Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Bytting av julegaver

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-12-12, 22:01   #81
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bytting av julegaver

Jeg må bare inn for å fortelle at Secunda (7) i dag byttet inn et paljettskjørt i en ulltrøye. Hva gir dere meg?

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-12, 22:16   #82
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Jeg må bare inn for å fortelle at Secunda (7) i dag byttet inn et paljettskjørt i en ulltrøye. Hva gir dere meg?

Fornuftig ung dame med sans for kvalitet!

Gammel 28-12-12, 22:35   #83
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av bai, her.

Er det ikkje vanleg å spørre kva storleik barn skal ha, før ein kjøper klede? Eg har ofte denne samtalen med svigerinna mi:
- Kva ønsker jentene seg?
- Blablabla- også ulltøy.
- Ulltøy? Ja, er det framleis 128?
- Nei 136.
- Ok.

Jeg spør som regel, i alle fall om barnet er stort/lite/veldig slank/rund. Og størrelser er vanskelig, en gutt jeg trodde var akkurat like stor som vår pode brukte to størrelser over i klær faktisk. Det hadde jeg aldri gjettet.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-12, 22:45   #84
zinatara
Bør lage seg en tittel selv

zinatara sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Jeg sier i fra "ulltøy str. 98" og likevel fikk vi en del ulltøy str. 110, så det ikke skulle være for smått. Jadda.

Det har vært det store problemet med barselgaver her. Folk skal alltid kjøpe stort for å forsikre seg om at det blir brukt. Men når man får vinterdress i str. 68 til en novemberbaby, så passer den ikke før det nærmer seg sommer.

Her har det vært mest feil på størrelser på det som kommer fra de eldre i familien. Og jeg skjønner jo at damer på 80+ kanskje ikke har full oversikt over barnets alder eller hva de ulike størrelsene tilsvarer.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-12, 22:50   #85
ingling

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Jeg pleier også å spørre, men reagerer ikke nevneverdig på at noe av ullen vi fikk til vesla nå var i 92 i stedet for 86. Hun kommer jo til å trenge 92 til høsten igjen, tenker jeg. No big deal. Hvis det hadde vært det hadde jeg byttet. Klarer ikke å irritere meg over sånt, jeg.

Gammel 28-12-12, 22:53   #86
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi ønsket oss ull i 86 i fjor, og den ulla vi fikk i 92, som jeg tenkte det samme som deg om ingling, vokste han fra i løpet av sommeren i år. Flaks at det var en innmari kald sommer så vi fikk brukt den.

Jeg irriterer meg heller ikke altså, det skal mye til før jeg irriterer meg. Jeg bare synes det er rart at de kjøper to str større enn de får "opplyst".

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-12, 23:05   #87
ingling

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Ah, den ser jeg. Like greit å bytte da, ja. Hun vår vokser saaakte, og så har vi jo en til på vei, så jeg satser på at det går bra. Jeg har ikke spesifisert størrelse til alle, så skjønner jo at noen (ut i fra sine egne barn som er *litt* større enn min lille snupp) tenker at 92 er lurt.

Men altså, klær i feil størrelse må da virkelig være greit å bytte.

Gammel 28-12-12, 23:14   #88
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Blogginnlegg: 53
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Det som er irriterende, det er å ha en nær slektning som får los med en gang konseptet er bod+torget+billig. De gavene er det ikke mye bytterett (eller byttemulighet) på. I og for seg uproblematisk det, dersom de hadde vært brukbare i utgangspunktet.

Men, men. Aldri så galt at det ikke er godt for noe, forsyner det lokale loppemarkedet med et og annet.

Gammel 29-12-12, 00:00   #89
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Jeg sier i fra "ulltøy str. 98" og likevel fikk vi en del ulltøy str. 110, så det ikke skulle være for smått. Jadda.

Svigermor er motsatt. "Ja, jeg vet du sa 134/140, men damen i butikken vet jo bedre enn deg, og hun sa at 128 er 8 år og jentene er jo faktisk bare 7".
Skjer hvert år, bare bytt ut årstall og str. Fint ulltøy, men kan heller ikke byttes.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-12, 00:12   #90
celebelen
Dragedytteren

celebelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Ville bruker str 104/110, og fikk badekåpe i størrelse 8 år til jul. Med påbrodert navn... Mannen og jeg fikk hvert vårt lilla badehåndkle med påbrodert navn, sikkert fordi jeg ønsket meg lyse håndhånklær til bursdagen.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-12, 07:46   #91
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av celebelen, her.

