Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hallovenn vs Halloween? (med poll)

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Se resultatene: Skal dine barn på Halloween-runde?
Ja, såklart! 85 50,00%
Ja, må vel følge strømmen 26 15,29%
Nei, vi velger HalloVenn-fest istedet 10 5,88%
Nei, vi slukker lys og later som vi ikke er hjemme 14 8,24%
Vi har ikke barn som deltar, men vi åpner opp og pøser på med godteri 19 11,18%
Her hos oss er det ingen barn som går Halloween-runde, heller ikke vårt/våre 16 9,41%
Deltakere: 170. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-10-12, 09:26   #81
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hallovenn vs Halloween? (med poll)

Jeg har hatt potensialet i meg til å si "hvorfor har vi ikke god, gammeldags julebukk" - men jeg tar alt tilbake. det er mørkt og kjipt ute - så hvorfor ikke ha litt action? Min erfaring (som bor i et nabolag svært likt ditt) er at spesielt den eldre garde liker at unger kommer og ringer på. De har godis klart og er så hyggelige og imøtekommende når gutta ringer på.

Jeg synes det er fuzz og jeg er ikke helt på halleluja når det kommer til halloween, men det er stas! - det har ikke nødt til å bli mer utav det tenn vi gjør det til, tenker jeg

Og enten så feirer man halloween - eller så lar man være. Alternative feiringer anser jeg som tøysete.

Gammel 24-10-12, 09:26   #82
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror det var en pinsemenighet her også, muligens Filadelfia.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-12, 09:40   #83
Mariss
Superduperaktiv

Mariss sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Tønsberg
Mariss er litt kulMariss er litt kulMariss er litt kul
Standard

HalloVenn her. Men det er blitt veldig stort her vi bor. Alle jeg vet om skal dit, så det blir ikke mange hus igjen i gata vår å tigge godteri fra for de som skal gå Halloween-runde.

Gammel 24-10-12, 10:18   #84
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er klar for Hallo Vin! Kanskje jeg skal invitere naboene på det etter at barna er i seng.

Gammel 24-10-12, 13:30   #85
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ulvefar, her.

HalloVenn? Jeg trodde det bare var en parodi paa kleine vaffelkristne helikopterforeldre som jeg saa paa BarneTV for noen aar siden?

Klart barn liker litt skummelt, aa bare vaere i den tamme, kontrollerte virkeligheten hvor vi kosemoser oss dere er like utviklende som sukkerspinn i matpakka. Det er bra naar barn liker aa utfordre det skumle, det er en del av oppveksten aa hanskes med frykt, temme den, finne ut at de virkelige monstrene ikke ser ut som monstre.

Jeg er helt for aa dreie Halloween mer mot opplevelser, spoekelseshus, nattevandringer, skumle fortellinger for barna i nabolaget osv og mindre mot selve godteriene og de masseproduserte plastdingsene (sa han og lette etter nebbtanga for aa montere en lysende krystall i Storesoesters knortekjepp). I Santa Cruz var de skikkelig gode paa det. Og aa erstatte det med et tamt snilt og "oppbyggelig" HalloVenn? Nope. Nada. Ikke. Puteflaut og klamt.

Gammel 24-10-12, 14:08   #86
Blomst
nygift

Blomst sin avatar

Medlem siden: May 2008
Hvor: beste plassen
Blogginnlegg: 4
Blomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Her går de Halloween, og jeg synes faktisk det er koselig.
Jeg og en annen mamma går sammen med våre gutter, og det er mange som er ute, der det ikke er lys på ute går vi ikke, og om noen ikke gir noe så blir det ikke noen rampestrek.
Gutta synes det er gøy, og jeg synes egentlig det er ganske uskyldig.
Man trenger heller ikke ta helt av, selv om jeg gjør det til tider, og det virker som handelstanden har nedgang i halloweenhandel i forhold til for 3 år siden, ihvertfall her, folk er flinke på gjenbruk.

I år skal gutta ferie bursdag noen dager etter Halloween og da blir det: kostymer, gresskarlykter, blodig popcorn, hjernepynt, skjelettpynt, øyecakepops, edderkopper og krekslig godis

Knoll & Tott 04 lykketrollet 10
Blomst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-12, 14:13   #87
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Blogginnlegg: 460
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Hos oss har flere foreldre på ulike klassetrinn ytret ønske om alternativer til denne godtetiggingen. Så nå er det flere og flere som i stedet drar i gang en Halloweenfest for hele klassetrinnet. Da får de lek, moro og godterier nok.

Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-12, 14:17   #88
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1272
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har tenkt til å fikse finfin Halloween for gutta i år. Det har gått heden (haha!) tidligere, men ikke denne gangen, nei!

HalloVenn synes jeg virker som et småkleint opplegg, enkelt og greit.

