Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Større hus eller sommerhytte? First world problems i verdens rikeste land

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-12-12, 10:42   #1
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Større hus eller sommerhytte? First world problems i verdens rikeste land

Om du bor sentralt nå så tror jeg det blir en veldig nedtur å flytte langt utenfor bygrensa til tross for mye rimeligere boligpriser altså..
OM du ikke flytter til et sted med mange kjente da. Det hjelper jo. Men arbeidsveien da.... (jeg har 7 minutter med bil til jobben, motsatt av køen, det betyr også veldig mye)

Men jeg ser jo hvor mye større plass broren min har som bor i Askim med stoooor tomt, stor kjellerstue, vaskerom, 2 bad, stor bod og lagringsmulighet og en diger dobbeltgarasje til sin familie med 4 barn.

Om du vil kjøpe utleieleilighet så kjøp en 2roms på Skullerud, der de driver og bygger så veldig, de må da være lett å leie ut. Lambertseter er også veldig sentralt og må være et enkelt sted å få leid ut.

Gammel 11-12-12, 11:59   #2
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Ikke den hytta du skriver om, og ikke hus.
Feriebolig i Sverige, Østfold eller Son hvis du skal ha mye for pengene, og kort reiseveg.
Leilighet i Roma eller Kroatia hvis du vil ut av landet

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-12, 12:08   #3
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Jeg har tenkt - hvis det var oss som satt i en sånn situasjon - (ikke helt sammenlignbart, for vi har allerede stort nok hus) så hadde vi nok investert i en leilighet. Vi kunne nok ha lånt litt, men ikke 'over pipa' Tror vi hadde valgt å investere i en leilighet i Oslo. Grünerløkka/Sagene/Bjølsen eller noe sånt. Det er nesten garantert at de vil være ettertraktet til en hver tid, og man vil kunne få en bra utleiepris, og det vil kunne være en leilighet som barna kunne bruke under studier.

Hvis jeg følte veldig på at huset var for lite så ville jeg ha sett etter et hus og vurdert om jeg kunne fire på noen av kravene. (vi har større hus, og selv om det ikke er 'kulest' så ville jeg ikke fire på kravene om 4 soverom + kontor + loftstue for å få et et kult hus) - men vi har alle ulike ting vi prioriterer. Men kan man ikke få alt så må man se om man kan velge bort det som gjør minst vondt.

Gammel 11-12-12, 12:09   #4
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

http://www.finn.no/finn/realestate/l...=0&keyword=son

Så kan jeg jogge bort til deg på hvitvin.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-12, 14:58   #5
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

http://www.finn.no/finn/realestate/l...=0&keyword=son

Så kan jeg jogge bort til deg på hvitvin.

Den der er ikke i Son, altså. Den er på Kroken. Det er absolutt null, niks og nada som skjer der. Fin strand, men du må ha bil til alt annet.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-12, 15:11   #6
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Snippa, her.

Den der er ikke i Son, altså. Den er på Kroken. Det er absolutt null, niks og nada som skjer der. Fin strand, men du må ha bil til alt annet.

Det tar ikke mer enn 30 minutter å sykle inn til Son da. :har googlemappet: Det er 6,5 km.

Gammel 11-12-12, 12:14   #7
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men altså, hytte rett ved sjøen med båtplass og minimum fire soverom til 4 mill? Det finnes vel ikke? Med mindre det er oppussingsobjekt kanskje, eller "rett ved sjøen" egentlig bare betyr at du kan se sjøen, men må gå et stykke for å komme dit.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-12, 12:17   #8
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Røverdatter, her.

Men altså, hytte rett ved sjøen med båtplass og minimum fire soverom til 4 mill? Det finnes vel ikke? Med mindre det er oppussingsobjekt kanskje, eller "rett ved sjøen" egentlig bare betyr at du kan se sjøen, men må gå et stykke for å komme dit.

Jeg tror også man må belage seg på en del arbeid da.

Jeg tittet så vidt på en hytte i Son som lå fantastisk til ved vannet, men selve hytta var knøttliten og ikke i veldig god stand. 5 mill.

Men det er kanskje mulig å kjøpe en mindre hytte (lik den jeg linket til over her), og bygge et anneks med ekstra sengeplasser.

Gammel 11-12-12, 12:18   #9
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men det er kanskje mulig å kjøpe en mindre hytte (lik den jeg linket til over her), og bygge et anneks med ekstra sengeplasser.

Ja, det er jo gjerne lett som plett å få bygget annekser ved sjøen. Mindre hytte med en utedo som kan bygges om til anneks kan være løsningen da. Hvis det står noe der det skal bygges fra før, så er det lettere å få gjennom byggesøknad.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-12, 12:22   #10
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Røverdatter, her.

