|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#81 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: (Spin-off): Menn i rosa-Shabby-chic-hjemVi bestemmer sammen hvordan vi vil ha det hjemme. Men han sier også at det og det kan jeg bestemme. Andre ting har han mer mening om enn meg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
![]() Sv: (Spin-off): Menn i rosa-Shabby-chic-hjem
![]() |
#83 |
![]() Sv: (Spin-off): Menn i rosa-Shabby-chic-hjemVi har faktisk et gjøkur til tross for at vi ikke bor i en sveitservilla. Den kjøpte vi sammen i Østerrike for hundre år sammen, og har en ganske synlig plass på stua. |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Medlem siden: Jan 2011
![]() Sv: (Spin-off): Menn i rosa-Shabby-chic-hjemNå er ikke jeg den aller mest interiørfokuserte, selv om jeg nok kunne brukt mer penger på det om jeg hadde hatt det. Og jeg er overhodet ikke shabby chic typen. Men jeg kan nok se for meg at huset hadde sett annerledes ut dersom jeg var singel ja. For jeg er nok mer fargerik av meg enn det mannen er. |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Endelig mamma
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: (Spin-off): Menn i rosa-Shabby-chic-hjemOm jeg nå noen gang ytrer meninger om interiør, så heller jeg vel mer mot "dansk design" enn shabby chic eller rosemaling. Men når det kommer til stykket så bor jeg og min mann i et gjennomført IKEA- og arvegods-hjem, og strengt tatt så trives vi veldig med det.
![]() |
#86 |
søt
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: (Spin-off): Menn i rosa-Shabby-chic-hjem<----- har gjøkur, mannen i huset grøsser, men pga han så har vi også gevir, kompromiss kalles det vel.
![]() |
#87 |
![]() Sv: (Spin-off): Menn i rosa-Shabby-chic-hjemJeg digger gjøkuret vårt, selv om vi aldri bruker det. Orker ikke bråket den lager. Tikker og galer og sånt. Hater tikkelyder. |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Endelig mamma
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: (Spin-off): Menn i rosa-Shabby-chic-hjemFor øvrig kan det virke som om jeg kanskje er i mindretall som dame i alle fall i denne tråden, ift det at hos oss er det jeg som er mest opptatt av å ha en god TV og slikt. Mannen min har to ganger kjøpt surroundsound-system til meg som et forsøkt på å gjøre opp for at han stort sett aldri gidder å bli med meg på kino.
![]() |
#89 |
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
![]() Sv: (Spin-off): Menn i rosa-Shabby-chic-hjemJeg og mannen er salig samstemte, med hjerter og susseogklemmesmilefjæææs, når det kommer til interiør. Heldigvis. Han er rørende engasjert når det kommer til kule gardiner eller et stilig salongbord, og elsker å pynte til jul og å innrede rom, så jeg kunne ikke drømme om å kjøre på med blonder og wannabe-slitte møbler bare fordi jeg syntes det var fint. Jeg synes faktisk holdningene endel av disse bloggerne uttrykker, er ganske respektløst overfor de partnerne de tross alt har valgt å bo i hus med.
![]() |
![]() |
#90 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: (Spin-off): Menn i rosa-Shabby-chic-hjemMen altså - er ikke saken den at de voksne som bor i et hjem, skal få være med på å bestemme? jeg har en venninne som bor i et hyperminimalistisk hjem sammen med arkitektkjæresten og vet at hun godt kunne tenke seg litt mer kos og litt mindre stramme linjer i heimen. Og da blir jo de stramme opplest-god-smak-linjene de har i hjemmet egentlig like lite PK som rosa shabby-interrør? Og da er det vel ikke rosa som er problemet, egentlig?
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Nettopp.
![]() |
![]() |
#92 |
koko
|
![]() Sv: (Spin-off): Menn i rosa-Shabby-chic-hjemHer er det jeg som bestemmer hva/hvordan vi skal ha det, bare jeg bestemmer det som sambo har tenkt at vi skal ha.
![]() |
#93 |
can-jur
|
Nå ble jeg glad. Vi bor i en laftet tømmer bygning fra 1700 og har beholdt mye av det orginale, hvilket betyr at jeg bor delvis i furuhelvete og delvis i farger/pynt som var vanlig på 1890 tallet. Det er ikke særlig moderne og lite å blogge om. Men mannen passer inn da, det skal han ha
![]() |
![]() |
#94 |
Fortynnet
|
![]() Sv: (Spin-off): Menn i rosa-Shabby-chic-hjemVi er nokså enige om hvordan vi skal ha det i huset, heldigvis. Mannen min er absolutt ikke typen som ville latt seg overkjøre av en fjær- og blondeinteriørstil. Som eneste hunkjønn i en familie på seks, så ville det vært nokså absurd om jeg hadde kjørt stilen med hvite sofatrekk, rosa puter og perlepynt på lampene. Nå har ikke det vært noe ønske hos meg heldigvis, så det har ikke vært noe offer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Jepp. Det er jo ikke bedre om den man bor sammen med er en hipsternisse som insisterer på å gjennomføre sine preferanser, om enn mer anerkjent blandt De Som Har God Smak enn f.eks. Shabby Chick, på bekostning av den man bor sammen med uansett hvordan der ser ut hjemme hos dem.
![]() |
#96 |
koko
|
![]() Sv: (Spin-off): Menn i rosa-Shabby-chic-hjemJeg synes interiørblogger er noe av det mest kjedelige på hele verdsveven, men det skjer at jeg ser innom noen av dem en sjelden gang. Og uansett stil, jeg ser jo at det er pent på sitt vis, eller stilig. Og, for meg, konstruert. Jeg hadde følt at jeg bodde i en kulisse.
![]() |
#97 |
www.bomulls.no
|
![]() Sv: (Spin-off): Menn i rosa-Shabby-chic-hjemJeg har helt klart den største interessen, men ting finner sin plass i enighet eller ved kompromiss, som regel. Ellers er det nok jeg som styrer mest, jeg kjøper ofte det jeg liker og synes er fint/passer inn, og han godtar det. Men vil jeg male, får jeg vær så god og male selv. For å si det sånn. Og noe rosa prinsessehjem ville aldri ramla meg inn i måneskinn, hvilket jeg tror han er rimelig takknemlig for.
![]() |
#99 |
Engel med shit på vingene
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Signerer. Men nå er jeg ei IKEA-dame, og det er nærmere mannens smak enn shabby chic.
![]() |
#100 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: (Spin-off): Menn i rosa-Shabby-chic-hjemJeg har englevinger (i blyramme) i huset mitt. Og en gedigen prismelysestake på spisestuebordet. Og himmelseng.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|