|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: Hvem tjener mest? | |||
| Far tjener mest |
|
119 | 53,13% |
| Mor tjener mest |
|
61 | 27,23% |
| Omtrentlig likt |
|
31 | 13,84% |
| Er ikke i et forhold |
|
10 | 4,46% |
| Dustepoll |
|
3 | 1,34% |
| Deltakere: 224. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#81 |
|
Borte
|
Sv: Flere kvinner som tjener mestJeg tjener litt mer enn mannen, men ingen av oss tjener himmelhøyt mye siden vi er mer opptatt av myke verdier.
|
|
|
#82 |
|
villende
|
Sv: Flere kvinner som tjener mestMin mann tjener vesentlig mye mer enn meg og med mindre han plutselig skulle finne på noe annet, så har jeg ikke nubbsjans til å ta ham igjen. Og det er heller ikke et mål, så lenge jeg er fornøyd med egen inntekt og fint kan klare meg på egne ben hvis det skulle være nødvendig. |
|
|
|
|
|
#84 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Flere kvinner som tjener mestJeg tjener ganske møye mindre enn gubben. Halvparten og vell så det. Jobber bare 60% mens han jobber 100% og litt til.
|
|
|
|
#85 |
|
Stiv
|
Sv: Flere kvinner som tjener mestVi tjener omtrent likt. Det varierer hvem som tjener mest, ut fra hvem som byttet jobb sist og hvem som har hatt det beste lønnsoppgjøret.
|
|
|
|
#86 |
|
Introvert optimist
|
Sv: Flere kvinner som tjener mest
Jeg gjorde det. Jeg vurderte bioingeniørutdanning, men da jeg oppdaget at man etter å ha gått på kjemilinje på ingeniørhøgskole i tre år ville få startlønn på bare 2/3 av hva alle de andre ingeniørene kunne forvente å starte på, var det slutt på den tanken. Det ble siv.ing.studier i stedet og det passet meg nok mye bedre.
|
|
|
#87 |
|
Mother of Dragons
|
Jeg fikk nesten det samme rådet av mor: "Du bør tjene nok til at du har råd til å skille deg fra hvilken mann som helst"
|
|
|
#88 |
|
villende
|
Det er et usedvanlig godt råd. Man skal bli i et forhold fordi man vil, ikke fordi man må. Og hvis man må stå på egne ben så er det viktig at man ikke står på bar bakke. (Det er for øvrig en av årsakene til at jeg messer "samboerkontrakt" til alle par som flytter sammen.) |
|
|
|
|
|
#89 |
|
Passiv
|
Det er faktisk et av de absolutt bedre rådene man kan gi, spørrumeg. :skilt: |
|
|
|
#92 |
|
Hertuginne
|
Men han var jo over gjennomsnittet lite sjarmtroll, da.
|
|
|
#93 |
|
Aktiv
Medlem siden: Sep 2011
![]() |
Sv: Flere kvinner som tjener mestVi tjener omtrent det samme. Det har variert litt fra år til år hvem av oss som har tjent mest.
|
|
|
#95 |
|
Medlem siden: Jul 2009
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Flere kvinner som tjener mestMannen min tjener mye mer enn meg.
|
|
|
#96 |
|
Engel med shit på vingene
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Flere kvinner som tjener mestEr nok mannen her også. Trass at jeg har 3 års høyere utdanning og han har niks utover vgs.
|
|
|
#97 |
|
Fersk i gamet
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Flere kvinner som tjener mestHer i huset tjener mannen over dobbelt så mye som meg. |
|
|
|
|
|
#98 |
|
|
Sv: Flere kvinner som tjener mestVi tjener i utgangspunktet nesten likt, men mannen har bonusordning i sin nye jobb som gjør at han kjapt drar inn noen titusener i måneden mer enn meg så lenge han er ute hos kunde.
|
|
|
|
#99 |
|
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Flere kvinner som tjener mestJeg jobber i offentlig sektor, han i privat. Utdannelsen min er mye lengre enn hans, men han tjener veldig mye mer enn meg, selv om forskjellen har blitt mindre med årene. En stund tjente han godt over det dobbelte av meg, nå ligger han vel bare 50% over meg.
|
|
|
#100 |
|
In love with a fairytale
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Flere kvinner som tjener mestJeg jobber i offentlig sektor, mannen i privat. Han tjener mye mer enn meg selv om jeg har mer utdanning. |
|
|
|
![]() |
|
|