Ja, det er jo gjerne lett som plett å få bygget annekser ved sjøen. Mindre hytte med en utedo som kan bygges om til anneks kan være løsningen da. Hvis det står noe der det skal bygges fra før, så er det lettere å få gjennom byggesøknad.

Ja, det har du jo rett i. Kanskje en garasje, utedo eller båthus kan bygges om?

Gammel 11-12-12, 12:58   #11
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hadde det vært enkelt, hadde jeg ikke trengt FP.

Det går fint an å få tak i hytter som ligger fint til med enkel standard som kan bygges om og/eller få anneks innenfor 4 mill, hvis man går litt utenfor Hankø, Hvaler og høypressområdene. Det er ikke alle kommuner som har like strenge reguleringsplaner.

Ja, jeg har allerede snakket med Plan og bygg.

Tally, den var veldig fin. Litt langt fra vannet.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-12, 12:59   #12
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Son ville jeg vurdert også, hvis jeg gikk for hytte. Mye heller det enn Oslofjorden.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-12, 13:41   #13
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Tally, den var veldig fin. Litt langt fra vannet.

Her er en til, som er nærmere vannet! http://www.finn.no/finn/realestate/l...2&areaId=20039

Eller hva med denne svært maritime:
http://www.finn.no/finn/realestate/l...2&areaId=20039

Eller åh!
http://www.finn.no/finn/realestate/l...5&areaId=20039

:vil ha greie mennesker i rulle/gå/jogge/sykkelavstand om sommeren:

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Son ville jeg vurdert også, hvis jeg gikk for hytte. Mye heller det enn Oslofjorden.

Er ikke Son ved Oslofjorden? :geografikunnskapsløs:

Gammel 11-12-12, 13:43   #14
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah

Jo absolutt. Dårlig uttrykt av meg, det var ift HI sin innledende kommentar rundt hytte på øyene i Oslofjorden (Bleikøya etc).

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-12, 13:45   #15
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Jo absolutt. Dårlig uttrykt av meg, det var ift HI sin innledende kommentar rundt hytte på øyene i Oslofjorden (Bleikøya etc).

Åja, sånn ja. Da skjønner jeg hva du mener. Og er helt enig. Jeg tror det fort kan bli trangt på en slik øy. I Son har man et velfungerende senter med en god delikatessebutikk, store turområder uten veldig mye folk, man kjører inn til byen på 40 minutter så det går an å pendle, og man kommer seg lett vekk med bil om man vil det.

Gammel 11-12-12, 14:04   #16
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Her er en til, som er nærmere vannet! http://www.finn.no/finn/realestate/l...2&areaId=20039

Eller hva med denne svært maritime:
http://www.finn.no/finn/realestate/l...2&areaId=20039

Eller åh!
http://www.finn.no/finn/realestate/l...5&areaId=20039

:vil ha greie mennesker i rulle/gå/jogge/sykkelavstand om sommeren:

Den siste der har boplikt. Ellers ville jeg foretrukket Son framfor Hvitsten, selv om Hvitsten er idyllisk. Son har mer å by på, etter min mening. Den midterste du linker til ligger fint.

Gammel 11-12-12, 14:08   #17
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Zulu, her.

Den siste der har boplikt. Ellers ville jeg foretrukket Son framfor Hvitsten, selv om Hvitsten er idyllisk. Son har mer å by på, etter min mening. Den midterste du linker til ligger fint.

Ah, det så jeg ikke. Hvorfor kom den opp på fritidseiendomssøket mitt da?

Enig med Son vs. Hvitsten. Jeg er ikke så glad i sånne steder hvor det virkelig ikke skjer noe som helst i det hele tatt. I Son kan man gå ut og få et ordentlig måltid hvis man vil. Og sushi. Og økologisk sjokoladefrokostblanding. :nippie urbanista:

Gammel 11-12-12, 14:10   #18
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Ah, det så jeg ikke. Hvorfor kom den opp på fritidseiendomssøket mitt da?

Enig med Son vs. Hvitsten. Jeg er ikke så glad i sånne steder hvor det virkelig ikke skjer noe som helst i det hele tatt. I Son kan man gå ut og få et ordentlig måltid hvis man vil. Og sushi. Og økologisk sjokoladefrokostblanding. :nippie urbanista:

Bare necessities.

Gammel 11-12-12, 13:49   #19
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

http://www.finn.no/finn/realestate/l...3&areaId=20023

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-12, 13:54   #20
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Vi liker også å reise om sommeren, men har nå skaffet oss hytte i nettopp Son. Siden den kan brukes fra påske til høstferie, så syns jeg ikke det gjør noe at vi ikke bor der hele juli. Nå deler vi med svigers da, så det er ikke et problem i det hele tatt, men jeg syns det er fint å ha hytte til helgebruk. Tror jeg. Jeg er ganske fersk i hyttegamet.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:52.