Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Modding av skrivefeil

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-10-06, 16:01   #1
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Modding av skrivefeil

Eneste jeg tenkte var "stakkars Mimen, hun kommer til å bli overarbeidet med all rettingen".
Men jeg er bare glad til, for jeg ser aldeles ikke mine egne feil
Blir bare glad om noen hjelper meg litt.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-06, 16:02   #2
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zefid, her.

(innleggene som har kommet senere i tråden ser jeg som et forsøk på å glatte over noe som i utgangspunktet var ment som et seriøst innlegg)

Hvorfor velger du å se dem som det? Det blir jo ganske meningsløst å diskutere hvis du har bestemt deg for å ikke tro på det som blir sagt eller forklaringene du får. Det synes jeg er unødvendig vrangt.

Men uansett så står nå innleggene til Mim for hennes egen regning. Jeg har sagt ganske klart hva jeg selv mener, og det er det jeg har argumentert for.

Såvidt jeg kan se, er det ingen i tråden som har argumentert for at moderatorene skal rette opp i andres innlegg. Store deler av diskusjonen virker på meg som en gedigen stråmannsargumentasjon.

Gammel 03-10-06, 20:46   #3
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er helt tydelig noen som har bestemt seg for at de som argumenterer imot rettelse av innlegg (som er hovedinnlegget) (innleggene som har kommet senere i tråden ser jeg som et forsøk på å glatte over noe som i utgangspunktet var ment som et seriøst innlegg) blir litt sånn derre sjette-klasse takter; "spør han der om han vil være sammen med meg, men hvis han sier nei så si at det bare var tull"

Så du mener at hvis man starter en tråd med et innlegg, og ser at det blir oppfattet litt galt, så har man ingen mulighet til å gå tilbake på det man sa? Er eneste løsning å faktisk endre på hovedinnlegget i stedet for å forklare senere ut i tråden? Da får jo ikke diskusjonen leve og utvikle seg.

Det må da være mulig å endre oppfatning i løpet av en diskusjon, det gjør jeg da stadig vekk. Sletter ikke de første meldingene min av den grunn. Hvis kun det første innlegget skal telle er det nok for alle å skrive ett innlegg hver.

Forresten et rasende bra innlegg era!

Gammel 04-10-06, 03:06   #4
Majsa
Quiet, please

Majsa sin avatar

Blogginnlegg: 8
Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

era får en blomsterbukett for innlegget sitt.

Dysleksien sin kan man godt få lov å ha i fred på et forum, men skriver man for Nettavisen bør man kanskje finne seg i at noen leser korrektur?

"Alle foreldrene i Rødhettes familiebarnehage avdeling Hosle sa opp plassnee sine etetr at barna bare hadde vært der i noen måneder. (...)
- De har klagd fra dag én, og trakassert de ansatte slik at de ikke har greid å komem på jobb. Det har bugnet av leker i barnehagen, og alle andre foreldre i de andre avdelingene mine synes maten vår er helt fantasitk. "

http://pub.tv2.no/nettavisen/innenri...icle691164.ece

Jeg er rystet. Eller skulle det vært ristet her?

Sist redigert av Majsa : 04-10-06 kl 05:40.
Majsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-06, 05:04   #5
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ville ha gått for rystet her Majsa.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-06, 08:52   #6
Zefid
Moden

Zefid sin avatar

Blogginnlegg: 1
Zefid er litt kulZefid er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Så du mener at hvis man starter en tråd med et innlegg, og ser at det blir oppfattet litt galt, så har man ingen mulighet til å gå tilbake på det man sa? Er eneste løsning å faktisk endre på hovedinnlegget i stedet for å forklare senere ut i tråden? Da får jo ikke diskusjonen leve og utvikle seg.

Det må da være mulig å endre oppfatning i løpet av en diskusjon, det gjør jeg da stadig vekk. Sletter ikke de første meldingene min av den grunn. Hvis kun det første innlegget skal telle er det nok for alle å skrive ett innlegg hver.

Forresten et rasende bra innlegg era!

Nei, jeg mener absolutt ikke det, men i dette tilfellet sitter jeg igjen med den følelsen

Jeg har selv lagt inn innlegg med sterke meninger fra meg selv, sett diskusjonen skride avsted med argumenter for og imot og faktisk endret mening, gått tilbake i tråden og beklaget mitt tidligere innlegg og sagt at det er kommet frem sider av saken jeg ikke har tenkt på selv.
Det er jo faktisk grunnen til at jeg syns forum er både nyttig og morsomt, man får meningsutvekslinger med mennesker man vanligvis ikke engang hadde truffet.

I denne tråden heter hovedinnlegget at hun modder skrivefeil i innlegg og forventer det samme tilbake og spør om dette er et problem, når det så kommer frem at noen syns det er et problem går hun inn igjen og sier at det ikke var sånn ment og at såpass mange kjenner henne og vet at det ikke var slik hun mente det.
Men det er faktisk ganske mange her inne som ikke kjebnner henne også, det er ikke så veldig lurt å legge inn et innlegg å bare forvente svar fra de som kjenner deg godt nok til å skjønne hva man egentlig mener.

