|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Hvilke andre goder enn lønn har dere?
Derfor tror jeg at slike tråder er litt bra som en påminnelse for "sånne som oss".
|
|
|
|
#2 |
|
~~~~~~~
|
Jeg er enig. Dette er ikke goder, men nødvendigheter for å gjøre jobben man er satt til.
|
|
|
#3 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilke andre goder enn lønn har dere?Goder? Fri bruk av kladdebøker? Forresten så får jeg 100 kr i mnd for bruk av privat telefon. Ellers er det ikke noe å skryte av. Men jeg har aldri jobbet noe sted med goder, så jeg vet ikke hva jeg skal savne. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Hvilke andre goder enn lønn har dere?Ja altså, jeg har egen kontorpult og laptop også da. Men det ser jeg ikke akkurat på som et gode. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Like blid
Medlem siden: Jun 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilke andre goder enn lønn har dere?* Tilgang på bærbar-PC, slik at jeg får gjort alle skriftlige oppgaver. Hvilke dager PC'en virker er dog tilfeldig. Den jeg har nå virker dersom strømledningen står i - og dersom strømledningern står akkurat passe langt nok i. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Hvilke andre goder enn lønn har dere?Jeg er ansatt i instituttsektoren. Jeg får dekket mobiltelefon, også sponser arbeidsgiver trening i arbeidstiden. (Vi får sponset deler av treningsavgiften og har ekstern pilatestrener som kommer inn og pisker oss en time hver uke.)
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Det kommer seg
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Sv: Hvilke andre goder enn lønn har dere?- fri telefon
|
|
|
#9 |
|
ej ikke møjkets heije
|
OTP er ikke et gode. Det er en minimumsordning alle bedrifter må ha.
|
|
|
|
#10 |
|
flisespikker
|
Sv: Hvilke andre goder enn lønn har dere?Jeg er forsåvidt enig i definisjonen din av "gode", Pepper - men fleksitid kan omsettes i penger; for noen familier gjør det at man trenger mindre betalt barnepass.
|
|
|
#11 |
|
Skal rømme
|
Sv: Hvilke andre goder enn lønn har dere?Har statlig pensjonsordning, og veldig fleksibel tid og kan bestemme selv hvor mye hjemmekontor jeg vil ha.
|
|
|
#13 |
|
Endelig mamma
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilke andre goder enn lønn har dere?Jeg er helsesekretær på Ahus, og har ikke veldig mange goder å glede meg over, men litt er det jo:
|
|
|
#14 |
|
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
|
|
|
|
|
|
#15 |
|
Peppy!
|
Men da synes jeg vi drar den langt. Betyr det at det er et gode om kontoret ligger nær t-banen, slik at man har kort reisetid? Eller at sjefen er forståelsesfull og aksepterer at man tar med barna på jobb ved planleggingsdager? Det blir på en måte en privatsak da, hva man anser et gode. Og kanskje det heller ikke er feil? |
|
|
|
|
|
#16 |
|
flisespikker
|
Sv: Hvilke andre goder enn lønn har dere?Jeg synes fleksitid, hjemmekontorordning og betalt bredbånd kan regnes som goder, men ikke plassering av kontoret. Fleksitiden er en del av arbeidsavtalen din, men arbeidsplassen kan godt flyttes uten at det vil føre til at man har krav på kompensasjon. (Og en grei sjef som ofte kjøper kaker og ønsker barn velkommen ville jeg strengt tatt heller ikke regnet som et gode i denne betydningen, såfremt det ikke er nedfelt i kontrakten.)
|
|
|
#18 |
|
flisespikker
|
Nei, det synes jeg ikke. PC og kontorstol regner jeg ikke som goder i jobben min (selv om det var veldig godt å få det i september i fjor
|
|
|
#19 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#20 |
|
flisespikker
|
Sv: Hvilke andre goder enn lønn har dere?Altså, jeg er egentlig ganske enig med Pepper Lemon, jeg har bare aldri prøvd å definere dette tydelig. Jeg tror jeg mener at "goder" i denne sammenhengen er ting man får fra arbeidsgiver (i tillegg til lønn) som man enten tjener penger eller tid på, og som ikke er noe man trenger i utførelsen av jobben sin.
|
![]() |
|
|