Hjelp! Hvilken stil i en hytte fra 1928?
Jeg har visst ingenting annet å snakke om enn denne hytta. Men jeg er i ferd med å kjøre meg inn i et spor, tror jeg, og trenger litt hjelp til å tenke høyt.
Vi har altså en bitteliten hytte på ett rom, for alle praktiske formål. Grunnflaten er 29 kvm, så det sier seg selv at vi må være ekstremt gjerrige på hva vi putter inn. Kjøkkenet er hvitt IKEA med profilerte dører. Alt er pent malt i hvitt panel (tak og vegger) og grått (gulv). Umiddelbart skriker det jo etter shabby chic/landstedstil/english cottage og hva det nå heter. Men det er veldig ikke meg. Selv på en hytte. Tror jeg.
Siden hytta er bygget i 28, og har en klassisk 30-talls byggeskikk, lurte jeg på om jeg skulle prøve å finne bruktmøbler i den stilen. Men for det første er det jo en kjempejobb, og jeg finner ingenting som passer på hytte. Det meste er ganske tungt og plasskrevende, og vi trenger lette og praktiske møbler.
Så lurte jeg på om heller skulle prøve å finne litt mer i 50-60-tallsstil - det vil jo være lettere møbler med slankere linjer. Men det blir kanskje bare teit sammen med hvitmalt og pent? Pluss at det jo igjen er vanskelig å finne pene ting som passer sammen, og egentlig ganske dyrt.
Kan noen pense meg over på en annen hyttestil som ikke er full av rustikt slitte malte bord eller rotting lounge? 
|