(nå syns jeg selv at jeg forklarte meg skikkelig klossete, men bare spør hva jeg mener så skal jeg prøve å forklare bedre)

Gammel 04-10-06, 08:57   #7
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror heller jeg skal tilby mine tjenester til desken i aftenposten. I går het det i en billedtekst at en synshemmet mann følte seg diskriminert av NSB i fht billettsystemet, mens dyslektrikere fikk hjelp.

Flott innlegg, Era!

Gammel 04-10-06, 09:03   #8
My
Semiaktiv

My sin avatar

My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zefid

Nei, jeg mener absolutt ikke det, men i dette tilfellet sitter jeg igjen med den følelsen

Jeg har selv lagt inn innlegg med sterke meninger fra meg selv, sett diskusjonen skride avsted med argumenter for og imot og faktisk endret mening, gått tilbake i tråden og beklaget mitt tidligere innlegg og sagt at det er kommet frem sider av saken jeg ikke har tenkt på selv.

Det er jo faktisk grunnen til at jeg syns forum er både nyttig og morsomt, man får meningsutvekslinger med mennesker man vanligvis ikke engang hadde truffet.

I denne tråden heter hovedinnlegget at hun modder skrivefeil i innlegg og forventer det samme tilbake og spør om dette er et problem, når det så kommer frem at noen syns det er et problem går hun inn igjen og sier at det ikke var sånn ment og at såpass mange kjenner henne og vet at det ikke var slik hun mente det.
Men det er faktisk ganske mange her inne som ikke kjebnner henne også, det er ikke så veldig lurt å legge inn et innlegg å bare forvente svar fra de som kjenner deg godt nok til å skjønne hva man egentlig mener.

(nå syns jeg selv at jeg forklarte meg skikkelig klossete, men bare spør hva jeg mener så skal jeg prøve å forklare bedre)

Nå skjønte jeg hva du mente ja

Etter min oppfatning utdyper hun bare, og forteller hva slags type feil hun har tenkt til å rette, og hvilke feil det ikke gjelder. Uansett, poenget er vel at hun ikke har tenkt til å gå inn og rette på dyslektikere og andre uten klarsignal, og da skjønner jeg ikke vitsen med å fortsette å argumentere mot at hun skal gjøre dette, etter man har skjønt at hun ikke skal det likevel

Hvis man har veldig lyst til å argumentere kan man jo heller finne noe man er uenig i!

Gammel 04-10-06, 09:37   #9
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå sier du at det er "ikke så veldig lurt" å fleipe når man risikerer å bli misforstått av folk som ikke kjenner en så godt. Og det er jo en kurant ting å mene, enten man er enig i det eller ikke.

Men det er jo noe ganske annet enn det du skrev opprinnelig, som var at du mente Mim hadde ment innlegget helt seriøst først, men trakk det tilbake og lot som det var en fleip da hun oppdaget at hun fikk motbør. Og det syntes jeg var en ganske ufin beskyldning, ettersom du både mistenkeliggjorde hennes egen presisering (og nærmest sa at hun løy) og dessuten antydet at hun ikke tør å stå for det hun mener dersom folk er uenige med henne.

Gammel 03-10-06, 20:12   #10
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Zefid - deler du, eller? *camper*

Gammel 04-10-06, 08:44   #11
Zefid
Moden

Zefid sin avatar

Blogginnlegg: 1
Zefid er litt kulZefid er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Zefid - deler du, eller? *camper*

deler gladelig, værsågod

Gammel 04-10-06, 10:06   #12
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Hm. Kanskje man burde ha en ordliste her inne? På hvilke skrivefeil som er feil og hvilke som er "Fp-sjargong"?

Gammel 04-10-06, 11:18   #13
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gammel 04-10-06, 11:19   #14
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her går det i popcorn, ser jeg.

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-06, 11:21   #15
My
Semiaktiv

My sin avatar

Standard

Det her er jo stor underholdning da!

Gammel 04-10-06, 11:23   #16
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Standard

Jeg blir tørst av å se på all denne popcornspisingen, jeg. Har vi ingen kaffesmiley?

Gammel 04-10-06, 11:25   #17
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi får nøye oss med denne, Skilpadda:

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-06, 11:26   #18
My
Semiaktiv

My sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg blir tørst av å se på all denne popcornspisingen, jeg. Har vi ingen kaffesmiley?

Vi har ikke engang en tastesmily

Gammel 04-10-06, 12:01   #19
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Er det med sånn 50% mindre fett eller?!

Skulle hatt en "knaske-på-gulrot-smily"

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-06, 12:02   #20
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er da ikke så mye fett i popcorn. Popp det selv, du, så har du kontrollen.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
klassiker, panda, skrivefeil, unevnelig forum

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:19.