Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Angående antrekk i konfirmasjon

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-04-07, 19:49   #1
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Angående antrekk i konfirmasjon

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

I eksklusiv a1 (gj ty., eng. fra mlat, eg 'som andre er utelukket fra') som er forbeholdt noen utvalgte; fornem, luksuriøs e-e kretser / ha e-e retter / et e-t intervju intervju gitt til bare én avis e l / e-e forretninger II eksklusiv el. eksklusive adv (fra mlat) ikke medregnet, fraregnet, unntatt, mots *inklusive pris kr 200 e- moms / e- emballasje

http://www.dokpro.uio.no/perl/ordbok...&OPP=eksklusiv

Pøh. Her skulle jeg komme med intelligente utsagn om forskjellige oppfatninger av ordet "eksklusiv", og så trekker du frem en ordbok.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-07, 19:58   #2
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Re: Sv: Angående antrekk i konfirmasjon

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Pøh. Her skulle jeg komme med intelligente utsagn om forskjellige oppfatninger av ordet "eksklusiv", og så trekker du frem en ordbok.

Fnis.

Man kan alltid stole på safran.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-07, 20:54   #3
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Re: Sv: Angående antrekk i konfirmasjon

Opprinnelig lagt inn av Berglijot, her.

Fnis.

Man kan alltid stole på safran.

Gammel 25-04-07, 21:00   #4
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Berglijot, her.

Hvorfor det? En kjole er en kjole. Enten er den pen eller ikke. Enten passer den til anledningen eller ikke. At den er eksklusiv er virkelig noe jeg aldri har tenkt på før jeg entret dette forumet.

Hva legger du egentlig i ordet eksklusiv? Hva hører du når hun sier den er eksklusiv? For det er jo det hun prøver å poengtere, - det du skriver, at den ikke er så hverdagslig som den kan se ut til på bildet, og at siden stoffet er fint /eksklusivt så mener hun den er passende til anledningen.

Gammel 25-04-07, 20:33   #5
Xian
Tvåtusentalssuffragett

Xian sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Vi har samme bunad, Angelique. Bare at jeg har blå stakk.

Den kjolen du viser frem må da være flott til en konfirmasjon! Jeg har aldri sett på konfirmasjon eller dåp som en anledning man må stivpynte seg.

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-07, 21:13   #6
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er sånn at jeg nesten føler meg litt "naken" om jeg ikke har bunaden min på meg i dåp og konfirmasjon. Det til tross for at bunaden ikke akkurat er behagelig for ryggvondtene mine heller. Jeg pleier alltid å reise i andre klær og skifte før og etter selskapet.

Men nå var det ikke det du spurte om, da.

Ved første øyekast synes jeg ikke kjolen ser ut som noe jeg ville ha gått med i konfirmasjon. Men du vet jo best hvordan du vil ta deg ut i den selv.

Gammel 25-04-07, 22:33   #7
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Nydelig kjole. Selvsagt kan du bruke den. Jeg tror til og med at jeg vil gaa saa langt som aa si at du ikke maa finne paa aa skjule den under en jakke, men kjenner jeg deg riktig, har du vel en jakke som passer.

Jeg er vanligvis ingen stor Marc J. fan, men denne kjolen var virkelig lekker.

Forövrig er jeg glad for at jeg ikke har bunad. Jeg savner det paa 17. mai, men ellers liker jeg bedre aa kle paa meg deg jeg föler for og som passer til vaer, vind og föreforhold.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-07, 22:34   #8
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kjolen er helt klart pen, ja. Nydelig farge.

Gammel 26-04-07, 00:47   #9
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde en gang et par bukser i råsilke. De ble brukt til hverdags.

Gammel 26-04-07, 01:27   #10
amo
Bør lage seg en tittel selv

amo sin avatar

amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Jeg synes du kan gå i kjolen.Jeg fortår at tonen er ganske så uformell i selskapet, så da er det jo et flott antrekk.

(Jeg har tabbet meg og stillt i bunad i konfirmasjon, som en eneste. Konfirmanten (jente) hadde ikke bunad heller, så litt reaserch kan av og til lønne seg).

Formuleringen i første innlegg syns jeg er helt grei, de fleste her på fp vet vel at klær er Angeliquea største hobby? Hun beskriver sine klær med "kjærlighet".

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-07, 11:50   #11
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av amo, her.

(Jeg har tabbet meg og stillt i bunad i konfirmasjon, som en eneste. Konfirmanten (jente) hadde ikke bunad heller, så litt reaserch kan av og til lønne seg).

Jeg kan ikke se at det skal være en tabbe. Du stilte jo med et absolutt godkjent plagg.

Gammel 26-04-07, 12:03   #12
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Ja, kjolen kan du fint bruke i en konfirmasjon når du ikke har lyst å bruke bunaden!

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-07, 14:17   #13
Ginger2
Naiv og Super

Ginger2 sin avatar

Ginger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Gå i kjolen og kos deg!

Gammel 26-04-07, 14:20   #14
Pastill
Pauset

Hvor: In Town!
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Ser ikke helt at den kjolen er upassende.
Kan noen forklare???

Syntes den var fin og passende. Men bunad er jo flott.

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-07, 15:13   #15
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Har for sikkerhets skyld, bare for å gjøre jobben vanskeligere for meg selv, handlet tre antrekk i dag
Ikke bare med tanke på konfirmasjonen, men andre hendelser fremover

Bilder kommer

Men her er et

HM kjolen fra Madonna

Dene jakken fra Madonna kolleksjonen kjøpte jeg tidligere

I dag kjøpte jeg nydelig skjørt og bluse til
Da jeg prøvde det hjemme sammen, var det veldig fint
Har sorte fine sko også

Kjøpte en kjole som er kjempefin
Den kostet egentlig 599,- men fikk den til 300,-
Består av to kjoler, en underkjole i glatt silke og en omslagskjole i et slags krinklete stoff
Påsydd paljetter som pynter opp i litt matt,antikk utseende
Fine knytebånd med samme paljetter
Kantene på omslagskjolen og knytebåndet er i samme stoff som underkjolen

Sist redigert av Angelique : 26-04-07 kl 15:45.
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-07, 15:52   #16
TBM
Passiv

Standard

Det er du selv som velger klær, og det finnes da ingen regler for når man må bruke bunad.

Forøvrig ser jeg at du har en flott garderobe A - det er sannelig ikke småtteri du viser fram.

Svar med sitat
Gammel 26-04-07, 18:47   #17
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Som jeg alltid har sagt: Du har mye lekkert. Det skal bli spennende å se hva du ender opp med til slutt

Gammel 26-04-07, 19:25   #18
MissS
Like blid!

MissS sin avatar

MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Så mye lekkert du har kjøpt, Angelique! :sikle:

Gammel 27-04-07, 11:35   #19
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

Det er mange lite pene bunader, min egen inkludert. Fatter ikke hva jeg tenkte på.

Gammel 27-04-07, 11:41   #20
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

Er jeg bitter fordi jeg ikke fatter hvordan folk kan bruke tusenvis av kroner på noe jeg anser som ufattelig stygt? Merkelig konklusjon. Som jeg skrev; om man skal følge Angeliques standard, så eier jeg ikke smak. Jeg ville ikke hatt halvparten av det hun la ut om jeg hadde fått det gratis. Så hvordan kan jeg være bitter på noe jeg ikke ville blitt sett død i i utgangspunktet? Nei, du må nok komme med bedre logiske konklusjoner enn dette.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:18.