|
|||||||
| Skilpaddas flisespikkeri Ingen flis for liten - her er det fritt frem for alle pedanter! |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Librocubicularist
|
Sv: De som skriv nynorsk, brukar de a- eller e-infinitiv?
Eg har møtt ein av desse (eller, det var forsåvidt ei mørkekvinne), dagen før innlevering av ei tisiders oppgåve. Det var eit angstfylt møte. Heldigvis møtte eg eit fornuftig menneske seinare på dagen.
Det siste du sa der, det er det eg og meiner. Og eg bruker også synest, sjølv om eg er usikker på om over nemnde mørkekvinne ville godtatt det.
Rettleiaren min blei glad då eg valde bokmål. Men eg skreiv innafor eit fagområde kor det språklege var med i vurderingskriteria.
Er dokker lov!? Då utgår jo kjepphesten min: "Nå må de skjerpe dykk!".
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
kamerat
|
Sv: De som skriv nynorsk, brukar de a- eller e-infinitiv?Eg likar nynorsken din, bai. Fin og smidig og korrekt.
|
|
|
#3 |
|
Gå heim, kyss din kvardag
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: De som skriv nynorsk, brukar de a- eller e-infinitiv?Dei ligg lett tilgjengelege på språkrådet sine nettsider.
|
|
|
|
#4 |
|
Librocubicularist
|
Takk, eg må sjå på dei.
Takk for det (også frå ein grammatikar!). Eg prøver stort sett bare å skrive leseleg, sjølv. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Librocubicularist
|
Sv: De som skriv nynorsk, brukar de a- eller e-infinitiv?Synd at å-en i tåle utgår. At -skap-ord kan bøyast som nøytrum er heilt fint. Og valfri j i verb er og ei fin forenkling. Sterke verb utan -er i presens, er nok det eg kjem til å bruke lengst tid på å vende meg av med å skrive. Og bare trur eg like godt eg beheld, utføre klasserommet...
Flaskepostar-konsonanter synest eigentleg litt vilkårleg. Dei er jo langt framme i munnen, men det er dei andre også... |
|
|
|
|
|
#6 |
|
kamerat
|
Sv: De som skriv nynorsk, brukar de a- eller e-infinitiv?Det ser vel ut til å vere utgang på ustemt konsonant vs. utgang på stemt konsonant, med litt historisk gris på toppen?
Prima (0503) et Secunda (0505) “Do you find it easy to get drunk on words?" "So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.” (Dorothy L. Sayers, Gaudy Night) Sist redigert av Toffskij : 09-08-12 kl 08:33. Årsak: Konsonant!!! |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Librocubicularist
|
But of course. Stemt/ustemt er alltid ein slik regel eg ikkje ser sjølv. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
kamerat
|
Sv: De som skriv nynorsk, brukar de a- eller e-infinitiv?Eg meiner sjølvsagt konsonant.
|
|
|
#9 |
|
Jamning
Medlem siden: Jun 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: De som skriv nynorsk, brukar de a- eller e-infinitiv?Eg kjenner eg blir middels forvirra av språksnakket til dokker grammatikarar....
|
|
|
#10 |
|
Unik
|
Sv: De som skriv nynorsk, brukar de a- eller e-infinitiv?Eg har igrunn inga aning om kva eg skriver.
|
|
|
#12 |
|
villende
|
Sv: De som skriv nynorsk, brukar de a- eller e-infinitiv?Eg trur eg skriv e-infinitiv. Men eg veit faktisk ikkje av di eg rett og slett aldri har vore i landet dei åra det ble undervist i grammatikk på barneskulen. Det er ganske upraktisk, fordi eg til dømes må slå opp kva infinitiv faktisk er. Men eg jobbar med saka. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
kamerat
|
Sv: De som skriv nynorsk, brukar de a- eller e-infinitiv?Dei nynorske stilideala kan ein godt ta med seg til bokmålet òg – mindre passiv, mindre nominalisering, korleis ville eg sagt dette munnleg?
|
|
|
#14 |
|
Librocubicularist
|
Eller som ein professor i norsk fagdidaktikk sa til oss: "Fordelen til dere sidemålsbrukere, er at dere gjerne får et enklere språk, også når man skriver hovedmål." |
|
|
|
|
|
#16 |
|
kamerat
|
Sv: De som skriv nynorsk, brukar de a- eller e-infinitiv?For ein tulling.
|
|
|
#17 |
|
Gå heim, kyss din kvardag
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: De som skriv nynorsk, brukar de a- eller e-infinitiv?Grøss, bai. Det der er så amstørmessig sagt. Eg fekk skryt at språket i hovudoppgåva mi; enkelt, klart og ikkje så tungt som bokmål. Det er vl kjent at ein nyttar meir adjektiv og verb i nynorsk enn i bokmål og difor får eit meir aktivt språk?
|
|
|
|
#18 |
|
Librocubicularist
|
Ikkje sant...
Ja, og hadde det endå vore ein amatør som sa det, men det var faktisk ein av dei som har ansvaret for å utdanne norsklærarar på ein av dei største utdanningsinstitusjonane i Norge. Altså ingen amatør. |
|
|
|
![]() |
|
|