|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Travelt opptatt
|
Sv: Høyre og Frp går i regjering
Burde kanskje funnet fram et sarkasmeflagg til min kommentar. Jaja, dere blir nok lærerløftet dere også, så går det nok bra.
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Hør hør!
|
|
|
|
#3 |
|
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ja. Reservasjonsretten handler ikke bare om utførelse, men de kan også reservere seg mot å henvise pasienter som ønsker abort. Det var en repotasje fra en bygd et eller annet sted her i landet der kommunens eneste lege ikke ønsket å henvise til abort (han ville ikke skrive ut p-piller heller, sjarmisen) og det er jo klart at det er problematisk for kommunens innbyggere når dette er legen de har tilgjengelig. At man på større sykehus har ansatte som ikke ønsker å utføre aborter ser jeg i grunn ikke som et stort problem (selv om jeg synes det er rimelig ukollegialt, det er da ikke slik at andre gynekologer liker å utføre aborter), men da synes jeg jo at man kan avtale slikt selv. I verste fall kan man jo der nede i bibelbelte ha hele gynekologiske avdelinger som reserverer seg mot å utføre aborter (ikke særlig realistisk, men læll), og for min del er fremstår det som en undergraving av loven om selvbestemt abort.
|
|
|
#4 |
|
Mother of Dragons
|
Jeg synes ikke at leger som reserverer seg mot å gjøre aborter burde få jobb som gynekolog, de burde finne seg en annen spesialitet.
|
|
|
#5 |
|
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
Sv: Høyre og Frp går i regjeringHell to the yeah, Esme!
|
|
|
#6 |
|
Epikur
|
Sv: Høyre og Frp går i regjeringValgfrihet for familiene, det er rett tilbake til kontantstøtte, er det ikke?
|
|
|
#7 |
|
Medlem siden: Sep 2007
Amming dei første 6 mnd kan ikkje bli særleg mykje påvirka av om fedrekvota er 10, 12 eller 14 veker. Fedrekvota kjem uansett etter dei 6 mnd ein blir anbefalt å fullamme. Det er til og med nokre veker igjen til gradvis tilvenning til fast føde før den delen som ikkje er forbeholdt far er over.
|
|
|
#8 |
|
Hertuginne
|
Sv: Høyre og Frp går i regjeringDet irriterer meg at KrF har fått gjennomslag for de "irriterende" hjertesakene sine, som de i stor grad er alene om å ha.
|
|
|
#9 |
|
|
Sv: Høyre og Frp går i regjeringIkke mye å juble for altså! Fedrekvoten ( som både skal kuttes ned og unntaksbestemmelsene mykes opp), reservasjonsretten, KRL er til å gråte av. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Høyre og Frp går i regjeringJo mer jeg tenker på det, jo mindre fniser jeg at KRLE-faget. Nå er det påan igjen med fritak fra undervisningen for mange innvandrerbarn og andre som ikke ønsker å bli overøst med kristendom og salmer i timene- enig med den som sa at dette er å gå baklengs inn i framtiden. Tullete av Krf. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Tullete ja, men aldeles ikke uventet fra den kanten. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Kanskje ikke, men jeg hadde forventet at de hadde viktigere saker å kjempe for, men de har kanskje ikke så mye ikke-tullete politikk? |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Nei, jeg vet ihvertfall ikke om noe. : knegg: |
|
|
|
|
|
#14 |
|
I endring
|
At de ikke innførte at alle skal stå ved pulten og be fader vår hver morgen med foldede hender. Det måtte vi. (Ikke lengre tilbake enn til 1992 så det er nok ikke langt unna)
|
|
|
#15 |
|
Off the map.
|
Sv: Høyre og Frp går i regjeringDe skal vel lære OM kristendom? Det skàl vel ikke forkynnes? Kristendommen er en del av kulturarven, så det er greit at den tar litt mer plass, men synes 55% var litt mye.
|
|
|
#16 |
|
Fola Blakken
|
Jeg ble først fnisete, og så ble jeg irritabel. Jeg syns RLE-faget er fint og inkluderende.
|
|
|
|
#17 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Høyre og Frp går i regjeringJeje. Hva har egentlig venstrevelgerne fått igjen for stemmen sin, tro?
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#18 |
|
maler
|
Sv: Høyre og Frp går i regjeringJeg er i grunnen fornøyd med at Stortinget kan kaste regjeringen ved behov. Jeg er enig i noe og mindre enig i andre punkter. Jeg er bekymret for hva som skjer med helsevesenet dersom denne gjengen sitter lenge.
|
|
|
#19 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Det er min største bekymring også.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#20 |
|
|
Sv: Høyre og Frp går i regjeringReservasjonsrett for å utføre abortinngrep er det allerede og det vil ikke utgjøre noen stor forskjell. Går ikke dette mer på reservasjonsretten til henvisning? Det er også noe som har fungert i praksis hele tiden ved at andre leger foretar henvisningen og ved at man i praksis kan ta kontakt med sykehus direkte ved ønske om abort. |
|
|
|
![]() |
|
|