|
|||||||
| Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Dere har uføreforsikring, sant? Hvis ikke - skaff dere det!Mannen har visst ikke uføreforsikring via jobben. Bra jeg sjekket. Noen som vet om det best og billigst via KLP eller LO? Og evt hvor det er enklest å få forsikring dersom man har issues?
|
|
|
#2 |
|
Muligens verdt å vente på
|
Sv: Dere har uføreforsikring, sant? Hvis ikke - skaff dere det!Uff, m^2.
|
|
|
#3 |
|
|
Sv: Dere har uføreforsikring, sant? Hvis ikke - skaff dere det!
Man har automatisk uførepensjon gjennom SPK, hvilket vil si at man - istedet for de 64% av 6G man får gjennom NAV, istedet får 64% av lønna si. (det er noe opptjeningsgreier der). Så SPK er jo genialt, egentlig. Jeg mener KLP er det samme. Men kun hvis man ikke var syk da man begynte, da. Da får man avkortning Sist redigert av m^2 : 20-01-12 kl 11:00. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
|
Sv: Dere har uføreforsikring, sant? Hvis ikke - skaff dere det!Viktig innlegg! |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Vaklende
|
Sv: Dere har uføreforsikring, sant? Hvis ikke - skaff dere det!Jeg har på jobb, og den er ganske ok tror jeg. Men den faller vel bort om jeg slutter hos arbeidsgiver, og dermed kommer vel samme problemstilling opp ift helsen på det tidspunktet jeg slutter? |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Bedreviter
|
Jeg mener du har krav på å få videreført den forsikringen du har. (Men ta for all del ikke mitt ord for det.) |
|
|
|
|
|
#7 |
|
|
Sv: Dere har uføreforsikring, sant? Hvis ikke - skaff dere det!En helt annen ting, forresten; |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Boler'o?
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Hvis den du har gruppelivsforsikring gjennom endrer på betingelsene på din forsikring (f.eks går fra 40G til 30G) så har du krav på fortsettelsesforsikring på differansen. Men hvis du slutter selv så tror jeg ikke du har noe krav på noe, for det er du som velger å slutte.
|
|
|
#9 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Ja, jeg tror den vi har på jobb er god, Balanse, det er i alle fall det alle sier. Tror også den bare gjelder om vi er ansatt, antar det.
|
|
|
#10 |
|
--
|
Sv: Dere har uføreforsikring, sant? Hvis ikke - skaff dere det!Jeg har lest litt om dette den siste tiden, og jeg synes det er så mye å velge i. Vi er kunde i Storebrand og der kommer forslaget opp med en "uførepensjon" med utbetaling på 1G i året. Det koster 648 kroner i måneden, bare for meg. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Vaklende
|
Sv: Dere har uføreforsikring, sant? Hvis ikke - skaff dere det!Moren min tegnet forøvrig på meg da jeg var barn, men dumme 18-åringer må ha det inn med teskje når de får ansvaret selv. Mange små teskjeer faktisk. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
bits and pieces
|
Sv: Dere har uføreforsikring, sant? Hvis ikke - skaff dere det!Jeg har ja. Det koster skjorta, men jeg kan ikke gjøre noe med den. Jeg får garantert ikke flyttet den fra der jeg har den nå siden jeg har diverse på journalen min etter at jeg tegnet forsikringa da jeg var 18.
|
|
|
|
#16 |
|
jabbsaft
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Sv: Dere har uføreforsikring, sant? Hvis ikke - skaff dere det!Jeg har vært ut for det samme som deg (blodpropp i ung alder) og fått avslag.
|
|
|
#17 |
|
De skal ringe meg på mandag. Hva ber de om? Jeg lurer spesielt ifht mannen, han er under utredning for et par ting nå. Ikke noe som på kort sikt kan føre til uførhet, men det er ikke godt å si hva det betyr om noen år.
|
|
|
#18 |
|
jabbsaft
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Kan ikke huske at de krevde noen ting. Annet enn at du betaler inn giroen.
|
|
|
#19 |
|
Det er jo genialt. Blir sikkert dyrt nok, men alternativet kan bli mye dyrere.
|
|
|
#20 |
|
Protonterapeut
|
Det er fortsatt begrensninger i den forsikringen, selv om de ikke ber om helseattest. Blant annet for alt du kjente til da du fikk den. :kort forklart:
|
![]() |
|
|