Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvilke andre goder enn lønn har dere?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-04-12, 13:05   #1
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 184
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke andre goder enn lønn har dere?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Jeg ser det er mye dere ramser opp som goder som jeg ser på som opplagt. :bortskjemt:

Derfor tror jeg at slike tråder er litt bra som en påminnelse for "sånne som oss".

Gammel 24-04-12, 14:05   #2
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ser det er mye dere ramser opp som goder som jeg ser på som opplagt. :bortskjemt:

Jeg er enig. Dette er ikke goder, men nødvendigheter for å gjøre jobben man er satt til.
Jeg anser meg ikke som bortskjemt. Alt av mine "goder" lønnsinnberettes og betales skatt av. Eneste virkelige goden jeg har er fritt medlemskap på Aleris og ingen helsekø dersom jeg står i fare for å bli langtidssykemeldt.

Gammel 24-04-12, 12:59   #3
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Goder? Fri bruk av kladdebøker? Forresten så får jeg 100 kr i mnd for bruk av privat telefon. Ellers er det ikke noe å skryte av. Men jeg har aldri jobbet noe sted med goder, så jeg vet ikke hva jeg skal savne.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-12, 13:07   #4
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja altså, jeg har egen kontorpult og laptop også da. Men det ser jeg ikke akkurat på som et gode.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-12, 13:13   #5
Kreps-77
Like blid

Kreps-77 sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Kreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

* Tilgang på bærbar-PC, slik at jeg får gjort alle skriftlige oppgaver. Hvilke dager PC'en virker er dog tilfeldig. Den jeg har nå virker dersom strømledningen står i - og dersom strømledningern står akkurat passe langt nok i. Den forrige PC'en virka når jeg holdt strømledningen i en 43graders vinkel, retning nord.

* Jeg har betalt for å være ute på skidager og andre turdager. Det er for meg luksus.

* For meg er det et gode å få tilbringe dagen med unger. Tilbakemeldingene fra dem er verdt hver dag i jobben min.

Kreps-77 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-12, 13:10   #6
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er ansatt i instituttsektoren. Jeg får dekket mobiltelefon, også sponser arbeidsgiver trening i arbeidstiden. (Vi får sponset deler av treningsavgiften og har ekstern pilatestrener som kommer inn og pisker oss en time hver uke.)
Ellers er det ikke veldig mye goder, men jeg har ganske mye midler til å reise på konferanser for (sammenliknet med andre i samme situasjon), og så hender det at vi feirer litt med mat og vin på arbeidsgivers regning.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-12, 13:52   #7
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

- fri telefon
- internet
- pc
- bedriftshelsetjeneste
- 2 timer fri til trening i uken
- spinning 1 time i uken kun for ansatte
- gode priser på treningssenter
- eget godt utstyrt trimrom
- helseforsikring. Garantert behandling innen 11 dager.
- hjemmekontor
- fleksitid der ingen teller timer bare jobben blir gjort
- god pensjonsordning
- rabatt på alle forsikringer fra Gjensidige
- subsidiert kantine
- god mulighet for kursing og deltagelse på vårt eget akademi
- regelmessige workshops delt opp etter hvilken avdeling man jobber i
- diverse utenlandsturer og annet sosialt. Alt dekket.

Jeg kunne ønsket meg hytter eller eiendommer vi kunne leie. helst både på fjellet og ved sjøen.
Også kunne jeg ønsket meg vaskehjelp hver uke. Men dette er mannsdominert, så jeg tror ikke de tenker over det en gang.

Gammel 24-04-12, 14:06   #8
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er OTP også regnet som gode, altså?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-12, 14:19   #9
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 184
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er OTP også regnet som gode, altså?

OTP er ikke et gode. Det er en minimumsordning alle bedrifter må ha.

Min bedrift betaler inn maksimalt av hva som er lov i forhold til skattereglene (slik at jeg slipper å skatte) og har i tillegg uføredekning som også er skattefri, men ikke inngår i OTP. Ordningen er så god at jeg ikke får det samme behovet for å tegne noen privat dekning. Da blir pensjonsordning et gode.

Gammel 24-04-12, 14:07   #10
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er forsåvidt enig i definisjonen din av "gode", Pepper - men fleksitid kan omsettes i penger; for noen familier gjør det at man trenger mindre betalt barnepass.

Gammel 24-04-12, 14:11   #11
Wix
Skal rømme

Wix sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Har statlig pensjonsordning, og veldig fleksibel tid og kan bestemme selv hvor mye hjemmekontor jeg vil ha.

Må betale 3 kr for hver kaffekopp.

Gammel 24-04-12, 16:41   #12
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Wix, her.

Må betale 3 kr for hver kaffekopp.

