Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hva fikk dere for noe fint da?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-12-12, 00:54   #81
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva fikk dere for noe fint da?

Jøss.

Mine foreldre har råd til å gi oss sånt, men har aldri gjort det. Helt ok for meg. Forventer ikke sånt.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-12, 00:54   #82
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mirmell, her.

Men faren min svarte at det er vi har nytte av slike gaver, ikke den dagen de går bort og vi uansett arver veldig store verdier.

Det er jeg enig med han i, så om de har mulighet og vil gi store summer til dere nå, så er jo det supert.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-12, 00:58   #83
Mirmell
Bør lage seg en tittel selv

Mirmell sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Mirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Det er jeg enig med han i, så om de har mulighet og vil gi store summer til dere nå, så er jo det supert.

Det har de absolutt mulighet til og de ønsker å gi det. Vi forventer det ikke på noen måte, men det er jo mines foreldres valg og ønske. Svigerforeldrene mine er ufør begge to og av dem fikk vi gavekort på 1000 kroner (vi skal kjøpe nye kasseroller og det hadde vært litt heavy å sende med posten). Og for meg betydde det gavekortet like mye som tingene og pengene vi fikk av mine foreldre. Fordi jeg vet at svigerforeldrene mine gir etter den inntekten de har, på samme måte som foreldrene mine gjør det.

Gammel 26-12-12, 00:59   #84
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jøss.

Mine foreldre har råd til å gi oss sånt, men har aldri gjort det. Helt ok for meg. Forventer ikke sånt.

Man trenger jo ikke forvente store summer selv om man får dem. (Og blir glad for dem.)
Svigers har også råd til å gi oss "sånt",men vi forventer selvsagt ingenting. Men: vi hadde selvsagt takket og blitt glad om de valgte å dele ut penger nå og ikke når de en gang er borte. Vi hadde ikke takket nei, selv om det ikke var forventet.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-12, 01:02   #85
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jaja, så klart! Enig.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-12, 01:19   #86
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg fikk Sony PRS-T2 E-reader, hårføner, lekre sølvsko fra Roots, genser, sengetøy, hjemmestrikkede votter, grytekluter, negllakk, Tassimo Kaffemaskin m/en hel haug tilbehør, ullundertøy.

Mannen og jeg får mye fellesgaver, type sengetøy o.l. dette er noe vi trenger, men jeg syntes det er "kjedelig" å bruke penger på slikt, så da er det ypperlig å ønske seg det til jul.

Gammel 26-12-12, 01:29   #87
Tilde
Jordbærpiken

Tilde sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Tilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt likt
Standard

Dobbelt

Sist redigert av Tilde : 26-12-12 kl 01:30. Årsak: Postet 2 ganger
Tilde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-12, 01:30   #88
Tilde
Jordbærpiken

Tilde sin avatar

Tilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg er strålende fornøyd. Jeg fikk bare lyst å spørre om en ting: Hvor vanlig er det å få et høyt kontantbeløp av foreldre og svigerforeldre? i løpet av de siste årene har jeg lagt merke til at mange jeg kjenner får tusenvis av kroner av foreldrene sine til jul. Siden jeg nå leser om sofaer og sydenturer, så lurer jeg på om det stemmer også blant dere?

Både mine foreldre og svigerforeldre sitter godt i det, men vi får konsekvent gaver (ofte penger) til en verdi av 1000 kroner til jul. Altså til mannen og meg felles. Jeg er mer enn glad for dette, det er ikke et misunnelsesspørsmål jeg kommer med.

Foreldrene våre har god økonomi, og spesielt mine foreldre er opptatt av at vi skal få nå når vi trenger det, og at de ser at vi har glede av det. (Vi kan ikke ta det med i graven allikevel som min mor sier.)
De fikk aldri hjelp av sine foreldre, og er opptatt av at de vil gi nå, så lenge de har økonomi til det. (Sydentur spanderer de på oss tre søsken med familie, og de er selvsagt med selv. Utrolig kjekt, det har de gjort noen ganger.) Vi får slett ikke slike gaver/summer hver jul.

Svigers gir store summer en gang i blant, men heller sjelden. Normalt gir de 1000 kr til meg og mannen som vi kjøper noe til oss selv for.

Vi forventer ikke slike store gaver, men setter selvsagt stor pris på det de gangene vi får det. Det betyr ikke at vi ikke synes det er flott med 1000 kr de gangene vi får det, hvilket er de fleste gangene.

Tilde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-12, 01:41   #89
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Jeg fikk så mye fint. Fra mannen fikk jeg en genser og en stjernekikkert, fra barna en genser, en kaffekopp og en bodylotion.

De to gavene som traff meg mest i hjertet var fra to venninner. Begge to like overraskende, da vi ikke pleier å gi hverandre gaver.

Den ene kom fra ei som jeg også er i slekt med. Jeg trodde det var et bilde hun hadde laget, så overraskelsen var stor da jeg åpnet opp og fant en kjempefin ramme med et bilde av min mormor og morfar, med mamma som dåpsbarn inni. Jeg ble så glad at tårene presset på. Det bildet var bare så fint! Morfar kom veldig godt frem, noe jeg ble vanvittig glad for. Jeg har aldri fått oppleve han, men føler en veldig sterk knytting til han. Jeg har heller ingen bilder av han her hjemme, så det var virkelig flott. lotte mannen

Og bildet i seg selv oser av lykke. Mamma var deres eneste barn, og jeg ser hvor lykkelige de er på det bildet. Det skal få hedersplass i "hjertekroken" min her.

