Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hva spiser du til frokost?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-05-13, 22:37   #1
Kiwi
Glad i frukt

Kiwi sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Kiwi er litt kulKiwi er litt kulKiwi er litt kul
Standard

Sv: Hva spiser du til frokost?

Jeg er frokostspiser og vanemenneske. Spiser 4 korn eller Vita flerkornsflak med naturell Cultura, og en frukt. Helst kiwi eller banan. Kaffe. Jeg spiser den samme frokosten enten det er hverdag eller helg.

Gammel 24-05-13, 23:09   #2
FruLarsen
Småbyfrue

FruLarsen sin avatar

Medlem siden: Apr 2013
Hvor: I huset vårt...
FruLarsen er litt kul
Standard

To brødskiver med hjemmebakt grovt brød og et glass kald melk. Varierende pålegg, denne uken har jeg hatt på ovnsbakt leverpostei(god og mager) og agurk.
I dag kjøpte vi musliblanding og yoghurt som skal utgjøre frokost framover, i håp om at dette er sunnere..?

Gammel 24-05-13, 23:34   #3
HSJ73
Henger i stroppen

HSJ73 sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
HSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg klarer knapt å kreke meg i dusjen før jeg har spist, noe som er et problem i helgene, når vi står opp til ulike tider. Skulle gjerne ha spist felles frokost med familien, men jeg har ikke sjans til å vente på resten.

Det går som regel i to grove knekkebrød med kaviar og gulost, men da er jeg nærmest ihjelsulten klokka 11, når det er lunsjtid.

Jeg er utrolig sulten om morgenen. Jeg kan gå mye lenger uten mat på kveldstid, til sammenligning.

Gammel 25-05-13, 09:00   #4
Sissel
Bør lage seg en tittel selv

Sissel sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
Sissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Spiser alltid frokost. På hverdagene spiser jeg to havreknekkebrød med mager brunost. I helgene varierer jeg litt, men ofte blir det en skive og et egg eller to skiver med variert pålegg, som fårepølse, skinke, hvitost etc.

Gammel 25-05-13, 11:20   #5
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis jeg står sent opp og har god tid (og gjerne er på hotell uten å måtte lage noe selv) så kan jeg godt få lyst på noe søtt, men etter annen mat. Gjerne en liten scone eller appelsinmuffins eller smoothie. Egg og bacon og bønner kan i samme tilfeller være godt, men jeg føler meg alt for mett og uvel hele formiddagen, så det er egentlig ikke verd det.

Bare søtt er min marerittfrokost. Er heller ikke særlig glad i brødskiver tidlig om morgenen, knekkebrød går mye lettere.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-13, 11:28   #6
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg spiser frokost når jeg kommer på jobb. Orker ikke frokost med en gang jeg står opp.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-13, 11:42   #7
Nelly Nickers
Slow reader

Nelly Nickers sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Spiser alltid en skål "jente-branflakes" (fitness fullkorn eller noe sånt). Er helt avhengig av det.

Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-13, 11:43   #8
Pelikan
Tåler regn

Pelikan sin avatar

Hvor: Home, but not alone
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Jeg orker ikke frokost før jeg har vært våken i nærmere to timer. Men da MÅ jeg ha noe for ellers svimler jeg. Det nærmeste jeg kan klare å få i meg tidlig er en tyntflytende smoothies, eller kanskje 1/2 banan.
Kaffe derimot, drikker jeg med en gang.

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-13, 23:09   #9
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Jeg spiser ei skive når jeg kommer på jobb. slår på pc'n, sier godmorgen til kollegaer mens den starter opp, finner meg mat og et glass vann (det ble mye instant-kakao i vinter, det var ikke helt bra med tanke på alt det sukkeret...) og spiser mens jeg leser gjennom mailen som er kommet siden i går. Da går maten ned uten at jeg tenker over det.

Vanemenneske er jeg ikke i påleggsveien, jeg er periodespiser. En lang periode med banan og syltetøy er nå erstattet med en periode med skinke, den kommer nok til å vare en stund, en lang stund, tror jeg. (varierer mellom ulike skinker da, og inkluderer i "skinke-begrepet" også skinkesteik og hamburgerrygg.

Gammel 28-05-13, 23:58   #10
Tyttebær
Ny-schmy

Tyttebær sin avatar

Medlem siden: May 2013
Hvor: Rogaland
Tyttebær er litt kulTyttebær er litt kul
Standard

Jeg gleder meg til frokost i morgen for jeg har kjøpt eggesalat med reker, så da blir det rutinebrudd.

Gammel 29-05-13, 09:13   #11
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Til hverdags blir det kaffe först paa sengen og saa müsli med to-tre typer frukt (varierer etter sesong) i smaabiter, rosiner, mandler og naturell youghurt oppi som jeg spiser en times tid etter at jeg har vaaknet. Hatet frokosten för - naa elsker jeg den. Dette er supergodt.

I helgene spiser vi frokost med bröd og paalegg sammen hele familien.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-13, 09:52   #12
Syrin
Med tommestokk i veska

Syrin sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Eg må ha frokost - og det må ikkje vere søtt - det orkar eg ikkje så tidleg. Som regel et eg ei skive med eit eller anna pålegg. Kaffe med melk. Eg et gjerne ståande, medan eg smører matpakke til ungane.

Når eg så kjem på jobb er eg sulten igjen... Da et eg av fruktfatet som står her. Men om eg greier å få i meg litt meir enn berre ei skive om morgonen, så held eg meg grei fram til lunsj.

Gammel 29-05-13, 11:50   #13
tjolahopp
Erfaren

Medlem siden: Nov 2011
tjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg glemte å spise frokost i dag, og er fortsatt ikke sulten. Men jeg har drukket to kopper kaffe, og kjenner jeg har litt harehjerte. Bør kanskje spise litt snart da. Jeg blir ganske fort sulten igjen når jeg spiser frokost, men hvis jeg glemmer det eller ikke orker, kan jeg gå lenge før jeg blir sulten.

tjolahopp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-13, 12:26   #14
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er frokostsulten og spiser alltid frokost. Vanligvis en eller to skiver med ulikt pålegg og minst en kopp kaffe og et glass vann. Om jeg av en eller annen grunn står opp før 6 er jeg vanligvis ikke sulten og må ha noe søtt for å klare å spise. Da spiser jeg gjerne ristet brød med honning.

Blå er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 29-05-13, 16:11   #15
Fuja
Superaktiv

Fuja sin avatar

Medlem siden: May 2013
Hvor: Tromsø
Fuja er litt kulFuja er litt kul
Standard

Er sjelden sulten på morgenen, går gjerne en time fra jeg står opp til jeg er sulten.
Men i løpet av den timen har jeg kommen meg på jobb, og der spiser jeg enten grovt brød med diverse pålegg eller salat fra salatbaren vår. Må alltid ha en kopp te til, kaffen tar jeg før vi spiser frokost eller etterpå

Fuja er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-13, 16:12   #16
Thomas
Mmm, skeptisk

Thomas sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Tromsø
Thomas er populærThomas er populærThomas er populærThomas er populærThomas er populær
Standard

Kaffe. Eller så gomler jeg i meg halve lunsjmatpakka når jeg har kommet på jobb. Men jeg eier ikke matlyst før jeg kommer meg på jobb.

Gammel 29-05-13, 16:36   #17
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Hjemmelaget knekkebrød med gulost.

Når jeg har god tid, lager jeg meg gjerne en omelett.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:23.