Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Man skal jo ikke gi til tiggerne

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-06-13, 15:22   #81
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1272
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Man skal jo ikke gi til tiggerne

Ja, det er mulig jeg sporet av, jeg brukte antageligvis anledningen til å blåse ut med grunnlag i hva jeg har lest i sånne forferdelige avisnettdebatter.

"DE SKA BARE HA OG HA OG ER FOR LATE TIL Å JOBBE!", og lignende, og siden jeg hver dag stanger hodet i veggen over hvor vanskelig det er for "mine" å få det de trenger av papirarbeid, synes jeg det er så kjipt å lese slikt. For jeg tror altså at mange av de som tigger på gaten egentlig har lyst til å jobbe, mulig jeg er naiv, og jeg skulle da også gjerne gitt de jobb, men uten papirarbeidet i orden går altså ikke det.

Så ja. Avsporing. Men det er fortvilende å se hvor vanskelig det er for mange. Og jeg skjønner hvorfor det er lettere å ty til tigging for å dekke dagsbehov, enn å bruke månedsvis på å få tak i papirene man trenger, for SÅ å kunne lete etter jobb.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-13, 15:22   #82
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 637
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror ikke tiggerne kan få seg jobb i Norge. Derfor er argumentet fra folk som mener de kan være her på likt grunnlag som andre arbeidsinnvandrere ugyldig.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-13, 15:24   #83
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tror Candy mener barn som selger blomster og ting og tang på gaten i en del land?

Gammel 13-06-13, 15:26   #84
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå ER det vel også tilfelle at det ikke er så rent få som i tillegg til å tigge også bedriver kriminalitet, noe som gjør at til og med de som kunne tenkt seg å betale noen svart for å klippe gresset eller noe kvier seg for å gjøre det.

Gammel 13-06-13, 15:43   #85
Mrs. S
Bør lage seg en tittel selv

Mrs. S sin avatar

Medlem siden: Sep 2011
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg innrømmer at jeg har fordommer mot utenlandske tiggere. Jeg er ikke stolt av det, men skammer meg heller ikke. Jeg har ikke et problem med at andre har et annet syn på det, og respekterer at vi står mot hverandre.
En slik debatt vil heller ikke endre mitt syn. Jeg innrømmer at jeg blir litt ergelig over at mitt syn sees på som "overforenkling", men jeg skal ikke bli hårsår over det. Jeg har lagt mer vekt slike reportasjer: http://www.bt.no/nyheter/lokalt/De-t...d-2907998.html og støtter heller Unicef og har fadderbarn.
Jeg vil rett og slett ikke gi penger til de som tar barna ut av skolen og tvangsgifter bort tenåringer. Den kulturen er forkastelig, og å gi penger til tiggere bidrar til å opprettholde at dette skjer. Jeg er tvilende til at pengene tiggerne får inn blir brukt til skolegang. Så lenge det lønner seg å tigge, tror jeg ikke de vil prøve hardt på å la barna fullføre skolen og få muligheten til å finne et arbeid. Hvis det er enkelt, så vis meg eksempler på at penger som gis i Norge blir brukt for at neste generasjon skal komme ut av tiggingen.

Mrs. S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-13, 16:02   #86
Plipp
Getting in tune

Plipp sin avatar

Plipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt av
Standard

Sv: Man skal jo ikke gi til tiggerne..

Opprinnelig lagt inn av Fadese, her.

Veldig ofte har jeg ikke penger, men om jeg har og det passer seg sånn, så gir jeg.
Og nei, jeg skiller ikke på etnisitet.

Svarer med Fadese sitt svar.
+ at jeg gir et par cigg eller annet som evt måtte passe.

Gammel 13-06-13, 16:11   #87
Plipp
Getting in tune

Plipp sin avatar

Plipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

ElinM; jeg syns du fremstiller det hele svært banalt og forenklet. Jeg var i ferd med å forfatte et langt svar til deg, men jeg vet nesten ikke hvor jeg skal begynne.

Det er forskjell på umiddelbar hjelp og langsiktig. Jeg er helt enig i at å gi en slant til tiggere ikke hjelper på problemet som helhet, og hvis det ikke jobbes strukturelt samtidig så havner man i en ond sirkel. Allikevel er det noe med å se mennesker i en svært vanskelig situasjon.

Denne tråden har gjort meg ganske uvel, her sitter vi, stinne av penger og vurderer hvem som er verdige å få slantene våre. Er det de som har vært så flinke at de har lært seg å spille, slik at de kan underholde? Er det de som er våre egne, som har havnet i vonde situasjoner ut fra dumme valg? De som har reist fra familie i et land fullstendig uten sikkerhetsnett i et håp om å kunne tjene nok til å sende ungene sine på skolen, men dessverre ikke kan spille et instrument, eller ikke er like fattige som sultrammede i Sudan, de er det ikke så viktig med?