Den andre gaven kom fra verdens beste venninne. To typer te, en te-kopp og et tekst-bilde hvor teksten går på dette med vennskap. Det sa meg så utrolig mye!! Det skal også få plass i kroken min!!

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-12, 08:20   #90
Drømmedama
keep on dreaming

Drømmedama sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Jeg og Drømmemannen fikk flotte mamma- og pappakopper som de to yngste barna hadde dekorert i barnehagen, de var veldig fine. Og så har Storsøster brettet en nydelig kurv til meg i papir, hun er så flink til alt sånn bittesmått og pent. Jeg fikk ellers en lekker veske fra marc by marc jacobs, hudpleieprodukter, salatbolle og blomstervase vi ønsket oss, rødvin, sjokolade og en større pengegave fra svigerforeldrene mine.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-12, 08:27   #91
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg fikk en lekker koffert, tursekk, termos, vedkurv sammen med mannen og litt småting til huset. Mye praktiske gaver i år, men jeg er fornøyd.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-12, 08:53   #92
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sonja Sockersöt, her.

Vi pleier å få rundt en tusenlapp av mine foreldre, enten i kontanter eller noe vi ønsker oss.

Vi får alltid 1000,- hver av svigerforeldrene mine, og ungene får 700,- hver.
De er gamle og orker ikke gå i butikker lenger. Det er helt greit, men det har en tendens til å gå i det store hverdagsdragsuget.
I år skal derimot 1000-lappene legges i ny sofa. Det trengs!

Gammel 26-12-12, 10:17   #93
Anne C

Anne C sin avatar

Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Foreldrene mine gir gaver/gavekort til ca 1000 kr pr snute. I år fikk gutta våre og jeg penger, det er ikke vanlig. Foreldrene mine har nok penger, men gir ikke voldsomme gaver. For tre år siden fikk jeg og brødrene mine en Telemarksbunad hver, det var helt spesielt.

I år synes jeg at vi alle fire fikk veldig mye fint. Mannen tok av veldig, og har brukt fryktelig mye penger på meg. Det er ikke vanlig.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-12, 11:26   #94
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Vi fikk tapassett, sushisett, penger og gavekort. Jeg fikk også en puff jeg har ønsket meg av mannen, samt et smykke. Så ble det litt sminke, neglelakker, og selvsagt pysjen fra mamma. (Den er obligatorisk. )

Og de fineste gavene var selvsagt de barna har laget på skole og i barnehage.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-12, 11:38   #95
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Vi voksne får ikke så mye gaver, det er etter avtale. Vi fikk en gassovn til hytta av svigermor, det er ikke vedfyring der og hun er redd strømmen skal være borte lenge.
Ellers fikk vi ett år 20 000 av henne ett år. Ellers er det småting som en genser og sånt som er vanlige gaver hos oss.

Gammel 26-12-12, 11:47   #96
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 38
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Jeg var så dårlig julaften, at jeg helt glemte gavene fra ungene. Pakka dem opp nå. Fikk malt kopp av storebror og et maleri på lerret av lillebror. Fineste gavene! Og storebror var så stolt da vi pakka opp. Han kjeder seg sånn og bare sutrer om dagen, det blir lite action med sjukdom i hus, og det var veldig, veldig godt å se ham blid. Det smilet - beste gaven.

Gammel 26-12-12, 11:54   #97
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Vi får 500,- hver fra mamma og 500,- hver fra svigers.
I år spurte jeg mamma om jeg kunne bestille show med barnevakt, mens det fortsatt var billetter igjen, for pengene fra henne så det fikk vi.
Vi pleier også å kjøpe noe for svigers.

Gammel 26-12-12, 12:12   #98
Fjols

Fjols sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Fjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt likt
Standard

Vi fikk mye fint, jeg fikk Tassimo kaffemaskin av mannen og ungene. Veldig fornøyd med den ja.
Vi fikk sushi kokebok og sushisett fra svigersøsteren min. Gøy!

Hos svigers fikk vi en diger sautepanne og sausekasserolle. Vi får også masse små gaver fra svigermorjulenissen. Sysaker, håndduker og div.

Lillesøster hadde bakt serinakaker i barnehagen og lagt dem i et nydelig krukke som vi fikk.
Vi fikk også en lykt og en vase fra Tilbords, Cleo Home tror jeg.

Jeg fikk også en nydelig parfyme fra Nille,Black Onyx.*kremt* Men, det var fra en gammelonkel som hadde tenkt en fin tanke.

Mannen fikk iPhone dockingstasjon og verktøyoppheng fra oss.

Fjols er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-12, 12:28   #99
konsulenten
Passiv

Standard

Av eldstemann fikk jeg et skjevt og skakt brett som han har laget på sløyden.

Av mellomstemann fikk jeg et frimerkealbum som jeg hadde fra før. Han fant det blant gamle saker som ligger igjen etter meg hos foreldrene mine.

Av minstemor fikk jeg en liten eske med 7 kroner i, hvorav en dansk.

Svar med sitat
Gammel 26-12-12, 21:35   #100
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fibi, her.

Og de fineste gavene var selvsagt de barna har laget på skole og i barnehage.

Dette er gavene jeg setter høyest. Det er så stas for de fryder seg virkelig over å gi disse gavene.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:33.