|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#81 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Hva er et "gaveberg", hva synes du om gaver til voksne + gavesynsing genereltJeg er litt sånn ja og tja til hele greia. Jeg liker gaver godt, både å gi, og å få. Jeg har familiemedlemmer som syns gavegreiene er noe herk og snakker mye om hvor kjipt det er, og jeg har familiemedlemmer som mener at mye av alt er aller best, og det skal helst være dyrt og flott og best og mest.
![]() |
#82 |
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva er et "gaveberg", hva synes du om gaver til voksne + gavesynsing generelt1500 kr er vanlig ukeshandel for en familie på seks. Ingen luksus ogbør ikke fremkalle kvalme. Med mindre man har omgangssyken, da. Og da bør man strengttatt ikke være på Obs. |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Hva er et "gaveberg", hva synes du om gaver til voksne + gavesynsing genereltAkkurat 1500,- kr på en handel er da ikke så ille, vi bruker gjerne det på en vanlig uke og vi er bare tre. Hadde vi vært hjemme i jula hadde vi handlet for en uke på fredag slik vi normalt gjør.
![]() |
![]() |
#84 |
frakoblet
|
![]() Sv: Hva er et "gaveberg", hva synes du om gaver til voksne + gavesynsing generelt
Helt enig. Mat må man da ha!
![]() |
#85 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Hva er et "gaveberg", hva synes du om gaver til voksne + gavesynsing generelt
Og dette er sånt jeg synes er graverende. Man kjøper ikke dyrere presanger enn av man kan overholde andre økonomiske forpliktelser. :streng:
![]() |
![]() |
#86 |
© All rights reserved
|
Pfff. Noen skal jo tross alt delta i Luksusfellen også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Hva er et "gaveberg", hva synes du om gaver til voksne + gavesynsing genereltVi er så vill og gal (og kvalm?) at vi betaler all mat med Coop sitt Masterkort
![]() |
#88 |
Erfaren
Medlem siden: Oct 2011
![]() |
![]() Sv: Hva er et "gaveberg", hva synes du om gaver til voksne + gavesynsing genereltJeg kaster ikke mer mat i jula enn resten av året. |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva er et "gaveberg", hva synes du om gaver til voksne + gavesynsing genereltVi handlet for 2300 kroner på Kiwi, men dette var julehandlingen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Erfaren
![]() |
![]() Sv: Hva er et "gaveberg", hva synes du om gaver til voksne + gavesynsing genereltHer er det ikke snakk om bare leker altså. Og uansett så går vi gjennom lekene et par ganger i året og GIR BORT det som ikke lekes med lenge. Er det noe som er ødelagt så kastes det, men det er lite som blir ødelagt faktisk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
Absolutt! Men som du kanskje ser av denne tråden, så er det slik at de fleste FP barn er takknemlig og stråler opp for alt de får. Min er altså ikke slik, han kaster strømpebukser i gulvet og blir sur. At det er helt normal oppførsel er jeg klar over. Men jo flere gaver hos oss - jo mer ser vi av slikt. Og det synes jeg ikke er sjarmerende.
![]() |
#92 |
Drømmer
|
Det er vel ikke så mange som bare få leker vil jeg tro. |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Ringskrømt
|
Så forskjellige folk er. Jeg liker ikke dette samvittighetsgreiene her. Jeg synes det er helt tåplig at folk skal gremmes over andres matvogner, at man ikke skal få unne seg fest, luksus og godsaker én gang i året, en gang. Jeg handler for 1500 hver eneste helg, gjerne mer også, og alt blir nok ikke spist, men jeg kjøper jo det med den intensjonen, at det er noe vi trenger eller har lyst på. Så får du bare himle så mye du vil skulle du treffe meg på butikken en helg, jeg skal nå spise NonStoppen og all snavelet mitt med god samvittighet læll.
![]() |
#94 |
Unik
![]() Sv: Hva er et "gaveberg", hva synes du om gaver til voksne + gavesynsing genereltEn annen ting: Jeg gir som sagt ikke gaver til noen barn av mine venner. Er ikke mindre glad i dem, men jeg synes som sagt at barn flest får nok (og selv fikk jeg aldri gaver av mammas venner, og levde helt fint med det).
![]() |
#95 |
Unik
![]() Sv: Hva er et "gaveberg", hva synes du om gaver til voksne + gavesynsing genereltVi får spørsmål om hva barna ønsker seg, og svarte i år feks pentøy, fleece til barnehagen, underbukser osv. Og får deretter. Har kun byttet et par Kamik-støvler pga en misforståelse om størrelse.
![]() |
#96 |
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
![]() Sv: Hva er et "gaveberg", hva synes du om gaver til voksne + gavesynsing genereltJeg har aldri kjøpt gaver til venninners barn, heller ikke til egne venninner (nå i voksen alder). Vi har ikke så stor familie, så mine barn får gjerne 4-5 gaver bare fra oss foreldre. En god haug under juletreet er det jo, men det er jo jul..... Jeg kommer ikke til å prøve å forsvare eller forklare hvorfor vi kjøper så mye som vi gjør. Men ungene er glade og lykkelige og veldig takknemlig for det de får (overbegeistret jubel for en ullstillongs kommer ikke spontant, jeg hjelper de på vei med å juble over den). |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
stressmonster
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Jeg synes ikke det høres sjarmerende ut, men at det er veldig uvanlig å bli mer glad for noen gaver enn andre tror jeg ikke. Frøkna her fikk boblebukse og hodelykt av oss i bursdagsgave og ble veldig lei seg. Jeg trodde hun skulle bli glad fordi mange av de andre jentene i klassen har boblebukse og hun har hel dress. Hun har ofte lånt boblebukse hos noen andre når hun har fått lov til det. Jeg ble veldig skuffet over henne når jeg så at hun var så utakknemlig over noe som var en dyr og fin gave, for meg.
![]() |
#98 |
Erfaren
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Leser
|
beklager - det var bare jeg som tullet med at du hadde skrevet ul (ultralyd), i stedet for jul.
![]() |
#100 |
I mål
|
![]() Sv: Hva er et "gaveberg", hva synes du om gaver til voksne + gavesynsing genereltTja, hva storebror fikk ift om man kan få 20 gaver som er ok nyttige og ikke masse leker og tull? Snowracer, fotballspill, kulebane, noe playmo, noe lego. Alt det synes jeg er ganske ok ting å få i hus, og lillesøster arver hans gamle akebrett. Så litt småræl fra et par kompiser, det kan jeg leve med. Ellers fikk han boblejakke, lue, ullundertøy, hettegenser, en lue til og noen bøker, fargeblyanter og abonnement på Donald Junior. Det var vel sånn omtrent det. Mange av disse tingene er ting mange barn får når som helst i løpet av året, storebror får selvsagt også noe av det utenom, og jeg synes det var greie ting det meste. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|