Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Kakebake-tipsetråd

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-10-12, 02:26   #1
isola
Kakemonster

isola sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kakebake-tipsetråd

Opprinnelig lagt inn av Salt, her.

Det stemmer!
Ville nok ikke hatt i ostekrem, men i smørkrem er de gode!

Jeg har brukt Lemon Emulsion fra LorAnn i ostekrem, og det ble veldig bra!

Gammel 29-04-12, 11:26   #2
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Vito, her.

Har i dag kjøpt LorAnn smaksoljer. Vet ikke om det var rett type, flaskene var bitte små og man skulle bare ha 4 dråper oppi?
Aner ikke hva jeg skal bruke de til da.
Kan man smakssette ostekrem og, eller blir det smør på flesk?

Hvor kan man kjøpe sånt?

Gammel 28-04-12, 23:22   #3
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mjau, her.

Nå har jeg denne i ovnen.
http://www.passionforbaking.com/blog.../vintage-cake/

Skal teste cakepops av kake som skjæres bort på kantene tenkte jeg. Men mulig denne kaken er litt for kraftig på smak for den litt yngre målgruppen...

Åh, den så jo bare himmelsk ut! Vi får vel se bilde av din?

Gammel 01-10-12, 11:56   #4
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Nå har jeg denne i ovnen.
http://www.passionforbaking.com/blog.../vintage-cake/

Skal teste cakepops av kake som skjæres bort på kantene tenkte jeg. Men mulig denne kaken er litt for kraftig på smak for den litt yngre målgruppen...

Hvordan gikk det, likte den yngre garde den? Jeg kunne i så fall tenkt meg å prøve den når jenta mi blir 7. Får vi forresten se bilder av din?

Gammel 28-04-12, 23:26   #5
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Orket ikke lage fyllet i kveld, så det får bli i morgen. Bunnene ble veldig fine da. Og mørke og kraftige i lukt og smak.

Gammel 29-04-12, 11:48   #6
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

De har en del på jernia her hvor jeg bor. Panduro har også.

Gammel 29-04-12, 14:35   #7
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

De har en del på jernia her hvor jeg bor. Panduro har også.

Vi har ikke panduro eller jernia. Jernia gikk konken for mange år siden. Har en hobbybutikk med panduro men han selger ikke kaketing.
Har en lekebutikk med cacas ting men bare farge ikke smak

Gammel 29-04-12, 12:45   #8
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Standard

Da er kaken ferdig. Legger ut bilde i kveld. Må jo ta bilde av hvordan kaka ser ut inni.
Var noe himla klissete dette fyllet. Det er vel en marengs. Men tror den blir god sammen med den mørke sjokoladesmaken.

Gammel 30-09-12, 13:06   #9
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Standard

Da har jeg bakt Salt sine cupcakes. Og hadde i epleniter i massevis, og en dæsj vaniljekrem midt i før jeg stekte dem.
Drysset med kanel og sukker, og noen mandelflak på toppen. Nam!!

Gammel 30-09-12, 13:06   #10
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Standard

Eplebiter i alle fall.

Gammel 30-09-12, 13:36   #11
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eplebiter i alle fall.

Hørtes godt ut!

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-12, 06:14   #12
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Kan man bruke LorAnn-oljene i fondanten også?

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-12, 12:54   #13
isola
Kakemonster

isola sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fibi, her.

Kan man bruke LorAnn-oljene i fondanten også?

Yes. Det var i utgangspunktet det jeg skulle ha det til, men så forandret prosjektet seg drastisk underveis.

Gammel 01-10-12, 08:00   #14
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Wow! Flotte kaker du baker Mjau! Hva slags kakesprøyte har du? Jeg vil også ha stort endestykke.

Sist redigert av Nooria : 01-10-12 kl 08:17.
Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-12, 11:38   #15
Olvina
Gjer så godt eg kan

Olvina sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 179
Olvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt likt
Standard

Korleis får ein pynta cupcakes så fint som du gjorde, Mjau? Når eg prøvar meg på ulike kremvariantar og sprøyte så endar det opp med vekselvis klatting og krasj uansett kva eg brukar.

Olvina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-13, 00:07   #16
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Standard

Denne har jeg glemt litt. Men har bakt på oppdrag i dag, og må vise frem.
Vaniljekake inni, med bringebærkrem som fyll, og smørkrem utenpå for å forsegle mot fondanten.

Gammel 26-01-13, 00:12   #17
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Standard

Her er en jeg skulle legge ut bilde av tidligere ser jeg. Bakt til en konfirmasjon i fjor vår. Vintage cake fra Passion for baking-bloggen.

Gammel 26-01-13, 00:13   #18
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Standard

Bug-kaken ovenfra:

Gammel 26-01-13, 00:45   #19
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så fine kaker, mjau!

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-13, 11:21   #20
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Utrolig kul bug-kake!

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:27.