Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Kronikk i Dagbladet

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-10-12, 12:31   #81
Pelikan
Tåler regn

Pelikan sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Home, but not alone
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kronikk i Dagbladet

En meget dyktig lærer som jeg kjenner fortalte at foreldre har endret seg mye iløpet av de 20 årene hun har vært lærer. Alt var langt ifra positivt, selv om noe var det også. MEN som hun sa: " En del foreldre tror at vi skal behandle barna deres som prinser og prinsesser, og tåler ikke at vi stiller krav til barna deres. Og de er selv heller ikke så ivrig for å være med å bidra til at barna tenker fellesskap på visse områder hvor en må det."

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-12, 12:35   #82
Darth
En, av to-tre

Darth sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelikan, her.

En meget dyktig lærer som jeg kjenner fortalte at foreldre har endret seg mye iløpet av de 20 årene hun har vært lærer. Alt var langt ifra positivt, selv om noe var det også. MEN som hun sa: " En del foreldre tror at vi skal behandle barna deres som prinser og prinsesser, og tåler ikke at vi stiller krav til barna deres. Og de er selv heller ikke så ivrig for å være med å bidra til at barna tenker fellesskap på visse områder hvor en må det."

Jeg opplever det egentlig omvendt, at de lærerne som er tydelige og setter krav til barna, og seg selv, får applaus fra foreldrene på foreldremøter. De lærerne som bare setter krav til foreldrene, de kommer ikke så godt ut av møtet.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-12, 12:37   #83
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Jeg kjenner meg godt igjen i artikkelen. Ikke fra tidligere arbeidsplasser, men fra trinnene til to av ungene. Jeg gruer meg til foreldremøtene der, både fordi det er usigelig kjedelig, og fordi det er utrolig flaut å sitte i gruppe med en gjeng foreldre som oppfører seg som komplette idioter. Både i eldstes og nest eldstes klasser har det vært mange sånne foreldre. Sist foreldremøte nå i høst, brukte f.eks en forelder mye tid på å prøve få lærerne til å legge opp lekser og timeplan sånn at det var lett å ta langhelg -han ville at enten fredag eller mandag skulle legges opp sånn at det desom tok langhelg nesten hver helg ikke gikk glipp av viktig undervisning.

Dere som snakker om særbehov og individuell tilpasning: selvsagt er det ikke masete eller dumt å ta opp tilrettelegging, men hvis dere gjør det i plenum på foreldremøter bør dere revurdere om det er en god plan eller ikke... Det er misbruk av alle de andre foreldrenes tid.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-12, 12:42   #84
Darth
En, av to-tre

Darth sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Snippa, her.

Jeg kjenner meg godt igjen i artikkelen. Ikke fra tidligere arbeidsplasser, men fra trinnene til to av ungene. Jeg gruer meg til foreldremøtene der, både fordi det er usigelig kjedelig, og fordi det er utrolig flaut å sitte i gruppe med en gjeng foreldre som oppfører seg som komplette idioter. Både i eldstes og nest eldstes klasser har det vært mange sånne foreldre. Sist foreldremøte nå i høst, brukte f.eks en forelder mye tid på å prøve få lærerne til å legge opp lekser og timeplan sånn at det var lett å ta langhelg -han ville at enten fredag eller mandag skulle legges opp sånn at det desom tok langhelg nesten hver helg ikke gikk glipp av viktig undervisning.

Dere som snakker om særbehov og individuell tilpasning: selvsagt er det ikke masete eller dumt å ta opp tilrettelegging, men hvis dere gjør det i plenum på foreldremøter bør dere revurdere om det er en god plan eller ikke... Det er misbruk av alle de andre foreldrenes tid.

Men, når en eller to, av tjue foreldre, er navlebeskuende - da betyr det at nesten alle foreldrene er støttende i forhold til skolen. Er ikke det egentlig kjempebra? Trenger vi egentlig å gi så stor oppmerksomhet til de foreldrene som må ha alt på en bestemt måte? Lærere er for vennligsinnet når det gjelder prating på møter. Sånn er det på interne møter også. Lærere eier ikke møtekultur. Alt skal diskuteres og diskuteres. Hos oss sitter gjerne 27 lærere og venter, mens en eller to kverulerer med sjefen, under dekke av at det liksom skal gjelde oss alle, men det gjør det ikke - for oss andre er det rett og slett ikke så nøye, vi vil bare at møtet skal bli ferdig og at sjefen kan gjøre sin jobb, og vi vår.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-12, 12:45   #85
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sa jeg noe sted at det var en eller to? Det er dessverre mange i de to klassene der. Halvparten, kanskje? I hvert fall en god prosentandel av de som møter opp.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-12, 12:52   #86
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Snippa, her.

Sa jeg noe sted at det var en eller to? Det er dessverre mange i de to klassene der. Halvparten, kanskje? I hvert fall en god prosentandel av de som møter opp.

Mange tror automatisk at dette bare gjelder et bitte lite mindretall.

Gammel 14-10-12, 12:54   #87
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har vært velsignet med lærere som er gode møteledere. Praise the Lord!