Jøss. Det er jo like mye som en Nespressokapsel.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-12, 01:08   #13
Njulaif
Endelig mamma

Njulaif sin avatar

Medlem siden: May 2012
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Jeg er helsesekretær på Ahus, og har ikke veldig mange goder å glede meg over, men litt er det jo:
- fleksitid ( Tror ikke egentlig vi får ha det på sykehuset lengre, men vi driver med litt egenrådighet på vår seksjon tror jeg).
- betalt lunsj med veldig lite som gjør at vi må løfte på rævva i den tida.
- en del rabattordninger, men de gjelder stort sett i Lørenskog og der bor jo ikke jeg, så bruker ikke dem noe særlig.
- bra rabatt på Tusenfrydbilletter, som jeg driver å kjøper til venner med barn hele tiden.
- kanskje historiens beste kolleger og seksjonssjef
- JEG får lov å være med på fagforumsdager og sånne store flerdagersforum i andre byer (med overnatting), selv om jeg "bare" er sekretær - et sjeldent gode for sånne som meg.
- egne fagsamlinger for sekretærer innenfor psykisk helsevern.

Ellers ikke mye å rope hurra for egentlig.

Hvis jeg skulle ønske meg noe, måtte det være mer kurs/etterutdanning for sekretærer, sommertid og mer lønn selvsagt.

Gammel 24-04-12, 14:15   #14
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg er forsåvidt enig i definisjonen din av "gode", Pepper - men fleksitid kan omsettes i penger; for noen familier gjør det at man trenger mindre betalt barnepass.

Dette gjelder nok en god del mennesker. Kjenner flere som må ordne barnevakt både før og etter barnehagen pga ubekvem arbeidstid.

Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-12, 14:11   #15
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda

Men da synes jeg vi drar den langt. Betyr det at det er et gode om kontoret ligger nær t-banen, slik at man har kort reisetid? Eller at sjefen er forståelsesfull og aksepterer at man tar med barna på jobb ved planleggingsdager? Det blir på en måte en privatsak da, hva man anser et gode. Og kanskje det heller ikke er feil? Hva skal vel jeg med betalt bredbånd om jeg ikke har pc hjemme allikevel? Dersom jeg ikke trener allikevel så føles heller ikke Elixia-medlemsskapet som et gode.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-12, 14:14   #16
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes fleksitid, hjemmekontorordning og betalt bredbånd kan regnes som goder, men ikke plassering av kontoret. Fleksitiden er en del av arbeidsavtalen din, men arbeidsplassen kan godt flyttes uten at det vil føre til at man har krav på kompensasjon. (Og en grei sjef som ofte kjøper kaker og ønsker barn velkommen ville jeg strengt tatt heller ikke regnet som et gode i denne betydningen, såfremt det ikke er nedfelt i kontrakten.)

Gammel 24-04-12, 14:15   #17
Maverick

Maverick sin avatar

Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er det goder hvis det er nødvendig for at man skal utføre sine arbeidsoppgaver?

Gammel 24-04-12, 14:17   #18
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Standard

Er det goder hvis det er nødvendig for at man skal utføre sine arbeidsoppgaver?

Nei, det synes jeg ikke. PC og kontorstol regner jeg ikke som goder i jobben min (selv om det var veldig godt å få det i september i fjor ). Det at jeg har fått jobbtelefon er heller ikke et gode, men det at jeg får ta den med hjem og bruke den privat er et gode. (Er man på vakt, er derimot telefon nødvendig arbeidsredskap og tidvis det motsatte av et gode ...)

Gammel 24-04-12, 14:19   #19
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Nei, det synes jeg ikke. PC og kontorstol regner jeg ikke som goder i jobben min (selv om det var veldig godt å få det i september i fjor ). Det at jeg har fått jobbtelefon er heller ikke et gode, men det at jeg får ta den med hjem og bruke den privat er et gode. (Er man på vakt, er derimot telefon nødvendig arbeidsredskap og tidvis det motsatte av et gode ...)

Ah. Men da kan dere stryke alle godene mine. At min private telefon også dekkes av jobben er kun fordi den er gjennomsyret av jobbtelefoner. Hvis jeg ikke skulle hatt dekket telefon, internett, taxi, billetter og naprapat (som har vært nødvendig for å unngå sykmelding i lange perioder), hadde jeg ikke hatt råd til å jobbe.

Gammel 24-04-12, 14:19   #20
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Standard

Altså, jeg er egentlig ganske enig med Pepper Lemon, jeg har bare aldri prøvd å definere dette tydelig. Jeg tror jeg mener at "goder" i denne sammenhengen er ting man får fra arbeidsgiver (i tillegg til lønn) som man enten tjener penger eller tid på, og som ikke er noe man trenger i utførelsen av jobben sin.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:37.