Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Spinoff: Hva HAR du sagt til ungen din?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-08-12, 22:01   #81
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff: Hva HAR du sagt til ungen din?

Jeg har ikke så godt utviklet katastrofefantasi, men har likevel en skrekkhistorie til enhver anledning. Viktig å bruke hjelm, ja! Hørte du om han gutten som syklet uten hjelm i Oslo nå nylig, han DØDE forrige uke! Og å kunne bremse ordentlig i slalombakken, og aldri kjøre fortere enn at man kan stoppe? Jeg kjenner en som falt i slalombakken og så kom det en bak som IKKE klarte å stoppe, og stålkanten på snowboardet kappet nesten hodet av ham som hadde falt! Så vidt han overlevde! Og...

Hvis svigerinnene mine sliter med å overtale ungene til noe sånt sikkerhetsmessig, så kan de bare snu seg til meg og spørre om et passende, true life, eksempel.

Gammel 27-08-12, 22:31   #82
LittLemen
Bør lage seg en tittel selv

LittLemen sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
LittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Å, ja! Jeg husker en periode en av døtrene mine alltid nektet å sette seg i bilsetet og/eller åpnet selen mens vi kjørte. Etter at jeg hadde brølt til henne at hun faktisk kunne DØ! sluttet hun gitt... Etter å ha grått litt da, og "Jeg vil ikke dø! Kan jeg virkelig døøøøø?" Jada...

Gammel 27-08-12, 22:51   #83
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Når det gjelder litt skremselspropaganda bruker jeg eksempelet med en gutt jeg kjente som barn som ble påkjørt og drept når han syklet uten hjelm. Barna mine har nå blitt innprentet "Det er bedre å være FLAU enn DAU!" Om dette er PK eller ikke bryr jeg meg fint lite om, så lenge de bruker hjelm!

Gammel 27-08-12, 22:58   #84
LittLemen
Bør lage seg en tittel selv

LittLemen sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
LittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ja, jeg forteller både voksne og barn om den bekjente av en bekjent av meg som veltet på sykkel, slo hodet i et gjerde og døde momentant.

Gammel 28-08-12, 09:02   #85
Magnolia
Stiv

Magnolia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 119
Magnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg har ikke så godt utviklet katastrofefantasi, men har likevel en skrekkhistorie til enhver anledning. Viktig å bruke hjelm, ja! Hørte du om han gutten som syklet uten hjelm i Oslo nå nylig, han DØDE forrige uke! Og å kunne bremse ordentlig i slalombakken, og aldri kjøre fortere enn at man kan stoppe? Jeg kjenner en som falt i slalombakken og så kom det en bak som IKKE klarte å stoppe, og stålkanten på snowboardet kappet nesten hodet av ham som hadde falt! Så vidt han overlevde! Og...

Og han døde. NESTEN. :jul i Svingen:

Gammel 28-08-12, 09:14   #86
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nemlig.

Men i motsetning til Nures mamma så tror jeg at jeg evner å reservere kruttet til de virkelig viktige tingene, altså.

Gammel 28-08-12, 20:36   #87
kie
weird

kie sin avatar

kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kom på en ting til. En av ungene var ganske ekstremt opposisjonell i en periode og en gang gikk det så langt at h*n rett og slett slo meg. I ansiktet. Jeg mistet først pusten av rent sjokk før jeg så svart, og før jeg fikk stoppet meg selv hadde jeg skreket noe som "Hva *banneord* er det du gjør?!" og at det bare var narkomane tullinger som slo mødrene sine. (Jeje. Ikke så veldig gjennomtenkt.)

Så der andre har unger som har grått at de ikke vil døøøø så har jeg hatt en som hikstet at "Jeg vil ikke bli narkomaaaan".

Eh... er det ikke på tide med en skrytetråd snart. Jeg følte plutselig behov for å veie opp litt.

For ordens skyld. Dette var en engangshendelse som i grunnen satte en støkk i både mor og barn. Ikke hverdagskost.

You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-12, 21:15   #88
isola
Kakemonster

isola sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mirasol, her.

Dette tror jeg faktisk er den deiligste tråden jeg har lest på lenge!

Ja!

Gammel 28-08-12, 21:19   #89
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

haha! - Jeg er hissig - men prater endel med gutta om dette. At jeg kan bli litt for sint når jeg er stressa. med litt for sint mener jeg brølende, ikke at jeg sier så mye fælt eller gjør noe ille, men jeg brøler. "skyyyyynd deg daaaa" - "åååå, nå kommer jeg for seint på jobben " osv. Jeg er glad jeg har flexitid, for å si det sånn. Storebror er helt inneforstått med det og sier at "men du blir jo fort blid igjen!"

Det dummeste jeg likevel gjør i blant er å brøle til ungene og si: Ikke brøl!
Ellers så har jeg stått og vugget febrilsk på en gråtende baby og hveset hyyyysj, hyyysj - lite trøst i fremtoninga mi da altså.

Gammel 28-08-12, 21:19   #90
isola
Kakemonster

isola sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Bauche:

Gammel 28-08-12, 21:22   #91
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er jo ikke uten grunn at storebror sa, med utestemme, Tilter du mamma? da vi var på shoppingsenter for noen år siden. han kjenner mora si - men jeg tiltet ikke.

Gammel 28-08-12, 22:47   #92
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Det er jo ikke uten grunn at storebror sa, med utestemme, Tilter du mamma? da vi var på shoppingsenter for noen år siden. han kjenner mora si - men jeg tiltet ikke.

Mini ser veldig fort om det han driver med er uakseptabelt og sier gjerne "Ups, nå blir det snart månelyst..." Da er det vanskelig å komme med en tordentale.

Gammel 29-08-12, 10:33   #93
Einhyrningur
Be happy!

Einhyrningur sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Etter at ungene hadde herjet og sloss i baksetet på bilen litt for lenge med litt for mange advarsler (med brølestemme): "må dere være slike jævelunger hele jævla tiden?".

Jaja, det ble jo stille..

Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-12, 10:38   #94
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

"DU KAN IKKE GÅ UT SÅNN, NEI!! DU SER UT SOM EN SJUSKE!!!"

I dag.

Gammel 29-08-12, 15:02   #95
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Om du ikke slutter å sutre nå, så må du stå på verandaen til jeg er ferdig med å lese. Du ødelegger lesestunden for de andre!

Oh, det var dette med å ikke true med noe man ikke gjennomfører da......

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-12, 15:07   #96
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Blogginnlegg: 461
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

"Hva skal du med beina dine da hvis du ikke har tenkt å bruke dem??? Kanskje vi bare skal få saget dem av da, så kan du heller sitte i rullestol." .. je .. not my proudest moment ..

Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-12, 15:15   #97
MammaHeksa
Superduperaktiv

MammaHeksa sin avatar

Medlem siden: Aug 2012
MammaHeksa er populærMammaHeksa er populærMammaHeksa er populærMammaHeksa er populærMammaHeksa er populær
Standard

"Jammen i svarte svingende FAEN, da?!"

- utbrudd når femåringen smører tannkrem utover dolokket istedet for å pusse perleraden, etter en laaaang ettermiddag med ymse hyss. Jaja.

MammaHeksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-12, 21:06   #98
Frk_Fryd
i tåka

Frk_Fryd sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Frk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smart
Standard

"NÅ MÅ DU SE TIL Å DEMPE DEG SLIK AT DU IKKE VEKKER BABYEN!!!"

Hvem tror dere vekket babyen?

Frk_Fryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:27.