|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
| Se resultatene: Hva synes du om å rydde bort jula? | |||
| Det er deilig! |
|
70 | 41,18% |
| Tja - ingen sterke følelser. Greit nok, lzm. |
|
50 | 29,41% |
| Det er nedtur - et julepyntet hjem er stor stas! |
|
49 | 28,82% |
| Hakke julepønt. Kun pøntehubro. |
|
1 | 0,59% |
| Deltakere: 170. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
By the Sea
|
Å rydde bort jula er da slett ikke deilig!Rett over nyttår, hører/leser man ikke annet enn hvor "deilig det er å rydde bort jula".
|
|
|
#2 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Å rydde bort jula er da slett ikke deilig!Jeg synes det er deilig å rydde bort jula fordi den etter min mening er over 1. januar. Egentlig 25. desember, da er jeg deppa og vil tilbake til 1. desember igjen. Det er førjulstiden som er min favoritt-tid. Jeg blir bare påminnet om at jula er slutt om pynten blir værende, jeg vil heller glede meg til neste jul.
|
|
|
#3 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Å rydde bort jula er da slett ikke deilig!Du er ikke alene! Gale menneskene som vil rydde vekk all kosen!
|
|
|
#5 |
|
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
Sv: Å rydde bort jula er da slett ikke deilig!Jeg synes alltid det er vemodig og at tida går alt for fort. Vi pynter lillejulaftn og tar ned det hele 13. eller 20. dag jul. I år er jeg imidlertid litt letta siden vi flytter om noen få uker og julepynten er i veien for oversikten.
|
|
|
#6 |
|
Fortynnet
|
Sv: Å rydde bort jula er da slett ikke deilig!Jeg syns det er litt trist, og ungene syns det er enda tristere - men når det er gjort syns jeg det er deilig og luftig og ryddig. Vi pynter det meste lille julaften og rydder bort ca. 13. dag. Er akkurat ferdig med å støvsuge opp de siste barnålene nå, siden vi skal reise bort i morgen tidlig. Da syns jeg det er greit at det er gjort til vi kommer hjem. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() |
Sv: Å rydde bort jula er da slett ikke deilig!Julen forsvinner nok til helgen. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
Sv: Å rydde bort jula er da slett ikke deilig!Jeg må innrømme at jeg lar nissene, pepperkakefigurene og glitteret forsvinne ned i esker og skuffer med lett hjerte, men lysene lar jeg gjerne stå/henge framme litt ekstra. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Tante Sofie
|
Sv: Å rydde bort jula er da slett ikke deilig!Vanligvis synes jeg det er deilig å pakke vekk pynten og kaste ut treet 2.januar, men i år føles det ikke sånn. Har fortsatt treet stående - en vakker edelgran. (Ok, det kunne kanskje vært litt mer pynt på det ...) |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Etylbarbital
Sv: Å rydde bort jula er da slett ikke deilig!Jeg liker å rydde det, men jeg beholder lysene i januar.
|
|
|
#11 |
|
maler
|
Sv: Å rydde bort jula er da slett ikke deilig!Tja... litt antiklimaks kanskje, men ikke på noen måte slik at jeg vil beholde et plasskrevende og ryende juletre noe lenger. Resten av pynten får gjerne henge endel lenger, sånn omtrent til det blir lyst om morgenen og jeg vil ha hvite gardiner igjen.
|
|
|
#12 |
|
kamerat
|
Sv: Å rydde bort jula er da slett ikke deilig!Jeg synes det er herlig å få det både inn og ut. Det holder liksom med en ganske liten dose.
|
|
|
#13 |
|
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Å rydde bort jula er da slett ikke deilig!Begge deler. Før kastet jeg det raskere ut. I de siste årene har vi anskaffet oss en del pynt som er pen, samt det jeg vil karakterisere som sesongpynt. Sistnevnte er for eksempel glasshjerter, vinteraktig pynt av metall, glass og i hvitt. Jeg bruker hvite lys hele jula. Det blir værende. Glass, hvitt, litt sølv eller stål. Litt mørke greiner. Vakkert i januar også. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Kontrollfrik
Sv: Å rydde bort jula er da slett ikke deilig!Og: Ungene har sydd pøntehubroer fra Panduro. De skal henge litt til! |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Kontrollfrik
Sv: Å rydde bort jula er da slett ikke deilig!Jeg så primula i flotte farger her om dagen. De blir friske på kjøkkenbordet, men de kan vente til februar. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Bare sær
Sv: Å rydde bort jula er da slett ikke deilig!Treet er gjerne litt pjuskete på 13.dag, så da er det greit å få det ut, men ikke noe jeg gleder meg spesielt til. I år tok jeg det i dag, for jeg har vært hjemme med sykt barn. Men det røde pleksiglasshjertet med lys i kjøkkenvinduet får henge, og siden amaryllisen fortsatt er flott, beholder jeg de røde stearinlysene.
|
|
|
#18 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Å rydde bort jula er da slett ikke deilig!Nedtur. Stua blir så tom uten julestæsjet.
|
|
|
|
#19 |
|
By the Sea
|
Sv: Å rydde bort jula er da slett ikke deilig!
Ja, ikke sant? Eldstemann er som meg - og vi har en rutine på å kjøpe masse tulipaner og noen nye planter som kompensasjon.
|
|
|
#20 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Å rydde bort jula er da slett ikke deilig!
Jeg sa til mannen i dag at det var søren så tomt å trist nå, at jeg rett å slett måtte ut i morgen å kjøpe litt blomster
|
|
![]() |
|
|