Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Rettssaken

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-04-12, 13:30   #1
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Rettssaken

Supernytt var lurt. Er det NRKSuper, nrk3? Når er det? Jeg finner det sikkert ut selv altså...
Vi glemmer å ha på tv før klokka 21, vi sitter ikke i stua før det men sikkert lurt å få høre dette i litt mer barnevennlig verson. Det kan vel snart 7åringen også se?

Gammel 17-04-12, 13:48   #2
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Serafin, her.

Kommer de til å sende spørsmål og svar til Breivik, eller er det også noe som ikke blir sendt?

Nei, det blir ikke sendt.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-12, 14:03   #3
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Nei, det blir ikke sendt.

Vet ikke om jeg har lov til å si det, men sveipet innom noen nettaviser nå, og jeg synes det hadde vært ryddigere å få høre hva han sa i utspørringen. Mulig nyheten i kveld klarer å formidle dette mer sammenfattet, men jeg tror virkelig ikke han vinner tilhengere slik han blir referert, om det er grunnen for at vi ikke skal få høre han snakke? Likevel så glipper noe i referatet, noe ordrett annet sammendrag av hva han sier.
Er upløyd mark hele saken, så jeg forstår jo at de har vært litt stuss på hva som er rett å formidle og ikke, men for ettertiden er vel uansett alt behørlig dokumentert både med lyd og bilde.
Vel vel, må jobbe nå, så jeg får se senere.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-12, 13:31   #4
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det ligger på Nett også, GinaK.
http://nrksuper.no/super/supernytt/tema/22-juli/

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-12, 14:00   #5
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Jeg hører litt på radio og holder meg ellers oppdatert via nettaviser. Har også sett Supernytt med 6 åringen, men foreløpig har han ikke spurt stort om den saken i det hele tatt. Leste artikkelen i Dagbladet som Tallulah linket til nå og har rett og slett printet den ut. Så får vi se veien videre.

Jeg oppdaget forøvrig at en gammel klassekamerat av meg er en av ABB sine forsvarere i dag ..."snodig"!

Gammel 17-04-12, 14:30   #6
Slettet bruker
Passiv

Standard

Poly - nå er det utspørring av abb hele dagen i mange dager. Tror de skal holde på med kun ham til 23. april, jeg.

Jeg syns også man like gjerne kunne sendt forklaringen hans som å tvitre den overalt. Det blir ikke patetisk nok på tekst - vi burde fått med den nasale stemmen som minner om Robert Stoltenberg som parodierer stusselig mammagenser.

Svar med sitat
Gammel 17-04-12, 16:18   #7
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Poly - nå er det utspørring av abb hele dagen i mange dager. Tror de skal holde på med kun ham til 23. april, jeg.

Jeg syns også man like gjerne kunne sendt forklaringen hans som å tvitre den overalt. Det blir ikke patetisk nok på tekst - vi burde fått med den nasale stemmen som minner om Robert Stoltenberg som parodierer stusselig mammagenser.

Her priker du vel borti det rettferdighetssansen min egentlig hvisker meg i øret.
Men, jeg har tross alt ikke satt meg så godt inn i det hele, det finnes sikkert hundervis av grunner til at de har gjort det på denne måten.
Som sagt så holder det for meg at ettertiden kan få åpne dette materialet, se, høre, lese og snu opp og ned på det for å få svar. Historisk mener jeg det er viktig.

Men nå er det hele mest et stort verkende sår, tenker da særlig på de som er personlig berørt.

Gammel 17-04-12, 16:04   #8
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mm. Det ser ut til at utspørringen foregår med stramme tøyler, så da er "ABB i fri dressur" over? Ja?

Gammel 17-04-12, 16:18   #9
Slettet bruker
Passiv

Standard

Det er en tosidig greie. Om de knebler ham for hardt så nekter han å forklare seg i det hele tatt. Dermed får han nok si en del.

Det blir mer interessant når han skal spørres ut av Lippestad, tenker jeg.

Svar med sitat
Gammel 17-04-12, 16:19   #10
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har fremdeles ikke hørt stemmen hans, og merker at jeg helst ikke vil det heller.

Gammel 17-04-12, 16:20   #11
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg har fremdeles ikke hørt stemmen hans, og merker at jeg helst ikke vil det heller.

