Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Vi er blitt berømte!

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-03-07, 00:56   #81
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vi er blitt berømte!

Jeg spiser ikke økologisk, kanskje økologiske egg og rømme innimellom,
har ikke mei tai og er langt i fra snobbete.

Så jeg føler meg ikke helt under de kategoriene som er beskrevet

Gammel 25-03-07, 01:16   #82
Heidi
Vaffel

Heidi sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Heidi er litt kulHeidi er litt kulHeidi er litt kul
Standard

Jeg spiser kun snobbete frittliggende egg.

Heidi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-07, 01:42   #83
Jessica
Pauset

Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kanne, her.

Hva er meitai?

Det lurte jeg også på

Jeg har kjøpt øko-havrebrødmel

Jeg bekjenner: Jeg kjøper halvfabrikata. Jeg kjøper Toro sauser, egentlig ganske mye fra Toro.

Jeg er IKKE snobbete. For ydmyk til livet til at jeg er opptatt av dilldall.......

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-07, 06:21   #84
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Så var jeg sent ute til en spennende tråd igjen. Ikke rart egentlig, for jeg har sittet oppe hele natten for å sy mei tai. (Fin blir den også, selv om jeg offisielt ikke kan sy.)

Jeg synes egentlig de tok mye på kornet, ikke minst i omtalen av sitt eget forum.

Her bærer vi i sjal, slynge og MT. Barna mine leker at de er økologiske havregryn og økologisk melk. Ganske rødstrømpete har jeg alltid vært også. Det eneste som ikke stemmer helt er snobb. Sjekker ordboka for å være sikker:

snobb m1 (eng. snob) 1person som legger overdreven vekt på sosial posisjon, rikdom, klær, fine vaner o l; forfengelig narr, jålebukk 2krets av snobbete personer tilhøre s-en

Jeg tror ikke det er et enenst snobbete bein i kroppen min.

Så kom jeg på å ha lest om kultureliten, den skjulte overklassen. Kanskje det er noe snobberi å kjenne seg igjen i her? Mener å huske at jeg tenkte litt på tonen her inne da jeg leste dette første gang.

http://www.dagbladet.no/magasinet/20...01/484718.html
Så slår kultureliten tilbake:
http://www.dagbladet.no/magasinet/20...07/485303.html
Og så kan man jammen teste om man passer inn i kultureliten:
http://www.dagbladet.no/magasinet/20...07/485328.html

Tar med testresultatet mitt for ordens skyld:
En fot i begge leire er aldri dumt. Du kan like gjerne digge «Rompa mi» som «Nøtteknekkeren», og går på Smuget og Kunstnernes Hus med samme eleganse. Hvis du ikke blir for full da.

Sist redigert av Kaija : 25-03-07 kl 08:17.
Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-07, 08:07   #85
Beckett
Fornøyd

Beckett sin avatar

Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har Mei Tai, men spiser ikke økologisk og er heller ingen snobb.

Sist redigert av Beckett : 25-03-07 kl 20:55.
Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-07, 08:37   #86
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv

Hvor: oppi der :peker:
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Jeg kjenner meg ikke igjen i den karakteristikken i det hele tatt. Ikke er jeg snobb, ikke er jeg økofrik og ikke bærer jeg. Men håper da jeg passer inn her likevel. Riktignok ville jeg gjerne prøvd ut en eller annen bæresak da jeg hadde baby sist, men jeg fant fort ut at det ville blitt mer styr enn stas å bære to babyer samtidig.

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-07, 08:39   #87
Ibidelma
sporadisk

Ibidelma sin avatar

Hvor: Bodø
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Snobbete er jeg ikke, det har jeg ikke råd til.
Økomat...må ve innrømme at jeg ikke har råd til det heller
Meitai har jeg heller ikke...men jeg er nå her likevel.
DinBaby og Barnimagen derimot ofrer jeg ikke en eneste titt, er ganske enig i HI på DiB.

Gammel 25-03-07, 09:10   #88
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ryli, her.

Jeg syns det er litt tøft at jeg er rødstrømpe, jeg.

Så flott bås du sitter i!

Gammel 25-03-07, 09:14   #89
Line*
Expired

Medlem siden: Dec 2006
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Oj, oj. Jeg er her, men kjenner meg kun igjen i det som går på skriving.
Og kulturelite:
Bedømmelse:

En fot i begge leire er aldri dumt. Du kan like gjerne digge «Rompa mi» som «Nøtteknekkeren», og går på Smuget og Kunstnernes Hus med samme eleganse. Hvis du ikke blir for full da.

Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-07, 09:31   #90
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av smurfine, her.

Snobbete er jeg ikke, det har jeg ikke råd til.

Jeg tenker sjelden på BMW eller designermøbler når jeg reflekterer over ordet snobbete. Det går godt an å være snobbete uten at det koster en øre.

