|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
| Se resultatene: Får barna saft til hverdagsmiddagen? | |||
| Ja, alltid |
|
7 | 2,97% |
| Ja, ganske ofte |
|
46 | 19,49% |
| Nei, sjelden |
|
105 | 44,49% |
| Nei, aldri |
|
75 | 31,78% |
| Annet (spesifiser i tråden) |
|
3 | 1,27% |
| Deltakere: 236. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Saft til hverdagsHer får de saft til fiskemiddager og grøt. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Saft til hverdags
Og jeg brukte ikke bilbelte, pappa røykte i bilen og vi syklet uten hjelm. Gikk bra det.
|
|
|
#3 |
|
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
Sv: Saft til hverdagsSvært sjelden, vi drikker som oftest vann til middagene. I helgene og spesielle anledninger får de saft til middag.
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye. 2008 - 2011 - 2013 Sist redigert av Myria : 13-06-13 kl 23:47. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
maler
|
Sv: Saft til hverdagsVi drikker saft av og til, vi er nok ikke så strenge på hvilken ukedag det står på kalenderen. Vi holder fast på at det er vann til de fleste måltider, men hvis de spør om vi ikke kan ha saft og vi faktisk har det i skapet og det for eksempel er varmt og fint ute hender det at vi svarer ja. Det hender de får is på en helg vanlig mandag også hvis det er varmt ute. Eller kakao hvis det er kaldt ute og de har lekt i snøen.
|
|
|
#5 |
|
En anelse distre
Medlem siden: Feb 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Saft til hverdagsNå svarer jeg kun for hvordan det er hjemme hos meg. Har ikke hatt saft i huset siden hun ble født så her får hun aldri. Hjem til faren får hun, det er annenhver helg. Jeg har forøvrig vurdert å kjøpe inn ei flaske å ha stående, men usikker på om jeg noen gang kommer så langt. Hun vil stort sett ha melk til middagen. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Shake it out!
|
Sv: Saft til hverdagsJeg kjøpte for første gang i verdenshistorien saft (sukkerfri) forrige uke. Forsdi jeg i eksamensperioden har fått dilla på lettbrus og fant ut at det gikl for mye penger på det.Ungene får kun vann til måltidene her. Minus i helgene, da hender det at vi har juice til frokost og brus til middagen.
|
|
|
#7 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Sv: Saft til hverdagsVi drikker absolutt ikke saft. Fordi vi synes det er unødvendig og en uønsket vane. Ikke har vi sukkerfritt i hus heller. Men barna får yoghurt hver dag.
|
|
|
|
#8 |
|
Gå heim, kyss din kvardag
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Sv: Saft til hverdagsStemte annet, det er saft bare til grøt. Og på ute i skogen-dager på skolen.
|
|
|
|
#9 |
|
i vesterled
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Saft til hverdagsJeg drikker så godt som aldri saft, synes ikke det er noe godt. Eldste drikker funlight av og til (kanskje ett par glass i uka), yngste tror jeg ikke liker saft, hun liker iallefall ikke brus. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Sv: Saft til hverdagsVi har Fun light, og selv om vi har vann til maten, så kan de ta seg saft selv om de vil. Det er liksom ikke noen greie. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Saft til hverdagsSelv om jeg er sukker-nazi, synes jeg faktisk (når jeg tenker meg om) at man kan ha et ok kosthold med et glass saft til middagen. Sett at man spiser grove kornprodukter, mye grønt og proteiner, mat med omega 3 etc til alle måltider, så kan ikke et lite glass tynn saft gjøre mye skade. Særlig ikke når den inntas sammen med et riktig sammensatt middagsmåltid, for da påvirker det blodsukkeret i svært liten grad. Det finnes mange som spiser mye verre enn dette, tror jeg. Det vil si, jeg vet det. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
© All rights reserved
|
Sv: Saft til hverdagsHos oss drikker vi enten vann til middag eller...tada..:Brus. Tro det eller ei, men vi har altså så elendig kosthold at det hender både vi og ungene drikker sukkerfri brus til maten. Eller aller helst etterpå. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
flisespikker
|
Sv: Saft til hverdagsNei, vi drikker ikke saft. Litt juice til frokost, ellers er det vann som måltidsdrikk. Poden ber stort sett om vann til maten når det er flere ting å velge mellom, og vi voksne foretrekker også vann dersom det ikke er snakk om øl eller vin. (Vi er ikke spesielt tilbakeholdne med is og dessert, men akkurat søt drikke er ingen av oss glad i.)
|
|
|
#15 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Saft til hverdagsBikket mellom sjelden og aldri og svarte "sjelden". Av og til til lørdagsgrøten, av og til til grillmat av og til til søndagsmiddagen. Men som oftest drikker vi eplemost når vi skal ha noe "ekstra", vi sliter med å drikke opp alt vi kjøper fra de 200 kiloene med epler vi leverer inn hver høst.
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel Sist redigert av Polyanna : 14-06-13 kl 00:48. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Saft til hverdagsJa, og ellers er det juice stort sett bare i helgene (pga at det skal pusses tenner rett etter brødmat både morgen og kveld i ukedagene) og melk bare til brødmat.
|
|
|
#17 |
|
passe nerd
Medlem siden: Sep 2010
Sv: Saft til hverdagsIngen saftdrikking til ungene i det hele tatt utenom spesielle anledninger type at de er syke og må lokkes til å drikke ekstra eller at vi er i selskap eller slikt. Når det først er unntak så er det unntak, da får de velge fritt mellom det som blir tilbydt - eneste er at jeg forsøker å styre de litt om det serveres lightprodukter med kunstig søting, jeg foretrekker at barna som kan drikker "vanlig" med sukker.
|
|
|
#18 |
|
En som trener
|
|
|
|
|
|
|
#19 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Saft til hverdagsMen å drikke saft en fredag og/eller lørdag innimellom er jo ikke det samme som at man er avhengig og ikke kan slutte? Dvs om man drikker vann resten av måltidene. Om man aldri drikker vann eller drikker saft stort sett til hvert måltid så blir det noe Anne. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
En som trener
|
Spørsmålet var jo om barna får saft til hverdagsmiddagen, ikke en fredag eller lørdag innimellom. |
|
|
|
![]() |
|
|