Mannen og jeg fikk hvert vårt lilla badehåndkle med påbrodert navn,

Blir fint på badestranda!

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-12, 08:06   #92
Nip

Medlem siden: Oct 2010
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Bedre å bytte til noe man faktisk har lyst til å bruke eller har lyst på

Tror også givere av gaver ikke ønsker at man bruker f.eks ett deksel man ikke synes er like fint bare fordi det er gave...

Nip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-12, 09:48   #93
ming
i tåkeheimen

ming sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Jeg tenker at bytting er helt OK. Ingen vits i å ha skapet fullt av ting man aldri vil bruke.

I år bytter mellomste en legoeske (han hadde akkurat samme fra før) i en annen legoeske.

Eldste bytter noe klær. Det er jammen ikke lett å treffe på både smak og størrelse til en 12-13-åring, så da er det veldig kjekt når klærne er kjøpt i en av kjedene. Litt frustrerende dog med en nær slektning som, tross detaljert ønskeliste med presisert størrelse, kjøper alt for små klær, og tar bort lappene... Snakk om penger ut av vinduet! Og de har jo sett ungen, så de må jo vite at hun er lengre enn sin mor og tidlig utviklet, så det bør jo plinge en liten bjelle, sånn at man ikke kjøper 12-års-størrelse til en jente som bruker størrelse M. Broren på straks 10, bruker 12 år, men han var ikke interessert i å overta klær med tydelig jentepreg.

(Ja, nå høres jeg sur og utakknmelig ut, men dette skjer hvert år, og det er som sagt en nær slektning, så det vitner mest om manglende interesse. Og hva er greia med å ta av lappene???)

Gammel 29-12-12, 09:52   #94
Huldra
Ferdig!

Huldra sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Ja, vi har også fått plagg til ungene i feil str hvor lappene er borte i år. Kjip. De blir aldri å passe for når de passer i midjen er de alt for korte. Heldigvis var det meste brukene og vi trenger ikke bytte noe av det andre.

Gammel 29-12-12, 09:59   #95
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av ming

Ja, nå høres jeg sur og utakknmelig ut, men dette skjer hvert år, og det er som sagt en nær slektning, så det vitner mest om manglende interesse. Og hva er greia med å ta av lappene???

For en idiotisk ting å gjøre.

Gammel 29-12-12, 10:24   #96
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Her henger lappene på(får alltid klær fra oldefaren), men bytting er vanskelig all den tid nærmeste butikk ligger 4 timers kjøring herifra. Nå treffer de stort sett på størrelse, evt så er det litt stort. Eneste gangen de har bommet var i fjor til jul, da fikk storebror en genser han kunne bruke en gang før den krympet litt i vask og dermed var for liten. Og litt pussig at det var akkurat i fjor de bommet for da hadde de truffet storebror på sommeren og kommentert hvor lang han var.

Gammel 29-12-12, 11:52   #97
Luvi
En anelse distre

Luvi sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Vesla her fikk også 3 plagg uten lapper. Størrelsene var fra 92-98, dvs alt for lite. Alla fra samme person som vet godt at jenta er 4, ikke 2. Nå er kona hans fra Vietnam så det kan jo hende lappene mangler fordi de er handlet der.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-12, 15:36   #98
Stellebord

Stellebord sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Bytting av julegaver

I år har vi byttet: to Bodum termokopper som vi hadde fra før (byttet til skåler fra Iittala) og en mummikopp (byttet til annen mummikopp), et ullsett og en treningstights i feil størrelse. Jeg ser virkelig ikke noe galt i å bytte noe som ellers ikke vil bli brukt.

Gammel 29-12-12, 17:15   #99
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Jeg har byttet et par votter i str 10 til et par i str 8. Det ble ikke de samme, og jeg måtte betale et mellomlegg. Men så har jeg i alle fall gode votter.

Frøkna skal bytte en MyLittlePony-eske hun hadde fra før, og minien skal bytte en Legoeske han hadde fra før. Ellers er alt annet midt i blinken og ingenting kommer til å havne innerst i skapet.

Gammel 29-12-12, 17:41   #100
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå har eg forresten rydda litt i kjøkkenskapa for å få plass til å ta i bruk det nye kvardagsserviset og eg har aldri blitt meir sikker på at det er ein fin ting å bytte gaver ein ikkje får brukt. Eg har sortert ut ei heil pappeske med krus vi har to og to like av. Så nå diskuterer vi om det skal på hytta, loppemarked eller ned i kjellaren...

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:49.