei 2002-modell som nå er ferdig med rosa rom greia og jeg er overlykkelig over at jeg kjøpte dongerisofa i alle fall sånn at det bare er vegg, gardiner og teppe som må males/byttes ut og ikke en hel dobbel sovesofa som står der i tillegg til senga hennes. Litt kjedelig om det bare går 2-3 år også vil hun ikke ha rosa sofa? Det går jo ann å stasje en sofa full av rosa puter også, men da er det lett å forandre senere.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-12, 23:17   #9
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Enig i tanken, Elisabeth. Derfor har jeg forsikret meg om at nye trekk til sofaen koster ca 500 kroner. Den har vært i vareutvalget til IKEA de siste 13 årene i hvert fall, så jeg tror den fortsetter å være det også.

Akkurat nå er hele rommet rosa, så da passer det med rosa sofa også.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:35.