|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#81 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Må jeg servere dessert?Riskrem er vel i tyngste laget etter fet mat (fett på fett), men karamellpudding eller fruktsalat er søtere og med mindre fett, og jeg syns det funker bedre.
![]() |
#82 |
Librocubicularist
|
![]() Sv: Må jeg servere dessert?
Ikkje til kvardags, men på julaften er det det.
Det høyrer liksom med.
![]() |
![]() |
#83 |
Tittel og tittel....
|
Jo selvsagt hører det med, om det er det man er vant til.
![]() |
#84 |
Erfaren
Medlem siden: Oct 2011
![]() |
![]() Sv: Må jeg servere dessert?Vi pleier ikke ha dessert på julaften. Vi hadde det før, men det blir for masse. Vi har heller dessert 1.juledag. Da har vi lutefisk og det er så mye lettere enn den ribba, så da er dessert greit. |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
kamerat
|
![]() Sv: Må jeg servere dessert?Riskrem er jo ikke noe godt. Hvis man har god dessert til julemiddagen, orker man den uten problemer.
![]() |
#88 |
intro
|
![]() Sv: Må jeg servere dessert?Jeg synes ribbe er døll mat, men ville jo ikke ha unnlatt å servere det på julaften av den grunn. Synes det er en rar tanke å skulle droppe desserten bare fordi en ikke liker det selv.
![]() |
![]() |
#89 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Skal man ikke servere mat man liker altså? Jeg kommer aldri i verden til å servere ribbe om det er jeg som skal være vert på julaften, er folk helt avhengige av det får de feire jula hjemme hos seg selv. Og jeg må innrømme jeg hadde synes det var innmari trist om de inviterte valgte bort hyggelig samvær og julekos fordi de ikke fikk ribbe altså.
![]() |
![]() |
#90 |
intro
|
ikke på julaften, nei.
![]() |
![]() |
#91 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Må jeg servere dessert?Må ha dessert på julaften, synes jeg. Vi har innimellom, som i år, fruktsalat og is. Det er friskt og man får alltids plass til litt..
![]() |
#92 |
Musk
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Må jeg servere dessert?Vi har enda ikke orket dessert denne julen. Ikke har vi spist noe saerlig sött eller smaakaker, heller. Til gjengjeld har vi hatt forrett baade 1. og 2. dag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Jeg er ikke grei nok til å følge andres ønsker og tradisjoner bare fordi det er julaften, jeg gidder ikke bruke masse penger og tid på å servere mat jeg ikke liker selv, uavhengig av hvilken dag det er.
![]() |
![]() |
#94 |
Bedreviter
|
Jeg synes også ribbe er dølt, så det har vi ikke på julaften. |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
Det er det vel ingen som har sagt? Det som sies er at det er litt kjipt når man vet at gjestene ønsker og har lyst på dessert. Det er en ganske annen ting.
![]() |
#96 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Må jeg servere dessert?Hvis ingen i familien har lyst på dessert så er det jo ikke noe poeng å ha det. Hvis jeg skulle hatt gjester på julaften, som jeg ikke visste noe om dessertvanene til, så ville jeg servert en eller annen dessert likevel siden det er et festmåltid og mange syns dessert hører med. |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
intro
|
![]() |
![]() |
|
|