Fattigdomsproblemet i Europa er like mye vårt som Romanias. Og imens jeg leter etter en organisasjon som jobber godt for deres levevilkår så gir jeg gjerne bort det jeg har av småpenger (det er dessverre ikke så ofte, siden jeg som regel bruker Visa). Men har jeg ikke småpenger ser jeg den som spør i øynene, og svarer beklager.

I Norge nå så diskuteres det opp og ned og i mente hvordan vi skal sørge for at tiggingen ikke syns. Det finnes ikke en offentlig debatt på hvordan vi kan gjøre noe for å få bukt med problemet.

Og så er jeg enig i innlegget til Tallulah. :lat:

Gammel 13-06-13, 16:39   #88
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hadde jeg fått lov skulle Tallulah fått en diger grønn prikk hos meg.

Jeg er ikke sånn skrudd sammen at jeg greier å gjennomanalysere en hver handling jeg gjør, tigging er f. eks noe slikt.
Det kan så godt hende at det sitter fæle bakmenn og forlatte barn bak en rumensk tigger, men når jeg ser den slitne gamle damen som halvveis ligger på en papplate og holder på å fryse i hjel er det min medfølelse som gjør at jeg gir penger, ikke en grundig analyse av mitt lands politikk, den andres lands politikk, hva synserne mener eller hva som er riktig i en sosialpolitisk kontekst.
Jeg er uansett helt sikker på at femtilappen jeg gir ikke gjør det verre for tiggeren.

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-13, 16:59   #89
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Hadde jeg fått lov skulle Tallulah fått en diger grønn prikk hos meg.

Jeg er ikke sånn skrudd sammen at jeg greier å gjennomanalysere en hver handling jeg gjør, tigging er f. eks noe slikt.
Det kan så godt hende at det sitter fæle bakmenn og forlatte barn bak en rumensk tigger, men når jeg ser den slitne gamle damen som halvveis ligger på en papplate og holder på å fryse i hjel er det min medfølelse som gjør at jeg gir penger, ikke en grundig analyse av mitt lands politikk, den andres lands politikk, hva synserne mener eller hva som er riktig i en sosialpolitisk kontekst.
Jeg er uansett helt sikker på at femtilappen jeg gir ikke gjør det verre for tiggeren.

Ja, er du det? Det er jo det jeg ikke er. Jeg tror ikke det er bra for henne eller hennes barn at det skal være nok penger å hente i tigging.

Ja, med barneselgere mente jeg barn som selger småsaker, ikke folk som selger barn.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-13, 17:01   #90
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Ja, er du det? Det er jo det jeg ikke er. Jeg tror ikke det er bra for henne eller hennes barn at det skal være nok penger å hente i tigging.

Ja, med barneselgere mente jeg barn som selger småsaker, ikke folk som selger barn.

Men hva er alternativet, liksom?
Jeg er naiv nok til å tro at dersom det hadde vært bedre alternativer for dem hadde de valgt det.

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-13, 17:52   #91
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vet virkelig ikke. Men jeg er helt sikker på at det ikke er noen fremtid så lenge hun sitter her. Ikke for barna hennes heller.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-13, 18:19   #92
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

http://www.coe.int/t/dg4/education/r...eschool_en.asp

Hvordan man en snur og vender på det, så tror jeg, og jeg mener at det er vist med andre folkegrupper, at utdanning er det som skal til for å få mennesker ut av fattigdom.
http://www.nødhjelp.com/2012/06/veie...fattigdom.html

Så lenge en så stor andel av Roma-befolkningen er analfabeter, og de heller ikke har ønske eller initiativ til å gå på skole, anser jeg det som utopisk at det blir en bedring i denne generasjonen, kanskje i neste, dersom man kunne på en måte bundet pengestøtten til familiene opp mot at barna går på skolen.

annemede er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 13-06-13, 18:48   #93
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 637
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Annemede, nå blander du i en viss grad de norske sigøynerne og de som kommer for å tigge fra Romania. De som kommer for å tigge er ikke nødvendigvis nomader uten ønske om skolegang.

Ellers er jeg enig i krav om skolegang.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-13, 19:11   #94
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men hvordan få til skolegang når de ikke er velkomne noe sted? Hvor skal neste generasjon, som går livets skole og som tilvennes nøyaktig det samme livet som foreldre og besteforeldre, slå rot?

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-13, 19:14   #95
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Annemede, nå blander du i en viss grad de norske sigøynerne og de som kommer for å tigge fra Romania. De som kommer for å tigge er ikke nødvendigvis nomader uten ønske om skolegang.

