Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Privatskoler i Oslo

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-05-12, 07:33   #1
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 184
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Privatskoler i Oslo

For samfunnets del så bør ungene mine helt klart gå i offentlig skole. Vi bor i en såkalt blandet skolekrets. Skolen er kjent for å være ålreit og er sikkert det. Jeg bare synes det er litt trist at jeg ser at skolen ikke kommer til å gi faglige utfordringer i basisfagene til det ene barnet vårt på en god stund. Da blir skolen en obligatorisk oppbevaringsplass, mens han går å venter på å bli tatt igjen av de andre.

Så det er bra for samfunnet, men ikke så bra for knerten. Og som moren til knerten er det han jeg tenker aller mest på.

Gammel 15-05-12, 08:33   #2
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Jeg synes ikke det er så bra for samfunnet heller jeg at slike barn blir sittende inaktive. Mange blir bråkete, de lager uro i klassen, kanskje de får en ADHD-diagnose og blir dopet på medisiner. (ja, satt på spissen, I know)

Jeg synes heller ikke det er OK at man som samfunn sier seg fornøyd med at disse barna ikke får utnyttet sitt potensiale. Vi snakker ofte høyt om å være et kunnskapsbasert samfunn, være langt framme på forskning. Men om vi ikke tar vare på de talentene som finnes så har vi som samfunn tapt.

Gammel 15-05-12, 08:39   #3
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det mkj sa. Jeg synes absolutt ikke det er ok. Jeg skulle ønske det kunne løses på en fornuftig måte innenfor den offentlige skolen.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-12, 09:08   #4
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 184
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Det mkj sa. Jeg synes absolutt ikke det er ok. Jeg skulle ønske det kunne løses på en fornuftig måte innenfor den offentlige skolen.

Det skulle jeg også. Svært gjerne. Men jeg ser at dette ikke skjer ved vår offentlige skole i dag. Og det er nå jeg har unger som går på skolen.

Gammel 15-05-12, 12:30   #5
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tabloid tullsnakk, Brutus_. Masse unger lærer seg førsteklassepensum og mer til helt på eget initiativ i god tid før skolestart. Jeg lærte f.eks. å lese fordi foreldrene mine sluttet å lese høyt for meg. Sjikkli selvrealiseringsprosjekt.

Gammel 15-05-12, 12:32   #6
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Tabloid tullsnakk, Brutus_. Masse unger lærer seg førsteklassepensum og mer til helt på eget initiativ i god tid før skolestart. Jeg lærte f.eks. å lese fordi foreldrene mine sluttet å lese høyt for meg. Sjikkli selvrealiseringsprosjekt.

Jeg også i og for seg. Pappa ville se sport og ikke lese for meg. "Les selv" sa han. Og da oppdaget jeg at jeg kunne lese.

Gammel 15-05-12, 12:40   #7
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Jeg også i og for seg. Pappa ville se sport og ikke lese for meg. "Les selv" sa han. Og da oppdaget jeg at jeg kunne lese.

Jeg fikk tvillingsøsken da jeg var fem, og oppdaget det samme. Bokstavene bare samlet seg på siden, og så leste jeg i vei og har ikke sluttet siden.

Gammel 15-05-12, 12:38   #8
Katta
maler

Katta sin avatar

Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg lurer også på hvordan man legger opp undervisning hjemme, hva gjør man rent praktisk liksom? Vi har også kompetanse på realfag til godt over videregående (vi som i mannen her også), men det hjelper liksom ikke når vi ikke er lærere. Jeg kan lære bort, men ikke planlegge undervisning.

Gammel 15-05-12, 12:47   #9
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tre av ungene mine lærte å lese da de var fire, jeg kan ikke se hvordan jeg skulle klart å hindre dem i det. Det var absolutt ikke noe selvrealiseringsprosjekt fra min side, og kom i veldig stor grad fra barna selv. Jeg lærte å lese selv da jeg var fire, stort sett på egenhånd tipper jeg, siden jeg hadde søsken på 2 og 0 på det tidspunktet.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-12, 12:51   #10
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Tre av ungene mine lærte å lese da de var fire, jeg kan ikke se hvordan jeg skulle klart å hindre dem i det. Det var absolutt ikke noe selvrealiseringsprosjekt fra min side, og kom i veldig stor grad fra barna selv. Jeg lærte å lese selv da jeg var fire, stort sett på egenhånd tipper jeg, siden jeg hadde søsken på 2 og 0 på det tidspunktet.

