|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#81 |
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Heikki Holmås sin tweetJeg er også veldig langt fra å være enig med Gaia, kjenner jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Leser
|
![]() Sv: Heikki Holmås sin tweet
Jeg er enig med Vixen.
![]() |
#83 |
Med tommestokk i veska
Medlem siden: Apr 2007
![]() Sv: Heikki Holmås sin tweetEg blir heilt handlingslamma av denne tråden, og lurer på kor dei er alle dei reflekterte FF-folka er - dei som ikkje ser svart-kvitt på ei sak, men ser gråtonar og heile spekteret.
Jente 2003 og gut 2005 Sist redigert av Syrin : 13-09-13 kl 12:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Glamorøs
|
Hva slags tulleargumentasjoner er dette? Du bidrar virkelig ikke til heving av nivået med det der. Det er ingen motsetning av å synes at det er dumt at høyresida tar FrP inn i varmen og argumentere, forhandle, ansvarliggjøre og arrestere. Jeez, nå blir jeg sur, ass.
![]() |
#85 |
Hertuginne
|
Jeg tror det har med en ganske massiv "male fanden på veggen"-opplevelse i sosiale medier både før og etter valget. Jeg har opplevd venstresiden sin valgkamp som til tider ganske ufin, hvor de var veldig opptatt av å svartmale høyresiden uten å egentlig si så mye om hva de selv hadde tenkt å gjøre, kanskje de satset på at de siste åtte årene skulle tale for seg selv. I tillegg ble messet ganske massivt om at "en stemme til venstre er en stemme til FrP". Etter valget har det, i hvert fall i min FB-feed og twitter-feed vært nærmest paniske tilstander og forsøk på å vise hvor fæle FrP egentlig er, i tilfelle noen ikke har fått det med seg.
![]() |
#86 |
Med tommestokk i veska
Ok Tallulah, du har heilt rett. Eg tar det bort frå mi melding, men du kan la det stå i di eiga, slik at det er synleg.
![]() |
#87 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Enig i at SV kanskje gikk på en smell, men SP har jo i grunnen klart seg ganske bra. De er jo noenlunde på status quo og har bidratt til bedre kommuneøkonomi og langt bedre landbruksoppgjør enn om de skulle stått utenfor. Tror ikke de fleste SP-ere er misfornøyd med partiet sitt i regjering. |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Med tommestokk i veska
![]() Sv: Heikki Holmås sin tweetNei SP klarte seg bra, men dei har eit veldig solid "grunnfjell" blant sine velgarar, dvs. dei er partilojale.
![]() |
#89 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Heikki Holmås sin tweetHelt OK, Syrin Vi kan alle la oss rive med.
![]() |
#90 |
Leser
|
Jeg tror du hadde tjent mer på å adressere hvem du tenker er ureflektert i denne debatten. Jeg blir i alle fall sittende å lure på om det er meg du snakker til?
![]() |
#91 |
villende
|
Jepp, det er her jeg er. Jeg fikk en vond smak i munnen av måten Ap gikk frem på i valgkampen. På samme måten som jeg ofte får en vond smak i munnen av å lese kommentarfeltene i diverse dagsaviser (hvor det er den massive kritikken av Ap jeg har reagert på). |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Hertuginne
|
Nemlig.
![]() |
#93 |
Librocubicularist
|
![]() Sv: Heikki Holmås sin tweetHeile denne valkampen har eg vore litt oppgitt over at ingen har sagt noko om kva dei faktisk står for, dei har bare snakka om kva motstandarane står for.
![]() |
![]() |
#95 |
Hertuginne
|
Enig, selv om jeg synes at høyresiden har vært hakket bedre, men ikke bra. Og det er så himla fordummende på debatten. De tror åpenbart at vi velgere er komplette idioter som ikke klarer å vurdere ting selv (og for enkelte velgere så er nok det nærmere sannheten enn vi liker å tro).
![]() |
#96 |
Borte
|
![]() Sv: Heikki Holmås sin tweetJeg syns i grunnen debatten om Frps menneskesyn er helt legitim å ta nå. Det er nettopp nå det foregår vurderinger og forhandlinger om hvorvidt Frps politikk er gangbar i regjering. Hvorfor skal ikke vi som er bekymret for både den borgerlige politikken generelt og Frps innflytelse spesielt få uttrykke det uten å bli kalt svartmalere, dårlige tapere, unyanserte og det ene med det andre? Det er da ikke slik at valgresultatet endrer på noe av det Frp står for eller at det er noen spesiell grunn til at de skal få ro til å danne regjering. Jeg håper virkelig at Frp går inn i de neste fire årene med argusøyne på seg, og at de får all den oppmerksomheten for grumset sitt som de fortjener.
![]() |
#97 |
Fjellpiper
|
![]() Sv: Heikki Holmås sin tweetNå er det vel et ganske grunnleggende trekk ved de fleste identiteter og forklaringsmodeller at man forklarer hvem man selv er og hva man selv står for ved å vise til hva man ikke er og hvem man er forskjellig fra. At det også blir sånn i politisk argumentasjon synes jeg ikke er så rart. Særlig i en partiflora med så mange partier må man bruke litt tid på å forklare forskjellene, både mellom sin egen "gruppe" av partier og den andre "gruppen", og mellom enkeltpartier innenfor gruppa. Det siste har jo ikke minst Venstre og KrF vært veldig opptatte av å gjøre når de gang på gang understreket at hvis man ville ha minst mulig FrP-innflytelse etter valget så måtte man stemme Venstre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Yes, we can!!
|
Jeg tror ikke de syns FrP er helt ok. Jeg tror de skremmes både av grumset som finnes i FrPs grunnfjell (mer i medlemsmassen og i fæle utspill fra grasrota enn i faktisk foreslått politikk vil jeg dog minne om) og av de personene de muligens vil måtte forholde seg til i et kollegium.
![]() |
#99 |
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Dette er en sannhet med modifikasjoner, altså. Greit nok at Siv Jensen og Ketil Solvik Olsen har gjort sitt ytterste for å fremstå seriøse og stuerene, virkelig skrudd på sjarmen for å bli spiselige for Høyre og Høyres velgere. K.S.Olsen er jo også den dyktigste og mest fornuftige de har, så det er jo en lur taktikk. De har et partiprogram som sier noe, og aktive politikere som gjør og sier noe annet. Også går de ut og dementerer jevnlig, men ikke uten å ha sendt noen riktig så fine signaler til grasrota si.
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean. 2008 2013 2015 Sist redigert av Vianne Rocher : 13-09-13 kl 14:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
villende
|
![]() Sv: Heikki Holmås sin tweetJeg syns arbeidsplassbeskrivelsen til Polyanna er veldig god. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|