|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#81 |
Nøttelitens medhjelper
Medlem siden: Jul 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Møter du opp på dugnad?
Ja vi som går utenfor leiligheten er enig om det.
![]() |
#83 |
Leser
|
![]() Sv: Møter du opp på dugnad?Bud en for dugnad er at det bør være dokumentert i vedtektene, og der bør det også være dokumentert sanksjoner for de som ikke møter. :gammel ringrev:
![]() |
#85 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Møter du opp på dugnad?Men er dere et sameie? Borettslag? Eller er det bare folk som bor i gata som sier at jaha, skulle vi hatt en dugnad, da, ja, hvorfor ikke?
![]() |
#86 |
blid
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Møter du opp på dugnad?Ja, vi stiller på dugnader. Vi bor i enebolig uten velforening så dugnader er stort sett i forbindelse med ungenes aktivteter. Etterhvert begynner vi å få ganske allsidig dugnadserfaring - parkeringsvakt på ulike arrangement, taco til 750 unger på turnstevne, brannvakt på fiskerimesse, ymse kioskvakter, rigging av baner på fotballcuper, sektetæriat på håndballkamper, varetellinger, kosting og raking, et utall kaker på ymse arrangement, flyttejobber, tombola-arrangør, utdeling av hundrevis av telefonkataloger osv.
![]() |
#87 |
Nøttelitens medhjelper
Borettslag.
![]() |
#88 |
maler
|
Men er dere enig konkret da eller er det sånn smalltalk i gata om at "man burde ha gjort....". For jeg vet hvis naboen tvers over her hadde fått velge hadde det ikke vært måte på hvor mye dugnad som hadde vært arrangert.
![]() |
#89 |
Nøttelitens medhjelper
Nei de er med på å bestemme klokkeslett og dato for når vi skal fikse, også unnlate de å møte opp selv.
![]() |
#90 |
© All rights reserved
|
Du forventer litt hjelp. |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Nøttelitens medhjelper
Dugnaden er for borettslaget, men ja jeg forventer litt hjelp når jeg står med det alene.
![]() |
#92 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Møter du opp på dugnad?Har ikke vært så mange å gå på foreløpig. En på sfo (mannen stilte) og ellers en årlig en i borettslaget. Da har mannen stilt alle årene, mens jeg og ungene har vært med de siste to åra (begrenset hva barna får gjort, men god stemning og innsatsvilje).
![]() |
#93 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() Sv: Møter du opp på dugnad?Jeg stiller alltid. |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Grisejente
Medlem siden: Oct 2007
![]() Sv: Møter du opp på dugnad?Så langt det lar seg gjøre stiller vi til dugnad ja. Jeg synes dugnad er koselig, jeg. De dugnadene som kommer min vei er stort sett barnehagenes. Og barnehagen vår har gebyr på 500 pr dugnad om man ikke stiller, så de fleste kommer.
![]() |
#95 |
Prettiest mess ever seen
|
Jeg skjønner heller ikke helt. Du bruker ord som hjelp og forvente og for mye forlangt. Er du i styret for borettslaget?
![]() |
#96 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2011
![]() Sv: Møter du opp på dugnad?Her er det kun dugnad i barnehagen vi blir kalt inn til. Og der møter vi opp, har egentlig ikke tenkt at det er et alternativ å ikke gjøre det. I den barnehagen min eldste datter gikk i kunne vi betale oss ut av dugnaden, men det kostet 1500 kroner for å unngå en dugnad på 3-4 timer. Ikke verdt det for vår sin del. |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Drømmer
|
![]() Sv: Møter du opp på dugnad?I det borettslaget vi bodde i, var det alltid få som møtte. Stort sett var det mannen min + 2-3 stk fra styret. Det var snakk om 2 dugnader i året. |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
maler
|
![]() Sv: Møter du opp på dugnad?Hos oss er det noen (inkludert oss) som stiller på dugnad og stort sett bare det. Vi holder det rimelig ryddig utenfor eget hus i tillegg altså, men vi har ikke kapasitet til noe ekstra. Og så er det enkelte som elsker å spa og stulle og stelle og flytte steiner og koste og spyle (de elsker det kanskje ikke altså, men de har en enorm drive på det virker det som). De kunne helt sikkert tenke seg mer hjelp, men det anser jeg ikke som dugnad vi bør møte på. Selv om det gjelder fellesområdet. Og selv om vi egentlig er enige i at det kanskje burde gjøres.
![]() |
#99 |
Rockesøster
|
![]() Sv: Møter du opp på dugnad?Så vidt jeg kan husker har trådstarter hatt flere innlegg om beboere som ikke gjør det de skal i brettslaget. |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
i tåka
Medlem siden: Dec 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Møter du opp på dugnad?Vi er helt ferske i dugnadsarbeid, men skal nå delta i barnehagens oppgradering av uteområdet. Jeg ser at klare beskjeder og god informasjon er viktig, for vi sitter og er veldig usikre på hvor mye det er forventet av oss. Dugnaden skal gå over noen uker, og det er satt opp hvor mange som trengs de enkelte dagene. Vi har satt oss opp en dag, men er usikker på om vi burde stilt mer? |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|