Jepp sånn er det med noen unger. Jeg har en av hver, og jeg tror de har fått ganske lik oppfølging. Selvfølgelig holdt vi mye på med bokstaver med storesøster - men hun responderte og synes det var gøy. Lillebror er totalt uinteressert. Han er nå på samme alder som storesøsteren leste og han kan kan knapt kjenne igjen sitt eget navn.

Gammel 15-05-12, 21:40   #11
Katta
maler

Katta sin avatar

Standard

Takk, Oslo78. Da skal jeg kjøpe inn bøker for året over og så får vi se hva jeg får til.

Gammel 15-05-12, 22:19   #12
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Alle skilt utendørs er også skumle.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-12, 22:20   #13
Katta
maler

Katta sin avatar

Standard

Maverick: du skulle gjerne fått en prikk for den der. Men det fikke jeg ikke lov til.

Gammel 15-05-12, 22:20   #14
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Maverick: du skulle gjerne fått en prikk for den der. Men det fikke jeg ikke lov til.

Hvilken farge?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-12, 22:26   #15
Katta
maler

Katta sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Hvilken farge?

Her i huset har vi defekte x-kromosomer.

Gammel 15-05-12, 22:27   #16
Maverick

Maverick sin avatar

Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her i huset har vi defekte x-kromosomer.

You made me google.

Gammel 15-05-12, 22:30   #17
Katta
maler

Katta sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

You made me google.

Du kan jo gjette hvor mye tid vi har brukt på å forklare mendelsk arvegang her i gården. Men det var den grønne jeg tenkte på ja.

Gammel 16-05-12, 20:12   #18
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Lille Meg; Brutus er en rasist som kun er her for å spre brunt budskap, evt. terge de han ser på som kjipe urbanister. Han er borte i lange perioder helt til det kommer en tråd som nevner muslimer, og da spammer han helt til ingen orker å diskutere lenger.

Jeg har begynt å ignorere ham fullstendig, for ingenting han kommer med er verdt sekunder av min tid. Og det er nettopp på grunn av 22. juli. Jeg gidder ikke å være med på at han skal snu enhver diskusjon til å kun dreie seg om han og hans meninger. De får lov til å boltre seg i alle avisenes kommentarfelt allerede.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-12, 20:25   #19
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Lille Meg; Brutus er en rasist som kun er her for å spre brunt budskap, evt. terge de han ser på som kjipe urbanister. Han er borte i lange perioder helt til det kommer en tråd som nevner muslimer, og da spammer han helt til ingen gidder å diskutere lenger.

Aaah! Men da er det jo helt OK, da! Han skriver ting "vi" ikke liker og hans meninger er jo så dumme, så istedenfor å møte ham med motargumenter, så bare sier vi at han er teit, og så er vi ferdig med det. Så lurt!

Jeg syns å huske at flere her på FP mente det var viktig å møte disse sinte unge (jeg aner ikke hvor "ung" Brutus er) mennene med argumenter. Det var vel bare prat, da? Ellers så har de som mente dette ikke giddet delta i denne diskusjonen.

@Kaija: Jeg har ikke sagt at man ikke kan gi usaklige svar tilbake til Brutus. Jeg misliker at Maverick og flere med henne syns det er riktig å kalle ham teit. Verken jeg eller Brutus har krav på noe som helst hva angår tilbakemeldinger. Men jeg trodde liksom litt bedre om FP-folk. Jaja. Man lærer så lenge man lever. Dette her var en interessant øvelse.

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-12, 20:13   #20
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Jeg har lest så mange av Brutus sine innlegg, med så mye innvandrerfiendtlig og kvinnefiendtlig grums, at jeg har ingen problemer med å si at jeg synes han er teit. Spesielt ikke på uttalelser om at barn som lærer å lese og skrive og whatnot tidlig er "selvrealiseringsprosjekt" for mødre som tvinger ungene til å pugge alfabetet i stedet for å la de gjøre andre, barnevennlige ting.

Come on.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:39.