For øvrig vil jeg gjerne legge til at i den grad jeg ikke er fornøyd med den norske enhetsskolen, er det fordi jeg synes den systematisk legger opp til å kreve for lite av en relativt stor gruppe barn, for mye av en annen gruppe barn, og at den krever akkurat passe mye av relativt barn (de såkalt gjennomsnittlige). Og da mener jeg faglig. Samtidig som skolemyndighetene utad later som om det ikke er tilfelle, og delegerer ned til enkeltlæreren å fikse problemet.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-12, 13:02   #88
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Darth, her.

Det som er problemet i skolen i dag, og i samfunnet forøvrig, er at det knapt nok finnes et "normalt barn". Jepp - vi er alle unike individer, men altså, så innmari spesielle er vi ikke, hver og en av oss, at alt må tilpasses vårt behov, vår væremåte og våre ønsker, alltid. Det å være tilpasningsdyktig, for å bruke Darwins begrep, det er en positiv ting.

Dette er jeg helt enig i! Det ER grader av behov for tilrettelegging, og synet på graden av behov kan nok variere fra foreldre til skole til fagpersoner... Men igjen, de tilfellene hvor foreldre kjemper barnas sak fordi de ser at ungene faller faglig eller sosialt på utsiden (diagnoser eller ei), blir noe helt annet i mine øyne, enn de tilfellene hvor fellesmøter brukes til å klage over gym på tirsdag eller Chrisanders behov for å MÅTTE sitte med WESC-capsen på i timen...

Gammel 14-10-12, 13:05   #89
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Darth, her.

Men, når en eller to, av tjue foreldre, er navlebeskuende - da betyr det at nesten alle foreldrene er støttende i forhold til skolen. Er ikke det egentlig kjempebra? Trenger vi egentlig å gi så stor oppmerksomhet til de foreldrene som må ha alt på en bestemt måte? Lærere er for vennligsinnet når det gjelder prating på møter. Sånn er det på interne møter også. Lærere eier ikke møtekultur. Alt skal diskuteres og diskuteres. Hos oss sitter gjerne 27 lærere og venter, mens en eller to kverulerer med sjefen, under dekke av at det liksom skal gjelde oss alle, men det gjør det ikke - for oss andre er det rett og slett ikke så nøye, vi vil bare at møtet skal bli ferdig og at sjefen kan gjøre sin jobb, og vi vår.

Og da er det så flott, når en av de 27 (tause) andre, tar ordet og ber om at saken tas under 4 eller 6 øyne senere, siden resten av kollegiet ikke egentlig er så veldig opptatt av temaet

Gammel 14-10-12, 13:09   #90
mrc
Bør lage seg en tittel selv

mrc sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av oslo78, her.

Det er kommunens politikk. Og selvsagt påvirker det rektor at hennes arbeidsgiver verdsetter foreldreundersøkelser så høyt at de lar det innvirke på lønnen hennes.

Har du noe info om dette? Prøvde å google litt, men fant ikke noe om at Oslo kjørte en slik praksis ovenfor rektorer.

Jeg vil vel kanskje tro at det i såtilfelle er snakk om en form for bonusordning, men samtidig tror jeg nok man ikke ser helt sort/hvitt på resultatene og er kjent med en del av problemstillingene rundt slike undersøkelser - for eksempel at en del ikke svarer og at man kanskje gjerne hører mest fra dem som evt. er misfornøyd med noe. Og en vurdering av undersøkelsene er ikke bare å se på det rent statistiske, men at det også er et verktøy for å se endringer i resultatene opp i mot endringer som har blitt gjort på skolen.

Det man har snakket også om i forbindelse med disse undersøkelsene er mer at man skal ha et verktøy der problemer kan identifiseres og jobbes med.

Gammel 14-10-12, 13:21   #91
mrc

mrc sin avatar

mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Så langt er jeg i hvert fall generelt svært fornøyd med skolen ungene går på. Det har vel kommet opp litt merkelige småting på foreldremøtene, men stort sett virker det som en gjeng med godt oppegående mennesker.

Hos en del har nok ikke nødvendigvis skolen førsteprioritering på en del ting, men jeg sitter ikke med inntrykket av at de prøver å "styre skolen" av den årsak. Det er en litt annen sak, men jeg synes det er litt "sprøtt" at 7-9-åringer har treningsaktiviteter omtrent hver dag - også i helgene. Litt skuffet over at så få har tatt seg tid til å ta hjem vennegruppene som skolen har satt opp. Av de fem som var i guttungens vennegruppe, lurer jeg på om det var vi og en annen familie som hadde gruppen hjemme.

Gammel 14-10-12, 13:40   #92
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kjenner meg overhodet ikke igjen, og har nå vært på 5 foreldremøter i en blå bydel i en blå kommune med 64 foreldre av den presumptivt krevende og ressurssterke typen.

Det er ikke én som har tatt opp sitt barns zpezielle behov, eller krevd noe som ikke er i samsvar med connect-reglene. Det har blitt stilt noen kritiske spørsmål som jeg mener er helt betimelige, og de har stort sett blitt avklart på en konstruktiv måte. Det har blitt spurt om hvorfor man legger så mye vekt på løkkeskrift, og det tror jeg mange tenkte var en litt unødig prioritering, men vi fikk et saklig, pedagogisk betinget svar som ble umiddelbart godtatt. Og jeg ser at de hadde rett.

