Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hva spiste du før, men ikke nå lenger?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-03-13, 23:30   #1
gullet
stille

gullet sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva spiste du før, men ikke nå lenger?

HaPå-sjokoladepålegg,
Sunda,
Banos,
hermetisk torskerogn,
lever,
kinakål(thousand islanddressing har jeg aldri likt),
Svinefilet Oscar,
ingefærøl,

Og sikkert mye mer. Det er mye som ikke finnes lenger.

Gammel 07-03-13, 23:39   #2
Luvi
En anelse distre

Luvi sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av gullet, her.

HaPå-sjokoladepålegg,
Sunda,
Banos,

Ja, her har du noe også ja.

Legger til
Nøtte og sjokade.

Vokste opp med sukkerpålegg, ingen grenser visstnok. Nå er det sjeldent slike pålegg her i hus, nesten aldri når jeg tenker meg om.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-13, 23:45   #3
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Løvbiff spiste jeg en del. Det hadde jeg ikke orket lenger.

Ellers så kom jeg nå på spiralloff, finbrød og ikke minst pariserloff. Finnes dette fortsatt i Trondheim?

Gammel 07-03-13, 23:50   #4
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Kom på, ikke akkurat mat da men når vi var godtesyke og ville ha noe godt så fikk vi havregryn med sukker på oppi en kopp og spiste med skje.

Gammel 08-03-13, 09:23   #5
Morella
Superbasinella

Morella sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Ellers så kom jeg nå på spiralloff, finbrød og ikke minst pariserloff. Finnes dette fortsatt i Trondheim?

Finnes ikke dette i resten av landet?

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-13, 09:30   #6
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Dette kan jeg glatt sitere, men liker kinakål til det den er ment til, altså stekt.
Jeg vil også legge til:
Spagetti Rimini
Toro glass (sur søt osv)
Toro posesupper og gryteretter
Joikakaker
Hermetiske kjøttkaker i brun saus, og egentlig det meste av hermetikk
Sånne kyllingretter i aluminiumsform

Opprinnelig lagt inn av gullet, her.

HaPå-sjokoladepålegg,
Sunda,
Banos,
hermetisk torskerogn,
lever,
kinakål(thousand islanddressing har jeg aldri likt),
Svinefilet Oscar,
ingefærøl,

Og sikkert mye mer. Det er mye som ikke finnes lenger.

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-13, 17:27   #7
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Eggedosis gikk det en del i og

Åherregud ja. Eggedosis med O'boy-pulver, vaniljesukker og kokosmasse.

Gammel 09-03-13, 21:04   #8
Strutsen
TittelTøs

Strutsen sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Urban sunnmøring
Blogginnlegg: 41
Strutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Enhjørning, her.

Åherregud ja. Eggedosis med O'boy-pulver, vaniljesukker og kokosmasse.

Strutsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-13, 14:38   #9
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Strutsen, her.

Ja, det var mektige greier.

Gammel 07-03-13, 23:25   #10
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

sånne pastaretter i pose, pasta di parma og sånn, spiste jeg mye som student. uncle bens sursøt saus fra glass, torogryter, og fløtegratinerte poteter fra pose.

Gammel 07-03-13, 23:39   #11
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sånne lørdagskyllinger kjøpte vi alltid fra Danmark husker jeg. Jeg syntes enda de er OK, men kjøper dem aldri.

Gammel 08-03-13, 08:21   #12
Nuppa
Superduperaktiv

Nuppa sin avatar

Nuppa er populærNuppa er populærNuppa er populærNuppa er populær
Standard

Spagetti ala Capri
Lørdagskylling og ris med Ravigottesaus
Seibiff med løk
Løvstek
Hapå, Sunda, Gomme -alle tre pålegg jeg fikk hos besteforeldrene mine.
Terteskjell med fyll
Lungemos (det hadde vi ofte fordi det var så billig, jeg kjenner jeg brekker meg ved tanken nå )

Nuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-13, 09:13   #13
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nuppa, her.

Terteskjell med fyll

Åh, det er jo såå godt. Det må jeg snart lage igjen! Ungene her elsker det.

Gammel 08-03-13, 09:28   #14
Sonar

Sonar sin avatar

Hvor: i et hus med fantatisk utsikt og med verdens beste naboer
Blogginnlegg: 31
Sonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Masse her som jeg aldri spiser lengre av ymse årsaker:

Terteskjell med fiskeboller og erter
Kinakål
Toro lasagne
Toro gryteretter
Lørdagskylling
Løvbiff (kjøpte det her om dagen for å ha i pitabrød, bare for å teste...ikke noe godt lengre)
Champignon på boks

Og ikke glemme maxboller. Det var ynglingsretten til min eks, og vi spiste det mye. Husker jeg prøvde å servere ungene det for noen år siden.... de likte det ikke. Er ikke vant med boksmat. Tror de knapt vet hva boksmat er.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg maxboller.jpg (23,4 KB, 1 visninger)
Sonar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-13, 09:29   #15
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men altså, det var da veldig til samlet front mot den stakkars lørdagskyllingen? Det er jo ikke noe annet enn marinerte kyllingbiter i en form? (Det finnes selvsagt kylling av bedre kvalitet, og det er sikkert for mye salt i den, men ekkelt?)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-13, 09:38   #16
vixen

vixen sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Men altså, det var da veldig til samlet front mot den stakkars lørdagskyllingen? Det er jo ikke noe annet enn marinerte kyllingbiter i en form? (Det finnes selvsagt kylling av bedre kvalitet, og det er sikkert for mye salt i den, men ekkelt?)

Bortsett fra at jeg ikke kommer på å kjøpe det så kunne jeg nok spist dette. Smaker jo kylling med grillkrydder gjør det ikke?

Jeg var dritmisunnelig på min venninne som hadde grilla kylling fra ferskvaren til middag hver fredag. Med spiralloff, potetgull og salat til.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-13, 09:53   #17
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi spiste ofte sånn kylling i form på åttitallet og sikkert litt på nittitallet også, jeg husker ikke den som ekkel i det hele tatt.

Den ble forresten ikke bare varmet i ovnen, kyllingen var rå og ble stekt i ovnen.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-13, 10:01   #18
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Einaste eg kan komme på er marsipankake laga av potetmjøl. Det var så ekstremt godt men bakaren som laga det er nedlagt.

Ellers spise eg både løvbiff og kinakål enda. Kinakål er faktisk veldig godt i enkelte rettar! Og når det er løvbiff, pommes frites og salat til lørdagsmiddag er det vill jubel i heimen!

Gammel 08-03-13, 10:11   #19
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er ikke uvanlig å bruke potetmel i sukkerbrød.

Meksikansk gryte er en matrett jeg nesten kan ha mareritt om.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-13, 10:19   #20
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Det er ikke uvanlig å bruke potetmel i sukkerbrød.

Meksikansk gryte er en matrett jeg nesten kan ha mareritt om.

Veit det, men denne var så spesielt god

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:04.