Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Skatten

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-04-07, 15:01   #81
Macky
Flink jente

Macky sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Skatten

31000,- igjen på meg Og mannen får ca 10000,- igjen, så vi er ganske safe når vi skal på shoppingtur til Paris i juni

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-07, 15:16   #82
Vanilja
Ikke fullt så fin

Vanilja sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 13
Vanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Clubby, her.

Me too!

Vanilja er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-07, 15:22   #83
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av perper, her.

.

Så det var en som skrev at barnet gikk i privat barnehage, og at hun nå skulle trekke det i fra. Blir det ikke automatisk tatt med fordi man går i privat barnehage? Noen som vet?

Private barnehager må man ofte føre på selv, jeg har ihvertfall måttet gjøre det de årene vi har hatt barn i private barnehager. Her står det litt om det.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-07, 15:28   #84
Callisto
Bør lage seg en tittel selv

Callisto sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bergen
Callisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populær
Standard

Fikk igjen og det var forventet

Blir ca 22.000,- tilsammen på meg og sambo

Gammel 02-04-07, 18:57   #85
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jøss, vi får igjen 33.000,- kroner tilsammen. :hakeslepp:

Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-07, 19:08   #86
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Vi trodde vi fikk en real baksmell, men istedet blir det noen tusenlapper i pluss!

Gammel 02-04-07, 19:13   #87
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Penger igjen på meg og baksmell på gubben.
Men innen jeg er ferdig med selvangivelsen er det enda mere i pluss på meg og gubben går enten i null eller får noen kroner igjen.
(reiseutgifter blat annet og litt annet)

Gammel 02-04-07, 19:22   #88
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Det gikk jo fint jo...

17 000 til meg og 6 000 til sambo. Trygt å ha når vi skal flytte i juni. Tenker jeg må spare inn ca halvparten til buffer.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-07, 19:39   #89
Høst
Ad astra

Høst sin avatar

Blogginnlegg: 339
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg fikk igjen. Så mye at jeg

Men, det bør bli litt mer, ettersom jeg er lignet i skatteklasse 1 - og i fjor var Ihne "registrert" på meg, så jeg skal lignes som aleneforsørger. Hvordan kan jeg finne ut hvor mye, tro, på en lett måte? :hm:

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-07, 19:48   #90
Elis
*Happy*

Elis sin avatar

Hvor: Drammen
Elis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi får igjen ca. 36000 tilsammen.

Gammel 02-04-07, 19:48   #91
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

:venter i spenning:

Høst; hvis du har blitt lignet i skatteklasse 1 har du fått fradrag på 35 400 kroner, mens du i skatteklasse 2 skal ha et fradrag på 70 800.

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-07, 21:05   #92
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Claire, her.

:venter i spenning:

Høst; hvis du har blitt lignet i skatteklasse 1 har du fått fradrag på 35 400 kroner, mens du i skatteklasse 2 skal ha et fradrag på 70 800.

Og ta man og regner 28% av beløpet mellom 35 400 og 70 800 så har man hvor mye mer man skal ha igjen på skatten. Det blir 9912,- ekstra man skal ha igjen da.

Gammel 02-04-07, 21:15   #93
Høst
Ad astra

Høst sin avatar

Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Claire, her.

Jeg har mer i samlet fradrag (3.2) enn 35 400?

Opprinnelig lagt inn av Mams, her.

Og ta man og regner 28% av beløpet mellom 35 400 og 70 800 så har man hvor mye mer man skal ha igjen på skatten. Det blir 9912,- ekstra man skal ha igjen da.

Jeg tar gjerne så mye mer, men, kan 70 800,- stemme?

Jeg får allerede tilbake i overkant av 34 000,-. Kanskje jeg bare må lese rettledningen og finne ut hvordan jeg får skiftet skatteklasse, og så får jeg vente i spenning....

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Gammel 02-04-07, 21:19   #94
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Standard

De 70 800 er personfradrag for de som er i skatteklasse 2, f.eks enslige mødre.
Siden du har havnet i skatteklasse 1 har du fått et personfradrag på 35400.
(ingen av de beløpene kommer fram på selvangivelsen)

70 800- 35 400 = 35 400 * 28% = 9912,-

Gammel 02-04-07, 21:20   #95
Høst
Ad astra

Høst sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Mams, her.

De 70 800 er personfradrag for de som er i skatteklasse 2, f.eks enslige mødre.
Siden du har havnet i skatteklasse 1 har du fått et personfradrag på 35400.
(ingen av de beløpene kommer fram på selvangivelsen)

70 800- 35 400 = 35 400 * 28% = 9912,-

Så med andre ord får jeg da 9912,- i tillegg tilbake?

Takk for svar begge to!

Gammel 02-04-07, 21:35   #96
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Standard

Jepp, de 9912,- er penger du skal ha i tillegg siden du har blitt lignet i feil skatteklasse.
Hvordan du går fram for å få riktig skatteklasse vet jeg derimot ikke, for jeg har aldri vært i den situasjonen selv.

Gammel 02-04-07, 21:43   #97
amor
Den som gir seg...

amor sin avatar

amor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Private barnehager må man ofte føre på selv, jeg har ihvertfall måttet gjøre det de årene vi har hatt barn i private barnehager. Her står det litt om det.

Tusen takk for den linken!

Det var gode nyheter for oss som nå faktisk kan trekke fra 40 000!

Gammel 02-04-07, 21:50   #98
*HH*
Frøken

*HH* sin avatar

Hvor: Østlandet
*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Baksmell men mannen får igjen endel da.

Mamma til poden 05 og prinsessen 11.
*HH* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-07, 22:14   #99
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Standard

Hvordan er det med det fradrag (stell og pass av barn) når barnet ble 12 år i skatteåret?
Kan man da kreve fradrag f.eks for buss/kjøring fram til barnet ble 12 år?

Gammel 02-04-07, 22:46   #100
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv

Hvor: oppi der :peker:
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Mannen fikk en drøy tusenlapp i smell (han har dog noen fradrag han skal føre på, så han går nok i pluss til slutt) - mens jeg fikk et deilig, femsifret beløp igjen.

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:18.