|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Privatskoler i OsloFor samfunnets del så bør ungene mine helt klart gå i offentlig skole. Vi bor i en såkalt blandet skolekrets. Skolen er kjent for å være ålreit og er sikkert det. Jeg bare synes det er litt trist at jeg ser at skolen ikke kommer til å gi faglige utfordringer i basisfagene til det ene barnet vårt på en god stund. Da blir skolen en obligatorisk oppbevaringsplass, mens han går å venter på å bli tatt igjen av de andre.
|
|
|
|
#2 |
|
Off the map.
|
Sv: Privatskoler i OsloJeg synes ikke det er så bra for samfunnet heller jeg at slike barn blir sittende inaktive. Mange blir bråkete, de lager uro i klassen, kanskje de får en ADHD-diagnose og blir dopet på medisiner. (ja, satt på spissen, I know)
|
|
|
#3 |
|
kamerat
|
Sv: Privatskoler i OsloDet mkj sa. Jeg synes absolutt ikke det er ok. Jeg skulle ønske det kunne løses på en fornuftig måte innenfor den offentlige skolen.
|
|
|
#4 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Privatskoler i Oslo
Det skulle jeg også. Svært gjerne. Men jeg ser at dette ikke skjer ved vår offentlige skole i dag. Og det er nå jeg har unger som går på skolen.
|
|
|
|
#5 |
|
kamerat
|
Sv: Privatskoler i OsloTabloid tullsnakk, Brutus_. Masse unger lærer seg førsteklassepensum og mer til helt på eget initiativ i god tid før skolestart. Jeg lærte f.eks. å lese fordi foreldrene mine sluttet å lese høyt for meg. Sjikkli selvrealiseringsprosjekt.
|
|
|
#6 |
|
maler
|
|
|
|
#7 |
|
kamerat
|
Jeg fikk tvillingsøsken da jeg var fem, og oppdaget det samme.
|
|
|
#8 |
|
maler
|
Sv: Privatskoler i OsloJeg lurer også på hvordan man legger opp undervisning hjemme, hva gjør man rent praktisk liksom? Vi har også kompetanse på realfag til godt over videregående (vi som i mannen her også), men det hjelper liksom ikke når vi ikke er lærere. Jeg kan lære bort, men ikke planlegge undervisning.
|
|
|
#9 |
|
Fortynnet
|
Sv: Privatskoler i OsloTre av ungene mine lærte å lese da de var fire, jeg kan ikke se hvordan jeg skulle klart å hindre dem i det. Det var absolutt ikke noe selvrealiseringsprosjekt fra min side, og kom i veldig stor grad fra barna selv. Jeg lærte å lese selv da jeg var fire, stort sett på egenhånd tipper jeg, siden jeg hadde søsken på 2 og 0 på det tidspunktet. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Off the map.
|
Jepp sånn er det med noen unger. Jeg har en av hver, og jeg tror de har fått ganske lik oppfølging. Selvfølgelig holdt vi mye på med bokstaver med storesøster - men hun responderte og synes det var gøy. Lillebror er totalt uinteressert. Han er nå på samme alder som storesøsteren leste og han kan kan knapt kjenne igjen sitt eget navn.
|
|
|
#17 |
|
maler
|
|
|
|
#18 |
|
Glamorøs
|
Sv: Privatskoler i OsloLille Meg; Brutus er en rasist som kun er her for å spre brunt budskap, evt. terge de han ser på som kjipe urbanister. Han er borte i lange perioder helt til det kommer en tråd som nevner muslimer, og da spammer han helt til ingen orker å diskutere lenger.
|
|
|
#19 |
|
ihuga feminist
Medlem siden: Jan 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Aaah! Men da er det jo helt OK, da! Han skriver ting "vi" ikke liker og hans meninger er jo så dumme, så istedenfor å møte ham med motargumenter, så bare sier vi at han er teit, og så er vi ferdig med det. Så lurt!
|
|
|
#20 |
|
|
Sv: Privatskoler i OsloJeg har lest så mange av Brutus sine innlegg, med så mye innvandrerfiendtlig og kvinnefiendtlig grums, at jeg har ingen problemer med å si at jeg synes han er teit. Spesielt ikke på uttalelser om at barn som lærer å lese og skrive og whatnot tidlig er "selvrealiseringsprosjekt" for mødre som tvinger ungene til å pugge alfabetet i stedet for å la de gjøre andre, barnevennlige ting. |
|
|
|
![]() |
|
|