|
Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#81 |
Snikende Ullteppe
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: [Spinoff] Er det noen bøker som har (midlertidig) ødelagt lesegleden din?Karl Ove Knausgård. Punktum.
![]() |
#82 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: [Spinoff] Er det noen bøker som har (midlertidig) ødelagt lesegleden din?Harry Potter-bøkene har gjort noe med lesegleden min.
![]() |
#83 |
intro
|
![]() Sv: [Spinoff] Er det noen bøker som har (midlertidig) ødelagt lesegleden din?
hvordan kan du si noe sånt om verdens fineste bok?
![]() |
![]() |
#84 |
Textrovert
|
![]() Sv: [Spinoff] Er det noen bøker som har (midlertidig) ødelagt lesegleden din?Jeg må si det at jeg ble rimelig lei da jeg leste The Fellowship of the Ring i sommer. Jeg har begynt på The Two Towers, men merker at jeg knapt orker å åpne boka. Men jeg skal lese hele LOTR. Bare så at ingen kan si at jeg ikke vet hva jeg snakker om.
![]() |
#85 |
i vesterled
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: [Spinoff] Er det noen bøker som har (midlertidig) ødelagt lesegleden din?
Jeg er enig med D'Arcy her. Pinte meg også gjennom flere bind av Min Kamp. Ikke mer Knausgård på meg heller. (Sorry, Bluen!) |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Fola Blakken
|
![]() Sv: [Spinoff] Er det noen bøker som har (midlertidig) ødelagt lesegleden din?Knausgård fenget i alle bind, men jeg njettet over diktanalysen i siste bind. En tid for alt var også strålende.
![]() |
![]() |
#87 |
flisespikker
|
![]() Sv: [Spinoff] Er det noen bøker som har (midlertidig) ødelagt lesegleden din?Jeg orker sjelden å lese ferdig bøker jeg virkelig ikke liker, og kan i alle fall ikke huske å ha mistet lysten til å lese på grunn av en dårlig bok. Da kanskje heller, som noen var inne på, ha liten lyst til å begynne på noe nytt (og sikkert dårligere) etter en spesielt god leseopplevelse.
![]() |
#88 |
Søt og rar
|
![]() Sv: [Spinoff] Er det noen bøker som har (midlertidig) ødelagt lesegleden din?Jeg skal ikke begynne å kalle Virginia Woolf dårlig eller noe,
![]() |
#89 |
Snikende Ullteppe
Medlem siden: Nov 2007
Fordi jeg satt stucked på sykehuset og måtte ha noe å lese. En "barmhjertig" sjel hadde kjøpt disse til meg og det var det jeg hadde for hånden.
![]() |
#90 |
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() Sv: [Spinoff] Er det noen bøker som har (midlertidig) ødelagt lesegleden din?Bernard Hvals bekjennelser av Lars Saabye Christensen. Det var den eneste boken jeg tok med på ferie i sommer. Måtte lese den ut. Jeg er fortsatt irritert på historien. Doktorens banning er glemt, men fortelleren utelot viktige hendelser underveis, ting leseren måtte tenke seg til, og jeg tenker fortsatt. Det er problemet. Jeg skal sjekke FP før jeg velger kun en bok på tur igjen.
![]() |
#91 |
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
![]() Sv: [Spinoff] Er det noen bøker som har (midlertidig) ødelagt lesegleden din?Jonas Lies Kommandørens Døtre var definitivt ingen høydare da jeg som vidløftig 15-åring fikk denne i hånda fra en snill politimann. Etter en heftig uke i Amsterdam og Rotterdam skjedde det uunngåelige at jeg ble hanket inn av politiet. Hjemreisen ble ikke akkurat fikset på et blunk, så jeg tilbrakte noen veldig lange og kjedelige dager i en celle på politistasjonen. Den snille politimannen tok en tur på det norske konsulatet og kom altså tilbake med denne boka. Problemet var likevel ikke innhold og story, det var språket. Veldig gammelt a la mig, dig, øie osv. Jeg sleit seriøst. Har faktisk ikke lest Jonas Lie etterpå. Det til tross for at jeg elsker mange norske klassikere forfattere som Ibsen, Garborg, Kielland, Skram m.fl. |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
intro
|
ja, hadde du sett min tråd om boka, ville du nok ha tatt med deg noe annet i tillegg.
![]() |
![]() |
#93 |
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() Sv: [Spinoff] Er det noen bøker som har (midlertidig) ødelagt lesegleden din?'En flyktning krysser sitt spor'. Den er uferdig. Den ble for vanskelig å ta innover seg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Textrovert
|
No shit. Så går de litt. Å! Noe skummelt rører seg i det fjerne. Så går de litt igjen. Beskrivelse av flora og fauna. Noe vagt interessant skjer. Så går de litt igjen. Så synger de en dørgende kjedelig sang. Å! Noe skummelt rører seg i det fjerne. Så går de litt igjen. Ah, endelig – noe vagt relatert til den der teite ringen skjer. Så går de litt igjen. Og synger nok en dørgende kjedelig sang. Beskrivelse av flora og fauna, vær og føreforhold. Å! Noe skummelt rører seg i det fjerne ... Ad nauseum.
![]() |
#95 |
|
Antikrist! :skingrestemme: |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
kamerat
|
![]() Sv: [Spinoff] Er det noen bøker som har (midlertidig) ødelagt lesegleden din?– Mamma? Det gjør ikke noe om vi hopper over de sangene, altså!
![]() |
#97 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: [Spinoff] Er det noen bøker som har (midlertidig) ødelagt lesegleden din?Divine: |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Borte
|
![]() Sv: [Spinoff] Er det noen bøker som har (midlertidig) ødelagt lesegleden din?Jeg skal bare så aldri lese Ringenes herre.
![]() |
#99 |
Textrovert
|
Three movies of people walking. Joda, har sett den. Og en mer treffende beskrivelse skal man lete lenge etter.
![]() |
#100 |
kamerat
|
![]() Sv: [Spinoff] Er det noen bøker som har (midlertidig) ødelagt lesegleden din?Og så er jeg ekstremt nøye med alvisk uttale, så klart. A Elbereth Gilthoniel!
![]() |
|
|