|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Epikur
|
Sv: Kroppen fire dager etter fødsel (jmf "Fotballfrue" bildet...)Min mor hadde forøvrig hyperemesis gjennom to svangerskap og hadde gått ned 6 kilo fra utgangspunktvekt da hun var ferdig med svangerskapet med meg. Hun gikk rett i tøyet fra før svangerskapet, selvsagt.
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Kroppen fire dager etter fødsel (jmf "Fotballfrue" bildet...)
10 dager etter fødsel, veide jeg 20,3 kg mindre enn jeg gjorde da jeg ble gravid. Jeg var jo veldig stor i utgangspunktet, så det gjorde ingenting. Men alle pre-gravidklærne var alt for store.
|
|
|
|
#3 |
|
Shake it out!
|
Sv: Kroppen fire dager etter fødsel (jmf "Fotballfrue" bildet...)Hm. Jeg vet ikke hva jeg synes. Jeg synes på sett og vis at det er vel så vemmelig å prate kroppen hennes ned som det er at hun er stolt av den og viser den fram. For meg lukter det en smule Jante. Problemet er vel ikke at hun ser sånn ut, og at det er feil at noen får det til. Problemet er vel at det er noen som vil strebe etter å oppnå det samme, og at det ikke nødvendigvis er sunt - for dem?
|
|
|
#4 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Kroppen fire dager etter fødsel (jmf "Fotballfrue" bildet...)Jeg synes også det er greit å være kritiske til fokuset, men at det blir typisk "kvinner er kvinner verst" å kritisere en slank og veltrent kropp. Det er ikke kroppen hennes det er noe galt med.
|
|
|
|
#5 |
|
|
Jo det kan godt hende det er noe galt med kroppen hennes. Det er ikke opplest og vedtatt at hun er sunn selv om hun er tynn og veltrent. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Personlig pessimist
|
Hverken du eller jeg, må det presiseres.
|
|
|
|
#7 |
|
|
Selvsagt. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
~~~~~~~
|
Sv: Kroppen fire dager etter fødsel (jmf "Fotballfrue" bildet...)Jeg lurer på HVORFOR publiserer hun slike bilder? HVA ønsker hun å oppnå? HVEM har interesse av å se henne i undertøyet?
|
|
|
#9 |
|
Yes, we can!!
|
Det er da ikke vanskelig å forstå? 1. Hun er veldig opptatt av utseende og det å være slank, og er antagelig både hoppende glad og fornøyd, og veldig stolt, over å se sånn ut allerede. Og siden hun er eksibisjonistisk så ønsker hun å dele det hun er glad for med ALLE sånn at de også kan se det.
|
|
|
#10 |
|
~~~~~~~
|
Joda, hun er kanskje norges svar på Paris Hilton. Men jeg forstår ikke hensiktene hennes ved slike bilder. Men jeg er heller ikke i hennes målgruppe, så jeg skal kanskje ikke forstå slikt.
|
|
|
#11 |
|
Shake it out!
|
Sv: Kroppen fire dager etter fødsel (jmf "Fotballfrue" bildet...)Ja det sa niobe det jeg mente men ikke fikk sagt. Og ikke får jeg prikket henne heller.
|
|
|
#12 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kroppen fire dager etter fødsel (jmf "Fotballfrue" bildet...)Hun er pen og hva hun gjør angår ikke meg. Men hun er et stort forbilde med mange følgere, og de aller fleste vil nok slite noe skikkelig med å kopiere henne.
|
|
|
|
#13 |
|
Borte
|
Sv: Kroppen fire dager etter fødsel (jmf "Fotballfrue" bildet...)Men er det så mange egentlig kritiserer kroppen hennes? Jeg lette gjennom tråden og finner mest kritikk av fokuset mens de fleste samtidig understreker at hun har en fin og veltrent kropp.
|
|
|
#14 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Kroppen fire dager etter fødsel (jmf "Fotballfrue" bildet...)I det hele tatt, så er nok BMI-området og livvidden for dem som kan eksponere seg som sunne med god samvittighet, et nokså smalt felt. Kvinner er gøyale sånn.
|
|
|
|
#15 |
|
|
Jeg synes ikke det virker bra å eksponere seg i det omfanget og på den måten uansett BMI. Også folk innenfor normal BMI kan ved synlig vurdering se lite sunne ut. Jeg har ennå ikke sagt hva det er som gjør at jeg ikke synes hun ser sunn ut. Det er du som forutsetter at jeg tenker vekt eller? |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Kroppen fire dager etter fødsel (jmf "Fotballfrue" bildet...)Altså, om jeg hadde kuttet alle karbene og trent så mye som hun gjør, så hadde jeg også sett sånn ut et par dager etter fødsel. Ikke minst etter Knøtteliten, som jo veide under 3 kg (og er født 4 uker for tidlig).
|
|
|
#17 |
|
|
Sv: Kroppen fire dager etter fødsel (jmf "Fotballfrue" bildet...)Uavhengig av kroppen, tenker jeg at det å eksponere seg selv på en sånn måte og i en sånn grad, sier noe om hvor usunt det er oppe i hodet. Og da er ikke kroppen så viktig lenger egentlig.
|
|
|
|
#18 |
|
Epikur
|
Sv: Kroppen fire dager etter fødsel (jmf "Fotballfrue" bildet...)Jeg kritiserer ikke kroppen hennes. Jeg er heller ikke misunnelig, jantete eller noe. Jeg kritiserer FOKUSET, idealet, overfladiskheten og skjønnhetstyranniet.
|
|
|
#19 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Kroppen fire dager etter fødsel (jmf "Fotballfrue" bildet...)Nei, det kan selvfølgelig være hårfargingen.
|
|
|
|
#20 |
|
Epikur
|
Sv: Kroppen fire dager etter fødsel (jmf "Fotballfrue" bildet...)Hun la vel ut bildet fordi hun ville illustrere at hun følte seg litt "tom" etter å ikke ha baby i magen mer. Det er forsåvidt en mer problemnær illustrasjon enn illustrasjonene til denne bloggen:
|
![]() |
|
|