Og siden Tally ikke er her kan jeg si dette: Det går helt fint an å gjøre noe ut av Halloween uten masse shopping og plastræl og tilbedelse av kommersguden.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-12, 14:51   #89
Novla
Bør lage seg en tittel selv

Novla sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
Novla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt likt
Standard

Jeg er nok både grinebiter og Tante Sofie, for jeg ser absolutt poenget med å omtale Halloween som en "usympatisk egogreie" som i hovedinnlegget. Det er noe med det å tigge seg til en belønning for å ikke gjøre jævelskap som jeg finner aldeles usmakelig (og jada, jeg vet at de fleste foreldre prøver å lære de håpefulle til å ikke gjøre knep, men det er likefullt tankegangen bak, og det skjer jo pøbelstreker rundt om like forbasket).

Og det med at det bare er å slukke lyset, vel, det funker ikke her, for å si det sånn. Hvert bidige år kommer det unger på døra, om ikke i hopetall, så mange nok til at det irriterer meg (ser ikke bort i fra at jeg er lett å irritere ) og i fjor fikk vi dørlåsen fylt med tannkrem. Veldig festlig.

Når det er sagt, så skjønner jeg jo at ungene synes det er festlig å kle seg ut og springe rundt med kompisene (og jeg innrømmer at tanken på å lage skummel mat tiltaler meg ), så når Småen på to og det kommende Knøttet blir litt større skal man ikke se bort fra at jeg sitter og skjærer gresskar til krampa tar meg. MEN, og det er egentlig hele poenget mitt, jeg synes absolutt man burde greie å begrense "feiringen" til likesinnede, f.eks. ved å alliere seg med venner og bekjente om at man går til hverandre, men lar sakesløse naboer og grinebitere med lyset slukket være i fred.

Novla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-12, 16:20   #90
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Novla, her.

Jeg er nok både grinebiter og Tante Sofie, for jeg ser absolutt poenget med å omtale Halloween som en "usympatisk egogreie" som i hovedinnlegget.

Selv en nyfrelst halloweeniker som meg har vært der og vel så det. Innerst inne mener jeg kanskje fremdeles at hele den vestlige verden går i hundene gjennom sin "usympatiske egogreie", men jeg har svelget så mange kameler etter at jeg har blitt mor at jeg har glemt hva jeg egentlig mente om både den og et par andre saker.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-12, 16:52   #91
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

HalloVenn høres ut som et skikkelig barnslig trassig opplegg for å sabotere halloween. Hallo Vin, derimot. Det kan godt kombineres med Halloween.
Men for all del, hver sin smak. Jeg har aldri opplevd Halloween som noe ego-kommerst opplegg. På min første halloween-fest, som 18-åring, lagde jeg selvsagt mitt eget "ulv-i-fåreklær-kostyme". Vi har også alltid laget kostymene til barna selv, det første året lagde hun det sågar selv, ved å klippe ut ører av filt og feste på ei lue, mens jeg malte ansiktet hennes.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-12, 17:35   #92
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

(Tror ikke ungene her vet at noen gjør ugang om de ikke får noe. Vi har bare snakket om at ikke alle har den tradisjonen, og man man sier da bare 'hadet' og går fint videre).

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-12, 17:40   #93
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Apple, her.

Jeg synes det var et usedvanlig surmaga HI. Det var et skikkelig huff og huff àla tante Sofie- innlegg.

Men litt leit for ungene som blir avvist på nærmeste lørdag d. det er jo ikke deres skyld at foreldrene sender dem ut da.

Nænænæi, ikke tante sofie'iser meg, jeg er jo egentlig et forvokst barn! Jeg har hatt det veldig gøy m barna på Halloween før, men har motstridende følelser og meninger I bånn, til hele handelstand-konseptet. Men Hallovenn er også veldig gøy, og et fint alternativ.

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-12, 17:42   #94
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Men hva gjør dere da ift. Halloween-barn som måtte ringe på? Siden dere ikke slukker/låser og dermed "melder dere av"?

Da er vi jo på HalloVenn-fest (18-21)

Gammel 24-10-12, 17:45   #95
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har forståelse for at ikke alle liker Halloween (eller, egentlig ikke ), men jeg skjønner ikke helt handelstand-argumentet, for Hallo Venn er da vitterlig også ganske så kommersielt blitt. Flere leketøysbutikker tar inn spesielle kostymer til Hallo Venn nå, og det blir nok bare mer og mer av det (dessverre, jeg synes det er urteit).

