|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#81 |
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Neste år blir det .. tja. Hjemmeferie? Lang hatmail
Hos meg har det strittet imot helt frem til yngste var 4,5 år. Og selv da synes jeg nok at det var hakket for slitsomt, så det var ikke en udelt positiv opplevelse, men mest bra var det vel kanskje.
![]() |
#82 |
Dig for victory!
|
![]() Sv: Neste år blir det .. tja. Hjemmeferie? Lang hatmailSå utrolig kjipt.
![]() |
![]() |
#83 |
Det kommer seg
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
![]() Sv: Neste år blir det .. tja. Hjemmeferie? Lang hatmailUff da. Hørtes ikke ut som noen hyggelig ferietur for mor og minstemann nei.
![]() |
#84 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Neste år blir det .. tja. Hjemmeferie? Lang hatmailJeg og mannen elsker å reise og vi ønsker å planlegge godt for at vi fortsatt kan drive med det etter at vi fikk barn. Men det er jo mest for vår egen del og ikke så mye for junior sin del. Han hadde jo hatt lik fint hjemme. Nå er han fire og gleder seg til tur, men hadde nok satt syntes østersund var lik topp som Italia. Om man ikke er så komfortabel med det og synes det er mye stress å dra på langtur så er det jo dumt å bruke ferien på det. Jeg synes def det er best å ha egen leilighet når man er på tur. Da styrer man alt selv og man kan sitte på stua etter ungene har sovnet. Våkner barna tidlig kan man sette på litt film og servere frokost mens man selv slapper av på senga. Er ungene slitne en dag så kan det være lettere å lage middag "hjemme" mens ungene leker i hagen i stedet for å svette på en restaurant med unger som sutrer og er utålmodig. Vi har jo hatt det lett med ett barn og to voksne. Det er noe helt annet med flere barn enn voksne og mange forskjellige behov. Vi venter nummer to nå i høst og kanskje blir det småbruket på Nordmøre hver sommer heretter (selv om jeg har bestilt en pjokk til av samme enkle slaget) |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
maler
|
![]() Sv: Neste år blir det .. tja. Hjemmeferie? Lang hatmailAlle mine ferier da jeg var liten ble tilbragt på gårdene til mine besteforeldre. Fri lek ute med kongler og skjell og snegler og kattunger. Det husker jeg som helt topp. Vi dro på første skikkelige ferietur da jeg var 10-ish.
![]() |
#86 |
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bergen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Neste år blir det .. tja. Hjemmeferie? Lang hatmailJeg tenker nok at turen hadde blitt bedre for deg om babyen ikke hadde strevd sånn i varmen. Så du har jo hatt maks uflaks også.
Snuppa feb '05 og Minisnuppa aug '08 Sist redigert av Callisto : 24-06-12 kl 21:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Neste år blir det .. tja. Hjemmeferie? Lang hatmailMine to har aldri vært i Syden. Jeg drømmer om Floridatur siden jeg har bodd der i fire år, men det blir nok likevel et par år til det blir en realitet.
![]() |
#88 |
Sånn passe sane
|
![]() Sv: Neste år blir det .. tja. Hjemmeferie? Lang hatmail
Har du fløyet med rutefly? Vi har alltid fått bassinette på turer til USA og Asia. Vi har vel fløyet med SAS, British Airways, Quantas, Lufthansa og KLM. Alle har tilbudt bassinette. Når det gjelder charter har jeg ikke peiling.
![]() |
#90 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Neste år blir det .. tja. Hjemmeferie? Lang hatmailUff, det hørtes slitsomt ut.
![]() |
#91 |
|
![]() Sv: Neste år blir det .. tja. Hjemmeferie? Lang hatmailEn må jo ikke dra til Syden heller, da. Jeg liker varme og sol jeg også altså, men jeg tenker at vi kommer til å satse mest på norgesferie og evt. en tur til Danmark i noen år fremover mens vi har små barn. I år drar vi fire dager til København, ellers er ferien hjemme eller på Vestlandet. Hvis det føles bedre for dere å dra på en annen type ferie eller ta det rolig hjemme, synes jeg det må være helt greit. Mammaer skal også ha det fint i ferien, og jeg synes det er ordentlig kjipt for deg at det ble sånn.