Det er eller var i det minste mange som dropper ut av skolen, blant annet på grunn av manglende kunnskap eller kjennskap til majoritetsspråket. Det er også et problem, som kanskje kan sammenlignes med problemet serberne hadde i Kroatia,at de blir sett på som mindre intelligente, noe som fører til at majoritetsbefolkningen ikke ønsker å omgås minoriteten. Men også det at romanibefolkningen til en viss grad har skepsis mot hvite mennesker. Jeg vet ikke om det er gyldig lenger da.

Gammel 13-06-13, 19:17   #96
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Standard

http://oslospeiderne.scout.no/dokument.php?dok=46

Dette er jo bare en persons referat.

Gammel 13-06-13, 19:42   #97
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg gir ikke til tiggere, spesielt ikke de som har mobiltelefon de prater i mens de sitter på en papplate dagen lang. Slike folk er det flere av i nærheten av min jobb, de kommer i varebil hver morgen, fordeler seg ut på faste plasser, går rett når de drar til og fra, men skjelver og bruker stokk ellers i løpet av dagen. I tillegg fordeler de diverse tiggereffekter mellom seg, og de slenger masse søppel rundt der de pleier å sitte.

Gammel 13-06-13, 20:14   #98
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

De har mange av de samme utfordringene i Øst-Europa. De sliter med å få romfolk til å se verdien av skolegang i det hele tatt. De bor i fattigslige områder som er bygget opp av myndighetene, men det blir ikke tatt vare på. Er det noen som husker de raserte sigøynerboligene i Oslo? Eller problemet med å få barna på skolen, tross mye oppfølging fra eget sigøynerkontor og andre instanser. Eller at butikkene nærmest stengte i Oslo sentrum når det ble slått leir. Det er mange års historikk som skaper de myter, holdninger og fordommer som man ser idag.
Jeg anser at det er et stort problem at de tviholder på sin kultur som går så på tvers av dagens samfunn i de fleste land i Europa, samtidig som de ber om hjelp. Jeg mener at et tiggerforbud ville løst at mange kommer hit uten muligheter for å skaffe seg jobb og inntekt på vanlig måte, da de hverken selv eller vi ser det som realistisk at de skal kunne få jobbet her. Bidrag til tiltak i egne land, som faktisk går til nyttige tiltak, bør Norge bidra med og gjør det allerede. En annen sak er at dersom vilkår og levestandard med utdannelse og jobb for romfolket øker vil også holdningene til gruppen endre seg.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-13, 20:35   #99
Timar
Klar

Timar sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Blogginnlegg: 56
Timar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt av
Standard

Jeg syns da virkelig at det å skape alternativer for tiggerne er et diskusjonstema i Norge, ikke bare hvordan vi skal usynliggjøre tiggingen. Det har blant annet vært satt fokus på hvor lite av støtten Norge gir til Romania som faktisk brukes direkte på de av rom-folket som trenger det mest. Er det her rasismen i Romania kommer inn? Eller er det Norge som er for godtroende når de bevilger penger?

Det jeg ellers har fått ut av debatten, er at tiggerne som kommer til Norge er av de mest ressurssterke av de fattige. De virkelig, virkelig fattige har ikke muligheten til å reise hit.

Jeg kan ikke skjønne annet enn at det vil være til det beste for alle om tiggerne ikke kommer til Norge, men heller fikk støtte i hjemlandet. Dog kan det nok sies at Oslo har måttet bli oversvømt av rumenere før vi har annerkjent at de finnes, og trenger hjelp..

Det føles kynisk da, å ignorerere enkeltmenneskets behov for ikke å støtte opp under "systemet". Men som regel er jeg så kynisk. Jeg skulle ønske meg en stor kaffekopp med innsamling til tiltak lokalt i Romania plassert rundt omkring i Oslo, så kunne jeg puttet pengene mine der i stedet for at de brenner i lomma.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-13, 20:47   #100
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg gir noen ganger til et par kvinner som tigger i nærområde. Dette er tiggere jeg ser i øynene hver dag og hilser på. Jeg går også ofte forbi Sinsenkrysset og har ved noen anledninger tatt med poser mat og noen pledd. Jeg kjenner ansiktet på de fleste som sover der og jeg ser de mye på 17 trikken. Den gamle kvinnen på 72 år som har sovet der i hele vinter så vi senest på søndag.
"Eliten" av romfolket, visstnok. Nesten ikke til å fatte hva som skrives.

Jeg blir mer en uvel av språk og holdninger og er fryktelig redd noe grusomt vil skje snart.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:56.