Gammel 24-10-12, 18:29   #96
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Hondacrv, her.

unnskyld, men det ble litt for banalt. Det er vel kanskje noe med budskapet bak det hele som også må med i betraktningen her. Og jeg ER skeptisk til noen av sidene ved jula.
At salget er tapt er helt greit. Jeg har ingenting spesielt imot Halloween, men jeg har heller ikke sansen. Jeg registrerer at Nille flommer over sv masker og sukker resignert.
Når det er sagt, vet jeg ikke om hallo venn er kirkegreier. Det er som sagt ikke det vi kaller det som skjer i menighetshuset her. Og jeg tenker at et alternativ for de som ikke har sansen - hva er det som er så irriterende med det da? Min jente er redd for alt mulige skumle greier, og da er det bedre å ta henne med på noe som er lystbetont for henne enn å sitte her og vente på barn som skal komme på døra og som hun kanskje blir skremt av.
Går det ikke an å godta at man velger det som man tenker er best og gøyest for barna sine?

Ja, det er jo dette jeg er enig i.
Og at HalloVenn er lagt til samme kveld som Halloween, er jo nettopp fordi det skal være et alternativ til den kvelden. Så ikke det skal stå "fromme" barn og åpne opp døra for alle som ringer på, og må forklare seg fordi de ikke deltar.

Det er så mange som blir provosert av alternativer til alt det vanlige, mainstreame. Hvorfor ikke prøve å se på det på en annen måte, enn at det bare er utreit, puteflaut, banalt eller at det er noe som skaper et skille mellom "snillinger og slemminger".

Ellers er jeg litt enig med deg Ulvefar, at ungene liker det litt skumle og ikke må skånes fra alt det! Og spøkelseskveld eller en Halloween-fest kan være et alternativ til å gå rundt og mase om godteri. Men syns at mange av de skumleste maskene ikke hører hjemme i lekebutikker eller for barn. "Adults" står det på de gyseligste zombiemaskene - hvorfor selges det da i lekebutikken? Hos 7-åringene er det nesten konkurranse om hvem som har den mest fryktinngytende maska - jeg hater det, etter alle skrekkfilmene jeg har fordøyd i tenårene....

Gammel 24-10-12, 18:53   #97
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Amelie, her.

Det er så mange som blir provosert av alternativer til alt det vanlige, mainstreame. Hvorfor ikke prøve å se på det på en annen måte, enn at det bare er utreit, puteflaut, banalt eller at det er noe som skaper et skille mellom "snillinger og slemminger".

Det er vel snarere det at de alternative går høyt ut og sier de er imot Halloween og derfor ordner et alternativt opplegg som skaper et skille.

Her feirer vi Halloween og koser oss hele gjengen. (Både jeg og mannen har noen år i utlendighet som barn, så vi et vant til det fra barndommen av.)
Hva andre gjør bryr meg fint lite, og barnet er instruert i å ikke ringe på dersom uteluset er av.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-12, 19:06   #98
ingling

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hondacrv, her.

unnskyld, men det ble litt for banalt. Det er vel kanskje noe med budskapet bak det hele som også må med i betraktningen her. Og jeg ER skeptisk til noen av sidene ved jula.
At salget er tapt er helt greit. Jeg har ingenting spesielt imot Halloween, men jeg har heller ikke sansen. Jeg registrerer at Nille flommer over sv masker og sukker resignert.
Når det er sagt, vet jeg ikke om hallo venn er kirkegreier. Det er som sagt ikke det vi kaller det som skjer i menighetshuset her. Og jeg tenker at et alternativ for de som ikke har sansen - hva er det som er så irriterende med det da? Min jente er redd for alt mulige skumle greier, og da er det bedre å ta henne med på noe som er lystbetont for henne enn å sitte her og vente på barn som skal komme på døra og som hun kanskje blir skremt av.
Går det ikke an å godta at man velger det som man tenker er best og gøyest for barna sine?

Jeg sa ikke at jeg ikke godtar det, jeg bare lurte på hvem som egentlig står bak og hva motivene er. For oss er det uaktuelt å delta på fester på menighetshuset eller i pinsemenigheten, men hva andre gjør bryr jeg meg ikke om. Jeg er ikke overvettes begeistret for Halloween jeg heller, men jeg har innsett at det har kommet for å bli, så jeg kjøper nå inn snop og kommer helt sikkert til å kjøpe gresskar og sånne greier når ungene blir større. En kan liksom ikke stange mot en "ny" tradisjon i 20 år bare fordi det ikke var sånn da vi var barn, og selv om jeg synes det er mye koseligere med jule-/nyttårsbukk. Men altså, HalloVenn eller Halloween bryr meg mindre. Hallo Vin høres veldig fint ut, bare ikke i år. /

Gammel 24-10-12, 19:19   #99
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg deler dine tanker, men de må vel få følge strømmen i år igjen er jeg redd. Min protest består i at jeg ikke bruker et eneste øre på oransje lys, gresskar og alt annet dilldall folk prøver å prakke på meg nå for tiden. Må jo kjøpe inn noe godteri til naboungene når de ringer på, men lenger strekker jeg meg søren ikke. :knirketiknirk:

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-12, 19:26   #100
Anne C

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hallovenn?

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:12.