|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#81 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Forskere advarer mot fancy matpakketrendDet advares mot det meste, fra ene eller andre kanten. Det er knapt den ting vi gjør, som ikke vil ødelegge enten våre og/eller andres barn. Jeg nevner i fleng: dyrere/lengre/dårlig timede ferier, fænsi matpakker, ingen SFO, elektroniske duppeditter, klær fra andre butikker enn Cubus, gudstjenester... The list goes on.
![]() |
![]() |
#82 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Forskere advarer mot fancy matpakketrend
Det er lurt å holde limpistolen unna matpakkene, ihvertfall. Selv om den kan holde værhårene på plass på fiskepuddingisbjørnene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Aug 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
TAKK! Er så enig! |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Det er akkurat dette med at disse matpakkene helt tydelig er en kvinnegreie jeg synes er litt rart. Her i huset lager mannen som regel matpakkene. I omgangskretsen min er heller ikke matpakke en mammagreie. Inntrykket mitt fra slike mammablogger og diskusjonen her er at det er utelukkende en mammating å holde på med. De henviser hele tiden til hva andre mødre mener og gjør når de skriver om matpakkediskusjonen. Akkurat det skurrer litt kjenner jeg. Hvor er far i diskusjonen?
![]() |
#85 |
|
Ja, jeg har ikke tenkt å prøve å leve opp til limpistolelitens standarder, altså. Det får være grenser for hvor langt jeg tror jeg kan komme her i verden!
![]() |
#86 |
|
Det er et godt poeng. Hos oss er det meg som gjør det nå fordi jeg lager tilsvarende matpakker til meg sjøl, mens mannen ikke gjør det. Og så er jeg litt dillete, da. Til gjengjeld gjør han veldig mye annet av det som ofte er "mammaoppgaver".
![]() |
#87 |
Travelt opptatt
|
![]() Sv: Forskere advarer mot fancy matpakketrendJeg syns en ting mangler i debatten; når skal ungene lage matpakkene selv? Litjtausa begynte på første skoledag, selvsagt med oppsyn så ikke alt blir nugatti. Jeg ser ikke poenget med å gjøre ting de kan fikse selv, og tror de har godt av å klare seg selv.
![]() |
#88 |
Guardian of the galaxy
|
Jeg skal love deg at om Poden får med seg mat som ligner på dyr, eller bygninger eller matematiske formler så skal jeg ta bilder herfra til evigheten. Jeg forstår godt at folk tar bilder av, og er stolte av, matpakkene de lager.
~Maybe it's time to heal~ Sist redigert av Kirsebær : 05-09-12 kl 09:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Dette innlegget skulle hatt 100 grønne prikker og vært i avisa. Godt sagt.
![]() |
#90 |
Guardian of the galaxy
|
Poden skal få matpakke så lenge han vil. Og jeg kommer ikke til å pushe på at han skal gjøre det selv. Jeg syns det er en helt fin ting å gjøre. Litt fordi jeg ser at over halvparten av ungdommene dropper matpakke når de må smøre selv.
![]() |
#91 |
Nymotens gammeldags
Samme her. Jeg har sørget for at ungene mine ikke sulter foran brødboksen, de kan smøre seg mat begge to. Så lenge de kan det når de må, ser jeg ingen grunn til at jeg ikke skal kunne lage matpakkene til dem når jeg liker å gjøre det.
![]() |
#92 |
Borte
|
Jeg er enig. Sikkert mest fordi min eldste lager matpakken selv (
![]() |
#93 |
Nymotens gammeldags
![]() Sv: Forskere advarer mot fancy matpakketrendMange som sier de har dårlig tid om morgenen, her smører vi matpakkene om kvelden og setter dem i kjøleskapet. Gull verdt.
![]() |
#94 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Aug 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Far har kanskje ikke samme skravlebehovet? |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Borte
|
Det gjorde jeg alltid tidligere når jeg smurte matpakker.
![]() |
#96 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Forskere advarer mot fancy matpakketrendJeg ser absolutt fordelen med at de smører selv, altså. Det er bare at jeg også ser fordelen med at jeg smører for dem. Og for meg vinner de fordelene.
![]() |
#97 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Forskere advarer mot fancy matpakketrendOg jeg lager matpakker om morgenen. Jeg har god tid om morgenen fordi jeg er irriterende morgenfrisk og fnyser av resten av familien som ikke står opp før vi skal ut gjennom døra.
![]() |
#98 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Forskere advarer mot fancy matpakketrendBegge ungene mine kan smøre mat selv, men vi lager matpakkene. Familien består av ett a-menneske (meg) og tre b-mennesker. Og å tvinge igjennom at ungene skal stå opp enda tidligere for å lage sin egen mat når det tar meg 4 minutter å gjøre det, vel ... den kampen tar jeg ikke.
![]() |
![]() |
#99 |
By the Sea
|
Enig!
![]() |
#100 |
|
De gangene min kjæreste, altså barnas bonusfar, lager matpakke, da får guttene sånne smilefjes på servelaten med agurk og sånt. Slikt har ikke jeg tid til. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|