|
Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Dec 2007
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Jeg blir provosert av barne-tv
Haha nå ler jeg høyt! Bor som sagt i Bibelbeltet og her sier vi alle som en "sabla" når vi skal legge litt trykk på noe. Omg nå ler jeg av all "banningen" heromkring jeg ikke har visst om før nå. *later som om jeg ikke vet bedre* |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
lettere utlada
|
Du får gjøre som grandtanten til min mor: Det verste hun kunne si var....hold dere fast....
![]() |
#3 |
Borte
|
![]() Sv: Jeg blir provosert av barne-tvJeg innser at jeg må begynne å skjerme ungene mine mer mot barne-tv.
![]() |
#4 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Jeg blir provosert av barne-tvÅh, du har et barn som vet å sensurere, du noen!
![]() |
#5 |
lettere utlada
|
![]() |
#6 |
Off the map.
|
![]() Sv: Jeg blir provosert av barne-tvJeg må si jeg er glad hver gang det kommer barne-TV som ikke er så kronisk PK. Hisser meg generelt lite opp over barne-TV. Hvis det er noe som fenger ungene så er det OK for meg. Vi ser mest på NRK Super da, synes Disney blir veldig anmasende i lengden. Og overpedagogiske.
![]() |
#8 |
Bondesjakk(matt!?)
Medlem siden: Nov 2011
![]() |
![]() Sv: Jeg blir provosert av barne-tvDenne tråden reddet dagen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Off the map.
|
Nå skal det sies at min 4-åring har forbud mot Karius og Baktus. Han får ikke en gang lov til å snakke om dem. Men det er ikke fordi jeg har noe i mot Karius og Baktus, men fordi han er livredd for dem. Vi har prøvd eksponeringsterapi. Det medførte likbleik, livredd gutt som ikke tørte å gå en meter uten å holde en voksen i handa.
![]() |
#10 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Jeg blir provosert av barne-tvNå kom jeg på sønnen til ei venninne av mamma (mange herrens år siden, dette her), som ikke fikk lov til å se "Donald i ville vesten" fordi Donald hadde en pistol der. Sønnen var 6 år, tror jeg.
![]() |
#11 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Jeg blir provosert av barne-tvMin mor banner aldri, men en gang har jeg hørt henne si "sutle!". Da hadde hun fryktelig vondt altså.
![]() |
#12 |
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
![]() Sv: Jeg blir provosert av barne-tvSutle ta! Jo, det fungerer, det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Tidsklemma
|
Åå.. "Søren sutle!" .. det var et kraftuttrykk hos mormor.
![]() |
#14 |
Shake it out!
|
Min mor banner heller ikke. Og blir helt stressa hver gang jeg er i nærheten av noe som likner banning - som "pokker", som i mitt hode ikke er banning. Og jeg er ikke mindre barnslig enn at jeg noen ganger sier det bare på trass, og når hun korrigerer meg og sier "ikke bann! Milfrid", så svarer jeg "jeg er voksen og kan si hva jeg vil."
![]() |
#15 |
Bork bork bork
|
![]() Sv: Jeg blir provosert av barne-tvHar egentlig ikke noe imot moderat og situasjonsriktig bruk av banneord, det er en del av språket og kulturen -- men i "situasjonsriktig" ligger bl.a. implisitt at man må se an sitt publikum, og jeg prøver så godt jeg kan å unngå regelrett bannskap foran barn; bruker da i høyden kvasi-uttrykk av typen "søren" eller "fillern". Eller eventuelt uartikulerte primal-lyder hvis jeg f.eks. tråkker på en hard plastleke med skarpe kanter.
![]() |
#16 |
Med nebb og klør
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Ødemarka
![]() ![]() |
![]() Sv: Jeg blir provosert av barne-tvEtter denne tråden har jeg lagt merke til hva ungene disponeres for hver gang vi gir etter for "sjå jaktfilm, værssåsniiiill?"... Der florerer gode uttrykk!
![]() |
#17 |
Fersk i gamet
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Jeg blir provosert av barne-tvVar og så Hakkebakkeskogen på Riksteatret i går. Søren der også du. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: Jeg blir provosert av barne-tvPå blåbærtur i går med noen førskolebarn: "Her va det pinade ikke mye bær" Her va det pinade seriøst mye bær"
![]() |
#19 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Jeg blir provosert av barne-tvStakkars Søren Jensen i Danmark som har et banneord til navn. TENK om han hadde presentert seg for noen i denne tråden. Gulp.
![]() |
|
|