|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
Se resultatene: Får barna saft til hverdagsmiddagen? | |||
Ja, alltid |
![]() ![]() ![]() ![]() |
7 | 2,97% |
Ja, ganske ofte |
46 | 19,49% |
Nei, sjelden |
105 | 44,49% |
Nei, aldri |
75 | 31,78% |
Annet (spesifiser i tråden) |
3 | 1,27% |
Deltakere: 236. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#81 |
i vesterled
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Saft til hverdagsJeg drikker så godt som aldri saft, synes ikke det er noe godt. Eldste drikker funlight av og til (kanskje ett par glass i uka), yngste tror jeg ikke liker saft, hun liker iallefall ikke brus. |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Saft til hverdagsVi drikker absolutt ikke saft. Fordi vi synes det er unødvendig og en uønsket vane. Ikke har vi sukkerfritt i hus heller. Men barna får yoghurt hver dag.
![]() |
#83 |
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() Sv: Saft til hverdagsVi har Fun light, og selv om vi har vann til maten, så kan de ta seg saft selv om de vil. Det er liksom ikke noen greie. |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Saft til hverdagsSelv om jeg er sukker-nazi, synes jeg faktisk (når jeg tenker meg om) at man kan ha et ok kosthold med et glass saft til middagen. Sett at man spiser grove kornprodukter, mye grønt og proteiner, mat med omega 3 etc til alle måltider, så kan ikke et lite glass tynn saft gjøre mye skade. Særlig ikke når den inntas sammen med et riktig sammensatt middagsmåltid, for da påvirker det blodsukkeret i svært liten grad. Det finnes mange som spiser mye verre enn dette, tror jeg. Det vil si, jeg vet det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
© All rights reserved
|
![]() Sv: Saft til hverdagsHos oss drikker vi enten vann til middag eller...tada..:Brus. Tro det eller ei, men vi har altså så elendig kosthold at det hender både vi og ungene drikker sukkerfri brus til maten. Eller aller helst etterpå. |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
flisespikker
|
![]() Sv: Saft til hverdagsNei, vi drikker ikke saft. Litt juice til frokost, ellers er det vann som måltidsdrikk. Poden ber stort sett om vann til maten når det er flere ting å velge mellom, og vi voksne foretrekker også vann dersom det ikke er snakk om øl eller vin. (Vi er ikke spesielt tilbakeholdne med is og dessert, men akkurat søt drikke er ingen av oss glad i.)
![]() |
#88 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Saft til hverdagsBikket mellom sjelden og aldri og svarte "sjelden". Av og til til lørdagsgrøten, av og til til grillmat av og til til søndagsmiddagen. Men som oftest drikker vi eplemost når vi skal ha noe "ekstra", vi sliter med å drikke opp alt vi kjøper fra de 200 kiloene med epler vi leverer inn hver høst.
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel Sist redigert av Polyanna : 13-06-13 kl 23:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Saft til hverdagsJa, og ellers er det juice stort sett bare i helgene (pga at det skal pusses tenner rett etter brødmat både morgen og kveld i ukedagene) og melk bare til brødmat.
![]() |
#90 |
passe nerd
Medlem siden: Sep 2010
![]() Sv: Saft til hverdagsIngen saftdrikking til ungene i det hele tatt utenom spesielle anledninger type at de er syke og må lokkes til å drikke ekstra eller at vi er i selskap eller slikt. Når det først er unntak så er det unntak, da får de velge fritt mellom det som blir tilbydt - eneste er at jeg forsøker å styre de litt om det serveres lightprodukter med kunstig søting, jeg foretrekker at barna som kan drikker "vanlig" med sukker.
![]() |
#91 |
Absolute Beginner
|
![]() Sv: Saft til hverdagsVi drikker vann til middagen i hverdagene, men i helgene får de et glass brus eller saft eller juice eller hva vi nå har i hus. Er det fint vær og vi sitter ute og spiser kan jeg blande en mugge saft med isbiter, og det hender også jeg setter frem litt saft da det er barn på besøk her. 2-3 glass i uka med søtt drikke i snitt ca. |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Leser
|
![]() Sv: Saft til hverdagsNei, ikke saft til hverdags. Ikke ellers heller, egentlig. Ungene får velge mellom varm saft og kakao på (skole)tur, men vil så og si bestandig kakao. Vil ikke akkurat definere kostholdet vårt som spesielt sunt, men det er som sagt ikke saften som utgjør det usunne.
![]() |
#93 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Saft til hverdagsTror forresten dette var mye vanligere da vi var små enn det er nå. Hjemme hos oss hadde vi nesten aldri saft da jeg vokste opp, mine foreldre var strenge på sukkerholdig drikke. Brus kun til bursdager, jul og 17.mai. Og på besøk hos gamle tanter.
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 14-06-13 kl 00:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
En som trener
|
![]() Sv: Saft til hverdags
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Saft til hverdagsMen å drikke saft en fredag og/eller lørdag innimellom er jo ikke det samme som at man er avhengig og ikke kan slutte? Dvs om man drikker vann resten av måltidene. Om man aldri drikker vann eller drikker saft stort sett til hvert måltid så blir det noe Anne. |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
En som trener
|
Spørsmålet var jo om barna får saft til hverdagsmiddagen, ikke en fredag eller lørdag innimellom. |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
![]() Sv: Saft til hverdagsGanske ofte, krysset jeg av for. Riktignok eplejuice (fra egen hage), men det blir kanskje litt av det samme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Bør lage seg en tittel selv
|
ja, jeg ser den, men da ble mitt svar ganske ofte, og det syns jeg høres mye verre ut enn hva jeg føler at det i detvstore og hele er. |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Ringskrømt
|
Aller verste kostholdsvanen man kan gi et barn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Borte
|
![]() Sv: Saft til hverdagsAlltid vann til hverdagsmiddagen. Saft, juice og brus i helgen.
![]() |
|
|