|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#81 |
|
Leser
|
Sv: Opplys meg: ridning
Her kan jeg slå til og fortelle at i amerikanske fengsler sitter det ingen som har spilt i korps!! (Dette kunne da datteren min fortelle etter å ha vært på et korpsseminar. Skulle gjerne ha hørt tonefallet det ble fortalt i.
|
|
|
#82 |
|
can-jur
|
Det er vel heller ingen som har påstatt at ridning er en garantert vei til suksess?
|
|
|
|
#83 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Opplys meg: ridningSnuppa har ikke fått begynne på ridning selv om hun har etterspurt det, og pris var hovedargumentet vårt. Mest fordi jeg ikke vil at hun skal drive med en veldig dyr idrett som ikke alle i nabolaget har mulighet til å drive med.
|
|
|
|
#84 |
|
heimføing
|
Træen er hestejente. Just sayin'. |
|
|
|
|
|
#85 |
|
Fola Blakken
|
Å være stalljente har berget flere fra mer ressurssvake hjem der jeg kommer fra. I hestemiljøet blir du akseptert selv om du ikke er god i idretten din, i langt større grad enn i et ballspillmiljø, der du må tas ut til et lag, få spilletid osv.
|
|
|
|
#86 |
|
Absolute Beginner
|
Sv: Opplys meg: ridningDet med aksept varierer har jeg inntrykk av. Jeg opplevde et klart skille mellom hestejentene som fikk ny hest annethvert år, deltok på stevner land og strand rundt ++ og oss andre som hang der, hadde en ridetime i uka mot ørten timers jobbing og slikt. |
|
|
|
|
|
#88 |
|
Fola Blakken
|
Sv: Opplys meg: ridningNei, det er ikke en universell sannhet at alle hestefolk gjør det bra senere i livet, men det er sant at stallen kan brukes på en annen måte enn andre fritidsaktiviteter, for hestene er der jo uansett.
|
|
|
|
#89 |
|
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Opplys meg: ridningTja. Mange staller har da like restrektive regler for å gå inn til hester utenom ridetimen som håndballhaller har om å henge med på andres trening. |
|
|
|
|
|
#90 |
|
Leser
|
Men dette gjelder jo også feks fotball. Her hvor vi bor er det greit å dra på fotballbanen, for å spille med de som er der (eventuelt kikke på de kjekke guttene og/eller jentene).
|
|
|
#91 |
|
Fola Blakken
|
Ok, siden dere insisterer. Fotball er like bra som hestesport.
|
|
|
|
#92 |
|
Leser
|
Nei, nei, fullt så ivrig vil jeg ikke argumenter! (Jeg kan ikke en gang reglene for fotball, ikke har jeg vært på kamp på Lerkendal heller. Jeg som jobber med å bli ækt trønder, sjø. Minuspoeng til meg.)
|
|
|
#96 |
|
Panzerekstremfeminist
|
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#97 |
|
Ad astra
|
Sv: Opplys meg: ridningFor Vesla betaler vi 3500 i semesteret, en gang i uka (45 min).
Stusset litt på denne - det har aldri falt meg inn å velge eller begrense valg av idrett ut fra hva andre i nabolaget har råd til. Er det et vanlig hensyn å ta? Vesla går på andre ting sammen med unger i nabolaget, men istedet for fotball (som ville vært helt uaktuelt for henne, hun har null interesse for det) så driver hun med riding. Jeg vet at det er unger vi kjenner som har fryktelig lyst til å ri som ikke får lov fordi det er dyrt (og jeg skjønner godt prioriteringen), men det vil ikke ha betydning for hvorvidt vi prioriterer ridning foran andre aktiviteter.
|
|
|
#98 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Vi tenker i hvert fall på sånt. Sikkert fordi vi bor i et område med ganske store økonomiske forskjeller. Vi tenker det samme rundt klærne de får. Men jeg ser at vi ikke er helt konsekvente. Vi reiser jo på ferier som ikke alle andre i nabolaget har råd til.
|
|
|
|
#99 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Det blir som å lease bil Sist redigert av m^2 : 27-08-13 kl 20:45. |
|
|