Vil noen lære meg å strikke?
Ja, er det noen som vil ta på seg å lære meg å strikke? 
Jeg har lenge trodd at jeg det er klin hakke umulig for meg å lære å strikke, men etter å ha lekt litt med en trådbit/prøvelapp, ser det ut som om det kanskje er håp for meg enda, så lenge garnet og pinnene ikke er alt for tynne.
Men jeg må jo ha noe å prøve meg på. Det er så hinsides uaktuelt å strikke "skjerf", med andre ord rett frem og tilbake i det uendelige som på barneskolen. (Ikke minst fordi det siste skjerfet jeg prøvde å strikke ble så stivt at det kunne stått av seg selv hvis jeg hadde fullført det, så jeg har mista litt lysta på skjerf!)
Jeg kan ingenting om hverken garntyper, oppskrifter, teknikker eller pinner. Jeg kan legge opp masker, såvidt strikke rett, kan i teorien strikke vrangt, men synes det er knotete og vanskelig. Jeg er rett og slett en håndarbeidsnoldus. Men jeg har veldig lyst til å bli en "håndarbeider"! Hvertfall lære meg helt enkle ting. Så da må man be om hjelp, har jeg hørt.
Det jeg har av utstyr er strikkepinnepar i størrelser fra 2 mm. - 10 mm. og 16 størrelser der i mellom. Garn har garnbutikken, så det kan jeg få tak i. 
Så, er det noen som har tips til enkle ting en nybegynner med null erfaring og mye vilje kan ha håp om å klare? (Gjerne med iddjått-sikker forklaring/oppskrift også, hvis det finnes. )