Det som har gitt høyest temperatur er den før nevnte spisesituasjonen (skolen beklaget at mange sendte så avanserte designermatpakker at mange ikke rakk å få i seg nok mat), og da var det tendens til sivilisert harnisk, særlig blant svenske ernæringsfysiologer som synes norsk matpakkekultur er bestialsk.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-12, 13:42   #93
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kan også legge til at jeg har aldri opplevd lignende heller. Var vel ett tilfelle, hvor en forelder klagde over manglende mulighet til kjøling av yndlingens matboks, men det er vel det eneste.

Gammel 14-10-12, 13:48   #94
mrc

mrc sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jeg kan også legge til at jeg har aldri opplevd lignende heller. Var vel ett tilfelle, hvor en forelder klagde over manglende mulighet til kjøling av yndlingens matboks, men det er vel det eneste.

Det har for så vidt vært oppe her også. Og jeg er av dem som mener de burde ha muligheten. Problemet er vel kanskje her at noen klasser har muligheten, andre ikke. Hadde det ikke vært for at de hadde det først, er det ikke sikkert jeg hadde tenkt så mye på problemstillingen.

Når det er mat her som skal ligge til SFO-tiden på slutten av dagen, synes jeg at det er greit at det er kjøleskap tilgjengelig. Er ikke bare-bare å fortelle førsteklassingen heller om hvilke brødskiver som bør spises først pga. pålegget de gjerne vil ha ikke er så godt på slutten av dagen etter å ha ligget fra 0715 til 1500 i varme...

Slikt sett blir situasjonen gjerne noe annet nå enn når man selv gikk på skole, og man spiste kl. 11 og det ikke var lagt opp til at det skulle spises noe senere enn dette pga. SFO ikke eksisterte. En del unger er på SFO fram til kl. nesten 17, så det er klart at det blir liggende en stund...

Gammel 14-10-12, 13:54   #95
mrc

mrc sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Jeg kjenner meg overhodet ikke igjen, og har nå vært på 5 foreldremøter i en blå bydel i en blå kommune med 64 foreldre av den presumptivt krevende og ressurssterke typen.

Men kanskje også av dem som er litt mer reflekterte generelt?

(For det slår meg at de som har kommet med litt merkelige ting på foreldremøtene, gjerne er av dem med som ikke akkurat har mest utdannelse osv...)

Gammel 14-10-12, 13:55   #96
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det kan jo løses enkelt ved å kjøpe matboks med kjøleelement i. Hvilket er nøyaktig det samme jeg sa til moren på møtet. Storesøs sin mat holder seg veldig kald frem til lunsj og kjølig til 3-4. Det er noe med å vite hva en kan gjøre selv og hva man kan/bør "forlange" av skolen.

Sist redigert av Skremmern : 14-10-12 kl 14:00. Årsak: h
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-12, 13:56   #97
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

Har du noe info om dette? Prøvde å google litt, men fant ikke noe om at Oslo kjørte en slik praksis ovenfor rektorer.

Jeg vil vel kanskje tro at det i såtilfelle er snakk om en form for bonusordning, men samtidig tror jeg nok man ikke ser helt sort/hvitt på resultatene og er kjent med en del av problemstillingene rundt slike undersøkelser - for eksempel at en del ikke svarer og at man kanskje gjerne hører mest fra dem som evt. er misfornøyd med noe. Og en vurdering av undersøkelsene er ikke bare å se på det rent statistiske, men at det også er et verktøy for å se endringer i resultatene opp i mot endringer som har blitt gjort på skolen.

Det man har snakket også om i forbindelse med disse undersøkelsene er mer at man skal ha et verktøy der problemer kan identifiseres og jobbes med.

Jeg bor ikke i Oslo lenger.

Gammel 14-10-12, 13:57   #98
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Jobber hun i Oslo, da?

Gammel 14-10-12, 14:24   #99
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men kanskje også av dem som er litt mer reflekterte generelt?

(For det slår meg at de som har kommet med litt merkelige ting på foreldremøtene, gjerne er av dem med som ikke akkurat har mest utdannelse osv...)

Jeg vil jo tro at det er å trekke det litt langt, en og annen trophy wife og kirurg klarer vi nok å hoste opp. : dukker: Men de er kanskje godt oppdratt av tight og tydelig møteledelse. Det er aldri noen tvil om hvem som setter agendaen, og det har alltid startet med innlegg fra undervisningsinspektør eller rektor, nå senest med begge, siden de begge var nye i stillingen sin.

Jeg synes det tyder på svak ledelse, mer enn noe annet, hvis folk får ture frem slik.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-12, 14:58   #100
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Jeg kjenner meg, heldigvis, ikke igjen i kronikken. Foreldremøtene har så langt vært velsignet fri fra lange diskusjoner og/eller krav fra enkeltforeldre. Nå skal det sies at vi har vært veldig heldige med lærerne så langt, så det har heller ikke vært noen grunn til misnøye.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:00.