|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Sånn passe sane
|
Sv: Får ungen din nudler?
Ja. Det smaker jo pføy når det er hardt. Men det synes jeg forsåvidt med alle nudler, så hver sin smak. Det hender våre får leftovers fra en wokmiddag i matpakkene sine og da er det jo gjerne stekte (myke) nudler de får.
|
|
|
#2 |
|
Erfaren
Medlem siden: Nov 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Får ungen din nudler?Jeg tror aldri han har smakt det. Selv har jeg smakt det en gang eller to for 15-20 år siden, og synes det var veldig ekkelt. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Får ungen din nudler?En mulighet for dem som har det med som skolemat er vel å ha det ferdiglaget i en thermos?
|
|
|
#4 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: I byen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Får ungen din nudler?Sjelden de spiser nudler, pleier ikke å ha det til middag eller i matpakken. Har ikke hørt noe mas om det heller, men om det hadde vært det hadde jeg sikkert sendt med henne en gang annenhver måned eller så. Svært få ting er skadelige så lenge det blir fortært i små mengder, og jeg tenker at det at vi innimellom gir henne det hun ønsker seg, det som er viktig for henne, kan føre til at hun fortsatt vil være villig til å strekke seg for det vi synes er viktig (feks å smake på ny mat og å spise grønnsaker). |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Får ungen din nudler?Det har aldri hendt og aldri vært mast om. Men eldste kunne sikkert få smake det en gang i blant om han spurte (yngste liker neppe slikt), men aldri i stedet for matpakke!
|
|
|
#6 |
|
Elsker gamlis- godis
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Får ungen din nudler?De får det til middag 1-2 ganger i måneden om det er et passende tilbehør.
|
|
|
#7 |
|
Glamorøs
|
Sv: Får ungen din nudler?Jeg ville aldri sendt med nudler som erstatning for mat, men det hender at Hiawta får det som kosemat. Ikke akkurat ofte, jeg tror det har skjedd tre ganger i hans åtteårige liv.
|
|
|
#9 |
|
Helt vanlig
|
Sv: Får ungen din nudler?Jeg synes nudler ala type Mr. Lee er utrolig ekkelt, flytende, tynn suppe med ekkel konsistens, form og smak på selve nudlene. Av den grunn har jeg aldri kjøpt det og jeg tror ikke noen av barna mine har smakt det heller.
|
|
|
#11 |
|
stille
Hvor: Tønsberg
Sv: Får ungen din nudler?Nudler er ikke skolemat. Det har vel hendt en gang eller to at de har får det med seg. Og da har demåttet love å ikke spise det tørt.
|
|
|
#12 |
|
Yes, we can!!
|
|
|
|
#13 |
|
navnet sjemmer ingen
Sv: Får ungen din nudler?Jeg spiser alltid nudler med ost dagen derpå. Perfekt fyllekost. Ungene får nudler til middag den dagen i mnd når jeg skal i klubb og ikke gidder å lage middag. Jubelen står i taket. Ja, hos de store. Toåringen har enda ikke smakt. Og denne tråden får meg til å ville ha nudler med ost til lønsj. Selv om det ikke er dagen derpå. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Får ungen din nudler?Jeg husker da vi var små og pappa var på møte om tirsdagene, sånn at vi slapp potetmiddag. Da spiste vi sånn spaghetti capri eller hva det heter, så pasta på boks. Da stod jubelen også i taket.
|
|
|
#15 |
|
navnet sjemmer ingen
Ingen tar skade av litt jubel i ny og ne. Knis. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Får ungen din nudler?Ja, nudler var eksotiske greier da jeg vokste opp også. Når var det de dukket opp, da? Det var da etter tv-reklame kom til, var det ikke?
|
|
|
#17 |
|
Borte
|
Det fantes iallefall da jeg gikk på ungdomsskolen i butikker med mange innvandrerkunder. Tidlig 90-tall. Og sikkert med regionale forskjeller.
|
|
|
#18 |
|
Glamorøs
|
I Oslo øst var det helt vanlig fra '88 i allefall. Både tørt og vått. De kostet typ tre kroner pakka.
Nei, det fantes jo knapt reklame-tv da jeg gikk i åttende. Mr. Lee kom mye senere. Edit: Ser at Mr. Lee startet på slutten av åttitallet, men jeg tror fremdeles ikke reklamene kom før noen år senere.
|
|
|
#19 |
|
kamerat
|
Jeg mener å ha minner om dem fra ned mot 85–86. Lurvete Oslo Øst-drabantbyminner, så klart.
|
|
|
#20 |
|
navnet sjemmer ingen
Sv: Får ungen din nudler?Jeg kan ikke huske at nudler fantes før jeg ble student. |
|
|
|
![]() |
|
|