|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
| Se resultatene: Drikker du alkohol på dagtid på 17 mai? | |||
| Nei |
|
137 | 75,69% |
| Ja, et glass |
|
20 | 11,05% |
| Ja, flere enheter alkohol i løpet av dagen |
|
24 | 13,26% |
| Deltakere: 181. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Drikker dere alkohol på 17. mai?Tar ett glass champagne med ca 20 naboer kl 08 presis. Samtidig som huseier heiser flagg og vi synger nasjonalsangen. Så følger vi barn til tog, ser på toget og er på leke og kake arrangement til kl 13. Godt mulig det blir et glass vin på sen kveld fordi 17. Mai er fredag i år.
|
|
|
|
#2 |
|
Peppy!
|
Sv: Drikker dere alkohol på 17. mai?Vi har tradisjon for 17. mai-frokost med venner, og da drikker vi champagne. I år vurderer vi å dra til sentrum for å se barnetoget, for første gang på mange år. Da rekker vi ikke champagnefrokost først, så da tar vi champagnen til kvelds i stedet. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Sv: Drikker dere alkohol på 17. mai?Nei, men jeg drikker jo aldri ellers heller.
|
|
|
#4 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Drikker dere alkohol på 17. mai?Champagnefrokost var vanlig før jeg fikk barn.
|
|
|
|
#5 |
|
Ute på tur
|
Sv: Drikker dere alkohol på 17. mai?
Sånn var det her og, nå er det litt stress å få alle klare til barnetoget og så være på skolen etterpå og stå i lange køer for å kjøpe kaffe og kaker og is og pølser.
|
|
|
#6 |
|
jabbsaft
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Sv: Drikker dere alkohol på 17. mai?Nei, ikke på dagtid. Kanskje et glass etter ungene er lagt.
|
|
|
#8 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Drikker dere alkohol på 17. mai?Vi spiser 17. maifrokost på skolen, så der tror jeg det ville tatt seg underlig ut med champagne.
|
|
|
#9 |
|
Skinner
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Drikker dere alkohol på 17. mai?Jeg har fått korpsbarn, og det innebærer tidlig flaggheising og jobbing store deler av 17. mai arrangementet. Når tog og festligheter er over, har vi en tradisjon med middag hos naboer, og da spretter vi gjerne en flaske vin. Det er absolutt hyggelig.
|
|
|
#11 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Drikker dere alkohol på 17. mai?Før LilleVenn begynte på skolen, i den tiden vi slapp å stresse med barnetog og sånn, pleide vi å være med på champagnebrunch. Fin tradisjon |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Sv: Drikker dere alkohol på 17. mai?Ja, vi pleier å grille på ettermiddagen, og da tar jeg vanligvis en øl eller to, altså "flere enher". Hadde vi blitt invitert til sjampanjefrokost, hadde jeg garantert takket ja og tatt et glass.
|
|
|
#14 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Drikker dere alkohol på 17. mai?Jeg reagerer litt som filifjonka på denne tråden. Jeg MÅ ike drikke. Men hvis jeg er bedt til sjampis-brunsj eller til middag/grilling/hvahardu, så tar jeg et glas vin eller en øl eller noe. V har korpsunge og travelt program på dagen dn 17., så ikke noe sjampisfrokost i år. Vi kjører til hytta etter at vi er ferdige med feiring og tog. Det er godt mulig at det blir vin når vi kommer dit. Men jeg må ikke, liksom.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Tittel og tittel....
|
Jeg skjønner faktisk ikke hvorfor dere reagerer. Jo, jeg kunne skjønt det om det var sånn at vi som ikke drikker alkohol hadde sagt at vi syns det var ille at folk drakk alkohol på 17.mai. Men vi sier jo ikke det, vi svarer jo bare på et spørsmål. Jeg skjønner IKKE at dere må understreke at dere ikke må drikke, liksom, det skjønner jeg faktisk helt av meg selv. For min del må folk gjerne drikke alkohol, jeg legger meg ikke borti det, eller reagerer negativt. Jeg regner faktisk med at noen av de vi skal feire med tar seg en øl eller et glass vin, og det må de gjerne gjøre. Men jeg gjør det ikke likevel.
|
|
|
|
#17 |
|
Erfaren
Medlem siden: Apr 2011
![]() ![]() |
Sv: Drikker dere alkohol på 17. mai?Absolutt ikke. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Drikker dere alkohol på 17. mai?Jeg tror det er uttrykket "å drikke" som innebærer litt ulike betydninger ulike steder. For meg høres "å drikke" ut som en aktivitet, som å gå på fylla. Å "drikke alkohol" innebærer bare å drikke alkohol. På en måte.
|
|
|
#19 |
|
Tittel og tittel....
|
Det er ikke det jeg mener iallefall. Når jeg skriver jeg drikker ikke på 17.mai, så mener jeg at jeg ikke drikker alkohol. Og syns vel det er i overkant hårsårt å reagere på det. Men for all del, jeg kan jo godt putte på den alkoholen om det føles bedre.
|
|
|
|
#20 |
|
ctrl+z
|
Jeg synes ikke det er moralsk forkastelig eller helt fyllik, men jeg kunne nok godt skrevet "absolutt ikke" i denne tråden. Det fordi det er så lite aktuelt for meg å drikke alkohol med barna tilstede. Det betyr selvsagt ikke at jeg synes alle som gjør det er totalt uansvarlige. Man gjør forskjellige valg utfra egen situasjon.
|
![]() |
|
|