Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Ryddestafett

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-04-12, 15:19   #1
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ryddestafett

Ferdig med kjøleskapet. Gadd ikke en supergrundig utvask med avising av fryser og sånn. Var ikke så mye å kvitte seg med heller.

Gammel 15-04-12, 18:25   #2
Sure Eplet
tradisjonell figur

Sure Eplet sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Blogginnlegg: 65
Sure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Fikk tatt hyllene i kjøleskapet med nylonvask i går pleier egentlig bare å ta en og en, men stafett er stafett.

Gammel 15-04-12, 19:07   #3
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Er det for sent å henge seg på?

Jeg har hatt en intens periode med mamma her nå så de har vært null nett og mye jobb siden onsdag kveld, og ikke fått med meg dette før nå, men det hadde absolutt veldig vært noe for meg.

Gammel 15-04-12, 20:04   #4
Snuppa
Lengter etter sola

Snuppa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Jeg har heller ikke tilgang til M2 enda. Blogg er vel greit om det lar seg gjøre.

Gammel 15-04-12, 20:48   #5
Libra

Libra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Lukket blogg kan man like.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-12, 21:50   #6
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Kjøkkenbenken skinner. Men det var ingen som sa noe om kjøkkenbordet, ikke sant.

Lukket blogg høres fint ut.

Gammel 15-04-12, 22:00   #7
IOA
WF: BNBE

IOA sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg er med! Har akkurat flyttet (og bor i midlertidig leilighet fram til 1. juni ), så jeg er inne i en god stim med rydding, fiksing og ordning. Men jeg trenger å holdes i ørene, merker jeg.

Gammel 15-04-12, 22:09   #8
Malama

Malama sin avatar

Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Jeg velger en flyladyinspirert tilnæriming, you are not behind, jump in where you are. Så jeg starter på dagens oppgave. Den passet uansett fint inn i at jeg bør fullføre nedvasken av kjøkkenet som mamma begynte på i helga.

Så nå skinner kjøleskapet utenpå og inni.

Jeg har ikke tatt fryseren da, der er nok en del å kaste. Tømming av hovedfryseren, og deri tømming av kjøleskapsfryseren så det som er verd å ta vare på i hovedfryseren kan flyttes dit, er uansett en prioritert oppgave den neste mnd, både i form av å spise ut sv dem, og å kaste, så avriming tar jeg meg av senere.

Gammel 15-04-12, 22:14   #9
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Det er litt tanken, Malama. Om en ikke rekker det en dag, så hiver en seg med neste gang.

Jeg merker at jeg for første gang på lenge faktisk har litt trua på at vi kan få til et hus med i hvert fall en form for system. Vi har nok plass egentlig, men ting flyter lett, og så blir det så mye å ta igjen at en mister litt motet. Fortsatt er det mye igjen. Men det som er ryddet og evt. kastet er i hvert fall i orden.

Veobra - det er din tur i morgen. Håper du har klekket ut en fin oppgave. Om en ikke helt vet vet hva en skal ta så kan en bare ta noe som man behøver å få gjort selv, det er garantert flere i samme båt.

Har spurt om det er OK at vi starter en blogg (vi må registrere et nick) kommer tilbake når jeg har fått svar.

Gammel 15-04-12, 22:18   #10
Malama

Malama sin avatar

Standard

Jeghar absolutt troa på at dette huset skal skinne, ryddig og rent etterhvert.

Rett og slett fordi vi flytter ut av det.

Men hvordan vi skal få det sånn før visning, det er jeg mer usikker på. Absolutt. Men jeg jobber med saken.

Gammel 15-04-12, 22:47   #11
Primrose
nju nja njo

Primrose sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Jeg sniker her foreløpig. Vi står midt i flyttekaos, men med nytt og større hus trenger jeg definitivt spark som dette etterhvert.

Primrose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-12, 22:54   #12
Tangerine
Eklektisk

Tangerine sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg er 100% ferdig med oppgave 1, 90% med oppgave 2 og 3 og 0 prosent ferdig med oppgave 4.

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-12, 23:02   #13
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tilbake fra Oslotur. Kjøleskapet taes i morgen.

Gammel 15-04-12, 23:38   #14
veobra
på slep

veobra sin avatar

veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Jeg legger ut morgendagens oppgave nå. Det er litt kjedelig, vi skal rydde i papirer. Ta bunken med papirer som samler seg på kjøkkenbenken, kommoden i gangen eller hvor dere nå samler innkommende brev og ark. Hos meg er det en bunke på kjøkkenbenken; brev fra FAU, en fin tegning, noen halvferdige tegninger, bruksanvisningen til røykvarsleren, ferieskjema fra barnehagen, reklamen fra ikea osv.

Sorter og putt i permer det som skal dit. Betal regninger og meld på eller hva som nå skal gjøres. Skaff permer og skilleark til papirer som ikke hører hjemme noe sted. Jeg blir aldri helt ferdig med sånne bunker, det er alltid noe som venter på ett eller annet. Det må bli liggende, men jeg skal prøve å finne en eske, fin liten postkasse eller noe lurt de kan ligge i mens de venter.

Lykke til!

Gammel 15-04-12, 23:43   #15
Malama

Malama sin avatar

Standard

Har ikke papirer på EN plass da. Særlig ikke nå i flyttekaos-land. Men jeg kan absolutt rydde i papirer ja. Kaste det som ikke er verd å ta vare på, teller i den sammenheng, tenker jeg

Gammel 15-04-12, 23:56   #16
veobra
på slep

veobra sin avatar

Standard

Alt teller. Bare det å kaste eller samle alt i en bunke teller. Selv er jeg på vei mot system, men det har tatt mer tid enn en halvtime på en mandagskveld. Så enten er dette litt opprydding, eller det er starten på Det Gode System. (eller noe midt mellom).

Gammel 16-04-12, 12:47   #17
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Da er kjøleskapet ryddet og vasket. Det var faktisk ikke så ille som forventet, trengte bare kaste et glass cornichons og en flaske squeezyjordbærsyltetøy.
Sånn ser det ut nå.

Gammel 16-04-12, 12:49   #18
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Jeg har forresten ikke tilgang til M2 jeg heller. Jeg er rimelig ny så det vil nok ta sin tid.

Gammel 16-04-12, 13:10   #19
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Jenter - og eventuelle gutter. Dette er ikke en 'Å-nei!'-tråd. Det som ikke har blitt gjort, det ble ikke gjort. Ferdig med det. Det kommer nye oppgaver, og etterhvert vil det helt sikkert bli repetisjoner. Dette handler litt om babysteps, så blir det bra/bedre etterhvert.

Er man borte så er man borte, så hopper man inn igjen når man er på plass.

Gammel 16-04-12, 14:04   #20
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Jenter - og eventuelle gutter. Dette er ikke en 'Å-nei!'-tråd. Det som ikke har blitt gjort, det ble ikke gjort. Ferdig med det. Det kommer nye oppgaver, og etterhvert vil det helt sikkert bli repetisjoner. Dette handler litt om babysteps, så blir det bra/bedre etterhvert.

Er man borte så er man borte, så hopper man inn igjen når man er på plass.

Enig!

Det var ikke ment som en negativ ånei fra meg altså. Jeg trengte veldig et spark i baken akkurat der, men hadde et håp om at akkurat den oppgaven skulle drøye litt.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:47.