![]() |
#92 |
maler
|
![]() Sv: Neste år blir det .. tja. Hjemmeferie? Lang hatmailDet aller viktigste for skolebarna mine når vi drar på ferie er at vi voksne har tid. At vi bor et sted sammen, har litt god mat og har tid på kveldene til å spille kort og snakke med dem. Da er de lykkelige. At de kan få ha siesta midt på dagen og spille ds sammen, at vi går ut og gjør noe morsomt. Det kan være tur i bassenget, fjelltur, se på dyr, mate fugler eller spille minigolf. Syden er ikke påkrevd selv om det akkurat i år er et poeng i vennegjengen å si at man har vært i/skal til Syden.
![]() |
#93 |
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Neste år blir det .. tja. Hjemmeferie? Lang hatmailKatta: Det samme er det her. Eldste og jeg tilbrakte flere timer i badeland i fjor, stor suksess og noe hun enda prater om. Virker ikke som hun synes at Danmark er noe "verre" enn å reise til Mallorca slik flere i klassen skal. Hun gleder seg like mye til sin ferie og det vi skal gjøre, heldigvis.
![]() |
#94 |
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() Sv: Neste år blir det .. tja. Hjemmeferie? Lang hatmailDet var vel bare for tidlig for dere. Vi har ikke reist til typiske sydensteder enda, men vurderer neste år. Å dra med baby har vi aldri vurdert. Så bundet som jeg har vært med ammingen, så ville ikke det vært ferie for meg. Men med tre barn som da liker å bade, spise ute, og vi som familie kan gjøre ting sammen, ja da begynner det å ligne noe. I fjor og i år blir det derimot Sverige. Det falt i smak. Ellers har vi bare pleid å reise til mine foreldre. Sjelden problemer med for mye varme der. |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Medlem siden: Sep 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Neste år blir det .. tja. Hjemmeferie? Lang hatmailStakkar... Vi hadde Danmarksferie i fjor, kan anbefales! Vi tok faktisk fly til København, da vi ikke orket kjempelang biltur. Den flyturen var akkurat lang nok. Hadde leid leilighet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Whatever, never mind
|
![]() Sv: Neste år blir det .. tja. Hjemmeferie? Lang hatmailSå dumt at ferien ikke ble ferie. |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Born to run
Medlem siden: Nov 2009
![]() Sv: Neste år blir det .. tja. Hjemmeferie? Lang hatmailVi har reist til "Syden" med babyer mange ganger, og det har fungert helt fint.
![]() |
#98 |
Søt og rar
|
![]() Sv: Neste år blir det .. tja. Hjemmeferie? Lang hatmailJeg føler veldig for å poengtere at jeg ikke på noen måte forventet å ha FRI altså. Skuffelsen ligger mest i at jeg ikke fikk sett de andre barna mine. Jeg så dem faktisk mindre enn jeg gjør ei vanlig permisjonsuke og det syntes jeg var trist. Eldstemor ble veldig god på å svømme, hoppe og dykke, og jeg fikk nesten ikke sett det.
2012, 2007 og 2004 Sist redigert av Appelsin : 26-06-12 kl 07:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Born to run
Medlem siden: Nov 2009
![]() Sv: Neste år blir det .. tja. Hjemmeferie? Lang hatmailDet ser nå i alle fall ut til at yngstemann sjarmør koste seg i ferien!!!
1999 2001 2004 Never underestimate the strength of a woman who runs 26,2 miles for fun. Sist redigert av Synnemor : 25-06-12 kl 20:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
|
![]() Sv: Neste år blir det .. tja. Hjemmeferie? Lang hatmailNåmmin, så fin liten sjarmør og vakre Appelsin! |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|