Man kan for eksempel låne klassisk litteratur på biblioteket og se ned på alle som leser Margit Sandemo eller Henning Mankell. Eller man kan lage økologisk mat fra grunnen av og se ned på alle som spiser på McDonalds eller velger Grandiosa til lørdagsmiddag. Eller man kan ha doktorgrad i filosofi og nekte å omgås folk med mindre enn fire års utdannelse på universitet. Det er mange måter å være snobbete på.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-07, 09:34   #91
Line*
Expired

Medlem siden: Dec 2006
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg tenker sjelden på BMW eller designermøbler når jeg reflekterer over ordet snobbete. Det går godt an å være snobbete uten at det koster en øre.

Man kan for eksempel låne klassisk litteratur på biblioteket og se ned på alle som leser Margit Sandemo eller Henning Mankell. Eller man kan lage økologisk mat fra grunnen av og se ned på alle som spiser på McDonalds eller velger Grandiosa til lørdagsmiddag. Eller man kan ha doktorgrad i filosofi og nekte å omgås folk med mindre enn fire års utdannelse på universitet. Det er mange måter å være snobbete på.

Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-07, 09:54   #92
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns faktisk de har tatt FP på kornet, jeg. Man kunne muligens byttet ut "snobbete" med "politisk korrekte", for det er relativt mye PK her inne (men nok av andre meninger til at det er underholdende å lese diskusjonene).

Eller for å si det på en annen måte; her er det ikke bare rom for, men også forventet at man bør skrive sammenhengende setninger, har sterke meninger og ikke bruke overdrevne mengder prikker, kommaer og små bokstaver. Dessuten bør man kunne begrunne sine synspunkter, og skal man være ufin, så bør ufinheten i det minste være velformulert og kanskje også en smule spissfindig. Og det syns jeg genrelt høyner kvaliteten på innleggene.

for d r så innmari slitsom å lese innlegg som ser ut som dette........ jeg får litt fnatt av.... litt mange prikker å sånn.... men d r kanskje bare meg...???!!! Lzzm. ;-P

:økospisende rødvinssnobb uten Mei Tai:

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-07, 09:58   #93
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Jeg syns faktisk de har tatt FP på kornet, jeg. Man kunne muligens byttet ut "snobbete" med "politisk korrekte", for det er relativt mye PK her inne (men nok av andre meninger til at det er underholdende å lese diskusjonene).

Eller for å si det på en annen måte; her er det ikke bare rom for, men også forventet at man bør skrive sammenhengende setninger, har sterke meninger og ikke bruke overdrevne mengder prikker, kommaer og små bokstaver. Dessuten bør man kunne begrunne sine synspunkter, og skal man være ufin, så bør ufinheten i det minste være velformulert og kanskje også en smule spissfindig. Og det syns jeg genrelt høyner kvaliteten på innleggene.

Er det ikke deilig?

Gammel 25-03-07, 09:59   #94
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Er det ikke deilig?

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-07, 10:12   #95
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

for d r så innmari slitsom å lese innlegg som ser ut som dette........ jeg får litt fnatt av.... litt mange prikker å sånn.... men d r kanskje bare meg...???!!! Lzzm. ;-P

HVAH? Kaller du meg en Dårlig Mor?

Gammel 25-03-07, 10:29   #96
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Myggstukket, her.

Er jeg litt økologisk, siden vi fisker fisken vår selv på en veldig snill måte?

Og jeg har aldri fått noen som klaget på at jeg har en del skrive feil, ikke altid jeg gidder å gå over med lupen, og med at jeg har dysleksi så ser jeg ikke det selv bestandig at det blir feil.

Gammel 25-03-07, 11:33   #97
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det finnes en alldeles uimotståelig (martini)-drink-drikkende smiley der ute i forumverdenen, men nå kan jeg ikke for mitt bare liv finne den. Den er perfekt for oss når vi skal skåle og være skjønt enige om vår egen fortreffelighet. Dette er et godt sted å være.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-07, 11:47   #98
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det jeg synes er så deilig med dette forumet er at vi har en herlig selvironi når det gjelder vår egen fortreffelighet og snobberi. Vi vet at vi er litt slik og kan le av det. Bedre enn det kan det vel ikke bli?

Gammel 25-03-07, 11:48   #99
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Det finnes en alldeles uimotståelig (martini)-drink-drikkende smiley der ute i forumverdenen, men nå kan jeg ikke for mitt bare liv finne den. Den er perfekt for oss når vi skal skåle og være skjønt enige om vår egen fortreffelighet. Dette er et godt sted å være.

Med tiara, intet mindre!

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-07, 11:54   #100
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Med tiara, intet mindre!

Perfekt for snobbete FP-damer! Gutta får få en med sigar!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:33.