|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#81 |
kamerat
|
![]() Sv: Bytting av julegaverJeg må bare inn for å fortelle at Secunda (7) i dag byttet inn et paljettskjørt i en ulltrøye. Hva gir dere meg?
![]() |
#82 |
By the Sea
|
![]() Sv: Bytting av julegaver
![]() |
#83 |
Absolute Beginner
|
Jeg spør som regel, i alle fall om barnet er stort/lite/veldig slank/rund. Og størrelser er vanskelig, en gutt jeg trodde var akkurat like stor som vår pode brukte to størrelser over i klær faktisk. Det hadde jeg aldri gjettet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det har vært det store problemet med barselgaver her. Folk skal alltid kjøpe stort for å forsikre seg om at det blir brukt. Men når man får vinterdress i str. 68 til en novemberbaby, så passer den ikke før det nærmer seg sommer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
|
![]() Sv: Bytting av julegaverJeg pleier også å spørre, men reagerer ikke nevneverdig på at noe av ullen vi fikk til vesla nå var i 92 i stedet for 86. Hun kommer jo til å trenge 92 til høsten igjen, tenker jeg. No big deal. Hvis det hadde vært det hadde jeg byttet. Klarer ikke å irritere meg over sånt, jeg.
![]() |
#86 |
|
![]() Sv: Bytting av julegaverVi ønsket oss ull i 86 i fjor, og den ulla vi fikk i 92, som jeg tenkte det samme som deg om ingling, vokste han fra i løpet av sommeren i år. Flaks at det var en innmari kald sommer så vi fikk brukt den.
![]() |
![]() |
#87 |
|
![]() Sv: Bytting av julegaverAh, den ser jeg. Like greit å bytte da, ja. Hun vår vokser saaakte, og så har vi jo en til på vei, så jeg satser på at det går bra. Jeg har ikke spesifisert størrelse til alle, så skjønner jo at noen (ut i fra sine egne barn som er *litt* større enn min lille snupp) tenker at 92 er lurt.
![]() |
#88 |
koko
|
![]() Sv: Bytting av julegaverDet som er irriterende, det er å ha en nær slektning som får los med en gang konseptet er bod+torget+billig. De gavene er det ikke mye bytterett (eller byttemulighet) på. I og for seg uproblematisk det, dersom de hadde vært brukbare i utgangspunktet.
![]() |
#89 |
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
Svigermor er motsatt. "Ja, jeg vet du sa 134/140, men damen i butikken vet jo bedre enn deg, og hun sa at 128 er 8 år og jentene er jo faktisk bare 7". |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Dragedytteren
|
![]() Sv: Bytting av julegaverVille bruker str 104/110, og fikk badekåpe i størrelse 8 år til jul. Med påbrodert navn... Mannen og jeg fikk hvert vårt lilla badehåndkle med påbrodert navn, sikkert fordi jeg ønsket meg lyse håndhånklær til bursdagen.
![]() |
#92 |
Medlem siden: Oct 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bytting av julegaverBedre å bytte til noe man faktisk har lyst til å bruke eller har lyst på |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
i tåkeheimen
|
![]() Sv: Bytting av julegaverJeg tenker at bytting er helt OK. Ingen vits i å ha skapet fullt av ting man aldri vil bruke.
![]() |
#94 |
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
![]() Sv: Bytting av julegaverJa, vi har også fått plagg til ungene i feil str hvor lappene er borte i år. Kjip. De blir aldri å passe for når de passer i midjen er de alt for korte. Heldigvis var det meste brukene og vi trenger ikke bytte noe av det andre.
![]() |
#95 |
Ringskrømt
|
For en idiotisk ting å gjøre.
![]() |
#96 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: Bytting av julegaverHer henger lappene på(får alltid klær fra oldefaren), men bytting er vanskelig all den tid nærmeste butikk ligger 4 timers kjøring herifra. Nå treffer de stort sett på størrelse, evt så er det litt stort. Eneste gangen de har bommet var i fjor til jul, da fikk storebror en genser han kunne bruke en gang før den krympet litt i vask og dermed var for liten. Og litt pussig at det var akkurat i fjor de bommet for da hadde de truffet storebror på sommeren og kommentert hvor lang han var.
![]() |
#97 |
En anelse distre
Medlem siden: Feb 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bytting av julegaverVesla her fikk også 3 plagg uten lapper. Størrelsene var fra 92-98, dvs alt for lite. Alla fra samme person som vet godt at jenta er 4, ikke 2. |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Re: Bytting av julegaverI år har vi byttet: to Bodum termokopper som vi hadde fra før (byttet til skåler fra Iittala) og en mummikopp (byttet til annen mummikopp), et ullsett og en treningstights i feil størrelse. Jeg ser virkelig ikke noe galt i å bytte noe som ellers ikke vil bli brukt.
![]() |
#99 |
Kom ut av tellinga.
|
![]() Sv: Bytting av julegaverJeg har byttet et par votter i str 10 til et par i str 8. Det ble ikke de samme, og jeg måtte betale et mellomlegg. Men så har jeg i alle fall gode votter.
![]() |
#100 |
Librocubicularist
|
![]() Sv: Bytting av julegaverNå har eg forresten rydda litt i kjøkkenskapa for å få plass til å ta i bruk det nye kvardagsserviset og eg har aldri blitt meir sikker på at det er ein fin ting å bytte gaver ein ikkje får brukt. Eg har sortert ut ei heil pappeske med krus vi har to og to like av. Så nå diskuterer vi om det skal på hytta, loppemarked eller ned i kjellaren...
![]() |
![]() |
|
|