Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Smokkefrie barn

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-09-12, 13:46   #81
Rune Brown
Aktiv

Rune Brown sin avatar

Medlem siden: Jun 2012
Hvor: Oslo
Rune Brown er litt kul
Standard

Sv: Smokkefrie barn

Opprinnelig lagt inn av Sneglo, her.

Du sammenlignet jo hun på 4 med hun på 10mnd.
For du sa jo det at den på 10mnd var jo tryggere enn hun på 4.

Les HI på nytt.
"Min stedatter (nå 4 år) var helt avhengig av smokken, og våknet også mye oftere på natten, da smokken hadde falt ut.."

Gammel 25-09-12, 13:57   #82
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har lest HI mange ganger nå og klarer ikke se noe annet enn at du sammenlikner fireåringen med babyen.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-12, 14:00   #83
Rune Brown
Aktiv

Rune Brown sin avatar

Rune Brown er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Jeg har lest HI mange ganger nå og klarer ikke se noe annet enn at du sammenlikner fireåringen med babyen.

Min stedatter (NÅ 4 ÅR) VAR helt avhengig av smokken, og våkneT også mye oftere på natten, da smokken hadde falt ut..

Virkelig, får du det ikke til å stemme at dette er FORTID, så kan det være det samme.
Uansett, jeg forteller deg ihvertfall at det er snakk om da hun var like gammel, så vet du det.

Og jeg er klar over reglene for skriftstørrelse, men her måtte det "ropes" litt

Gammel 25-09-12, 14:01   #84
Input

Input sin avatar

Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, du sammenlikner dem i fortid.

Gammel 25-09-12, 14:03   #85
Rune Brown
Aktiv

Rune Brown sin avatar

Rune Brown er litt kul
Standard

Ja, du sammenlikner dem i fortid.

Ja, jeg skrur tilbake 3 1/2 år, til min datter var -3 år og stedatteren var ett.

Gammel 25-09-12, 14:03   #86
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Rune Brown, her.

Min stedatter (NÅ 4 ÅR) VAR helt avhengig av smokken, og våkneT også mye oftere på natten, da smokken hadde falt ut..

Virkelig, får du det ikke til å stemme at dette er FORTID, så kan det være det samme.
Uansett, jeg forteller deg ihvertfall at det er snakk om da hun var like gammel, så vet du det.

Og jeg er klar over reglene for skriftstørrelse, men her måtte det "ropes" litt

Det var jeg som misforstod sammenligningen, men jeg har problemer med å forstå at det skal være smokken - og ikke barnets personlighet - som skiller dem.

Gammel 25-09-12, 14:05   #87
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 264
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Ja, jeg skrur tilbake 3 1/2 år, til min datter var -3 år og stedatteren var ett.

Jaja, morsom er du i hvert fall.

Gammel 25-09-12, 14:05   #88
Rune Brown
Aktiv

Rune Brown sin avatar

Rune Brown er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Det var jeg som misforstod sammenligningen, men jeg har problemer med å forstå at det skal være smokken - og ikke barnets personlighet - som skiller dem.

Jeg er jo helt enig i det..!!
Jeg sier at smokken gjerne kan være en faktor oppi det hele.

Gammel 25-09-12, 14:09   #89
Input

Input sin avatar

Standard

Jeg er jo helt enig i det..!!
Jeg sier at smokken gjerne kan være en faktor oppi det hele.

Men mener du da at man bør la være å bruke smokk slik at det kun er 999 999 ting som er med på å avgjøre om barnet blir trygt fremfor 1 000 000 ting? Jeg skjønner liksom ikke helt poenget her, tror jeg.

Gammel 25-09-12, 14:11   #90
Rune Brown
Aktiv

Rune Brown sin avatar

Rune Brown er litt kul
Standard

Men mener du da at man bør la være å bruke smokk slik at det kun er 999 999 ting som er med på å avgjøre om barnet blir trygt fremfor 1 000 000 ting? Jeg skjønner liksom ikke helt poenget her, tror jeg.

Jeg var ute etter andres erfaringer på barn med/uten smokk, det var poenget her.

Gammel 25-09-12, 14:14   #91
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Min samboer og jeg har 18 år erfaring tilsammen fra barnehage, og at barn som bruker smokk gråter mer enn barn som ikke bruker smokk, er nok en faktaopplysning.

Jeg tror det var denne kommentaren som jeg synes var mest oppsiktsvekkende, og mange har vel lest førsteinnlegget ditt i lys av den.

Gammel 25-09-12, 14:15   #92
Rune Brown
Aktiv

Rune Brown sin avatar

Rune Brown er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Jeg tror det var denne kommentaren som jeg synes var mest oppsiktsvekkende, og mange har vel lest førsteinnlegget ditt i lys av den.

Ok. Jeg burde byttet ut ordet "faktaopplysning" med "egen erfaring".
Men det er jo en faktaopplysning at det er min egen erfaring da

Gammel 25-09-12, 14:19   #93
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Men selvfølgelig er jeg enig i at det er en million faktorer som gjør at et barn er sånn og sånn, det virker som dere tror jeg mener at det ene og alene er smokkingen som gjør det?
I så fall er det en stor misforståelse.

Dette er en av den nevnte millionen, jeg ville bare høre andres erfaringer med smokkebruk, og jeg fortalte om min.

De kan bli tryggere av å ha eldre søsken, mer vant til andre barn, mer vant til å dele på oppmerksomhet, et.c.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-12, 14:23   #94
Rune Brown
Aktiv

Rune Brown sin avatar

Rune Brown er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dronningen, her.

De kan bli tryggere av å ha eldre søsken, mer vant til andre barn, mer vant til å dele på oppmerksomhet, et.c.

Helt sikkert! De er jo veldig søte sammen da

Gammel 25-09-12, 14:53   #95
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg har hatt en smokkebruker og en som ikke ville vite av den. Han som ville bruke smokk trengte mye kos på natta og var puppegal så det holdt, men svært selvstendig og utadvent på dagtid. Han som ikke ville ha smokk var ikke puppegal, ville være i fred på natta, men tok tilsvarende igjen på kos på dagtid, og var midre utadvent.

Gammel 25-09-12, 15:46   #96
era

era sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

Jeg ER smokken, ungene er glade trygge og fornøyde-jeg gråter litt....

Gammel 28-09-12, 21:28   #97
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Min samboer og jeg har 18 år erfaring tilsammen fra barnehage, og at barn som bruker smokk gråter mer enn barn som ikke bruker smokk, er nok en faktaopplysning.
Kanskje burde jeg ikke brukt husstanden som eksempel, men mente overhodet ikke å lage noen forskjeller mellom de to.
Så la den delen av det ligge.

Jeg har 20 års erfaring helt alene fra barnehage, og jeg har ikke samme erfaringen, så det der varierer nok.

Gammel 29-09-12, 00:12   #98
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har to smokkeunger. Den ungen som brukte smokken lengst har vært mye mer trygg på seg selv og sosial enn han som brukte den et par år kortere. Nå begynner det å jevne seg litt ut mellom de, men det er veldig stor forskjell på gutta når det gjelder akkurat dette.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:25.