Helt ærlig, det finnes ikke noe som avvæpner han mer enn den.
Edit: I kombinasjon med det "store budskapet" hans da.

Gammel 17-04-12, 16:22   #12
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av emm, her.

Helt ærlig, det finnes ikke noe som avvæpner han mer enn den.
Edit: I kombinasjon med det "store budskapet" hans da.

Det har ikke noe med det å gjøre, mer med nærheten det skaper.

Gammel 17-04-12, 16:21   #13
Slettet bruker
Passiv

Standard

Tally, jeg syns det hjalp masse på følelsen av å skjønne hva han er for en å se ham snakke og ikke minst gråte dypt beveget over sitt eget vissvass.

Svar med sitat
Gammel 17-04-12, 16:23   #14
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

Standard

Ser den ja.
Jeg burde egentlig ikke lese så mye om dette, jeg hadde ikke tenkt det. Hadde vært fint om avisene hadde turt å vie hver dag de neste 10 ukene til å minnes noen av ofrene som førstesideoppslag, og ingenting annet på førstesiden. Så kunne saken symbolsk bli dekket etter det. For han får vel lese avisene nå?

Gammel 17-04-12, 16:24   #15
Slettet bruker
Passiv

Standard

Da skjønner jeg hva du mener, ja. Jeg har det helt motsatt. Jeg er veldig avhengig av å føle at jeg forstår for å greie å legge ting bak meg.

Svar med sitat
Gammel 17-04-12, 16:25   #16
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Jeg foretrekker at han er en litt fjærn gærning, enn en fyr fra Oslo, liksom. Jeg ser på ham som skremmende virkelig altså, det er ikke det, men i hverdagen foretrekker jeg å ha avstand.

Gammel 17-04-12, 16:30   #17
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Jeg har heller ikke hørt stemmen hans. Har ikke tenkt på hvordan han høres ut egentlig.

Jeg lurer på hvilke tanker han har gjort seg om utfallet av rettssaken.

Gammel 17-04-12, 17:04   #18
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg føler som Tallullah, ønsker å slippe å høre stemmen hans. Og se bilder av ham. Men oppsummerende og analyserende info synes jeg er greit å få. Allikevel klarte jeg i går motvillig å få med meg noen ord han sa, da en film begynte å spille av automatisk da jeg gikk inn og skulle lese en artikkel på nett. Jeg kan ikke hjelpe for at jeg måtte fnise litt. En feminin babystemme fra den selvoppnevnte machoridderen.

På ett vis føler jeg det er feil å fnise av ham, alvoret i saken tatt i betraktning. Men jeg kan ikke hjelpe for det. Jeg humret lenge i går etter at jeg leste om "sniki slam i fiseringen" på twitter. Endelig ga det ordet meg et slags innhold, jeg har aldri forstått innholdet i praksis, enda jeg har vokst opp i innvandrertette milijøer. English Defence League sin skepsis til et bilde av en moské på twitter (Taj Mahal!) og påfølgende kupping av #creepingsharia, var også kostelig lesning. Men totalt sett ble det nok flere tårer enn stunder med smil og latter i går.

Utfordringen med at man ler av Breivik og hans like (ja, han står så vidt jeg har skjønt for akkurat det samme som veldig veldig mange andre hvis man trekker i fra volden og syferdighetene) er vel at de blir enda sintere, og påberoper seg mangel på ytringsfrihet.

Gammel 17-04-12, 17:13   #19
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg lurer på en ting. Han påberopte seg nødrett i går, jeg føler at han ikke kommer til og akseptere den dommen som blir avsagt om 10 uker. Kan han dra dette helt til Kongen i statsråd før det blir endelig? Er det en rett man automatisk har?

Gammel 17-04-12, 18:16   #20
Darth
En, av to-tre

Darth sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Jeg lurer på en ting. Han påberopte seg nødrett i går, jeg føler at han ikke kommer til og akseptere den dommen som blir avsagt om 10 uker. Kan han dra dette helt til Kongen i statsråd før det blir endelig? Er det en rett man automatisk har?

Han har de samme ankemulighetene som alle andre, men Kongen i statsråd har ingenting med dette å gjøre. Det domstolene som dømmer, regjeringa har ikke lov til å blande seg i dette. Han kan anke saken videre til lagmannsretten, og evt. til høyesterett.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:50.