|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
Se resultatene: Skal dine barn på Halloween-runde? | |||
Ja, såklart! |
![]() ![]() ![]() ![]() |
85 | 50,00% |
Ja, må vel følge strømmen |
26 | 15,29% |
Nei, vi velger HalloVenn-fest istedet |
10 | 5,88% |
Nei, vi slukker lys og later som vi ikke er hjemme |
14 | 8,24% |
Vi har ikke barn som deltar, men vi åpner opp og pøser på med godteri |
19 | 11,18% |
Her hos oss er det ingen barn som går Halloween-runde, heller ikke vårt/våre |
16 | 9,41% |
Deltakere: 170. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#81 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Hallovenn vs Halloween? (med poll)Jeg har hatt potensialet i meg til å si "hvorfor har vi ikke god, gammeldags julebukk" - men jeg tar alt tilbake. det er mørkt og kjipt ute - så hvorfor ikke ha litt action? Min erfaring (som bor i et nabolag svært likt ditt) er at spesielt den eldre garde liker at unger kommer og ringer på. De har godis klart og er så hyggelige og imøtekommende når gutta ringer på.
![]() |
#83 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Tønsberg
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hallovenn vs Halloween? (med poll)HalloVenn her. Men det er blitt veldig stort her vi bor. Alle jeg vet om skal dit, så det blir ikke mange hus igjen i gata vår å tigge godteri fra for de som skal gå Halloween-runde.
![]() |
#85 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hallovenn vs Halloween? (med poll)
![]() |
#86 |
nygift
|
![]() Sv: Hallovenn vs Halloween? (med poll)Her går de Halloween, og jeg synes faktisk det er koselig.
![]() |
#87 |
Tidsklemma
|
![]() Sv: Hallovenn vs Halloween? (med poll)Hos oss har flere foreldre på ulike klassetrinn ytret ønske om alternativer til denne godtetiggingen. Så nå er det flere og flere som i stedet drar i gang en Halloweenfest for hele klassetrinnet. Da får de lek, moro og godterier nok.
![]() |
#88 |
|
![]() Sv: Hallovenn vs Halloween? (med poll)Jeg har tenkt til å fikse finfin Halloween for gutta i år. |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hallovenn vs Halloween? (med poll)Jeg er nok både grinebiter og Tante Sofie, for jeg ser absolutt poenget med å omtale Halloween som en "usympatisk egogreie" som i hovedinnlegget. Det er noe med det å tigge seg til en belønning for å ikke gjøre jævelskap som jeg finner aldeles usmakelig (og jada, jeg vet at de fleste foreldre prøver å lære de håpefulle til å ikke gjøre knep, men det er likefullt tankegangen bak, og det skjer jo pøbelstreker rundt om like forbasket). |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
Selv en nyfrelst halloweeniker som meg har vært der og vel så det. Innerst inne mener jeg kanskje fremdeles at hele den vestlige verden går i hundene gjennom sin "usympatiske egogreie", men jeg har svelget så mange kameler etter at jeg har blitt mor at jeg har glemt hva jeg egentlig mente om både den og et par andre saker. |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Sviiisj!!
|
![]() Sv: Hallovenn vs Halloween? (med poll)HalloVenn høres ut som et skikkelig barnslig trassig opplegg for å sabotere halloween. Hallo Vin, derimot. Det kan godt kombineres med Halloween.
![]() |
#92 |
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() Sv: Hallovenn vs Halloween? (med poll)(Tror ikke ungene her vet at noen gjør ugang om de ikke får noe. Vi har bare snakket om at ikke alle har den tradisjonen, og man man sier da bare 'hadet' og går fint videre). |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Med & uten trylleformel.
|
Nænænæi, ikke tante sofie'iser meg, jeg er jo egentlig et forvokst barn! Jeg har hatt det veldig gøy m barna på Halloween før, men har motstridende følelser og meninger I bånn, til hele handelstand-konseptet. Men Hallovenn er også veldig gøy, og et fint alternativ.
![]() |
![]() |
#94 |
Med & uten trylleformel.
|
Da er vi jo på HalloVenn-fest (18-21)
![]() |
![]() |
#95 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Hallovenn vs Halloween? (med poll)Jeg har forståelse for at ikke alle liker Halloween (eller, egentlig ikke
![]() |
#96 |
Med & uten trylleformel.
|
Ja, det er jo dette jeg er enig i.
![]() |
![]() |
#97 |
⭐️⭐️⭐️
|
Det er vel snarere det at de alternative går høyt ut og sier de er imot Halloween og derfor ordner et alternativt opplegg som skaper et skille.
![]() |
#98 |
|
Jeg sa ikke at jeg ikke godtar det, jeg bare lurte på hvem som egentlig står bak og hva motivene er. For oss er det uaktuelt å delta på fester på menighetshuset eller i pinsemenigheten, men hva andre gjør bryr jeg meg ikke om. Jeg er ikke overvettes begeistret for Halloween jeg heller, men jeg har innsett at det har kommet for å bli, så jeg kjøper nå inn snop og kommer helt sikkert til å kjøpe gresskar og sånne greier når ungene blir større. En kan liksom ikke stange mot en "ny" tradisjon i 20 år bare fordi det ikke var sånn da vi var barn, og selv om jeg synes det er mye koseligere med jule-/nyttårsbukk. Men altså, HalloVenn eller Halloween bryr meg mindre. Hallo Vin høres veldig fint ut, bare ikke i år.
![]() |
#99 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Hallovenn vs Halloween? (med poll)Jeg deler dine tanker, men de må vel få følge strømmen i år igjen er jeg redd. Min protest består i at jeg ikke bruker et eneste øre på oransje lys, gresskar og alt annet dilldall folk prøver å prakke på meg nå for tiden. Må jo kjøpe inn noe godteri til naboungene når de ringer på, men lenger strekker jeg meg søren ikke. :knirketiknirk: |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Hallovenn vs Halloween? (med poll)Hallovenn? |
![]() |
![]() |
![]() |
|